Battlefield V får sitt sista stora innehållspaket i sommar

Robot
Battlefield V får sitt sista stora innehållspaket i sommar

Spelet ska fortsätta uppdateras men räkna inte med fler stora grejer.

#battlefield-v, #dice


Medlem

Vilket fiasko det här spelet blev, ända sedan debuttrailern! Och nu lägger de ner spelet innan vi ens får östfronten...

Gnällkuk
Skrivet av Jozo:

Vilket fiasko det här spelet blev, ända sedan debuttrailern! Och nu lägger de ner spelet innan vi ens får östfronten...

Jag tycker det ändå är rätt beslut, det har varit för mycket kontroverser kring spelet och vid det här laget så tror jag det är svårt att locka tillbaka så mycket nya spelare. Bättre att lägga krutet på nästa spel som kommer nästa höst istället och försöka att plocka upp fanan igen och förhoppningsvis återställa hedern till varumärket.

Lyckas de inte med nästa Battlefield så är det nog bäst om man låter DICE pyssla med annat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Mja BF1 var ju lite småkul en stund men det här skulle jag inte ens bry mig att testa, ser dötrist ut från vad jag sett.

Skulle inte förvåna mig om nästa del i serien blir tillbaks till nutid, BF6, BC3 eller kanske en remake på BF2.

Jag har dock låga förväntningar, DICE tappa gnistan för typ 10år sedan.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag tycker det ändå är rätt beslut, det har varit för mycket kontroverser kring spelet och vid det här laget så tror jag det är svårt att locka tillbaka så mycket nya spelare. Bättre att lägga krutet på nästa spel som kommer nästa höst istället och försöka att plocka upp fanan igen och förhoppningsvis återställa hedern till varumärket.

Lyckas de inte med nästa Battlefield så är det nog bäst om man låter DICE pyssla med annat.

Jag ser hellre att de försöker rädda spelet genom att fortsätta arbeta på det likt Star Wars Battlefront II.
Med tanke på hur många tabbar de har gjort med Battlefield V tror jag många kommer avstå eller åtminstone hålla säkert avstånd från nästa Battlefield-spel.

Läste en post på Reddit där trådskaparen summerar alla tabbar i en lättläst lista för de som inte följt spelet sedan release.
https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/g6ov9m/if_your...

Jag vet att Reddit har en tendens att spä på lite extra, men efter att ha läst igenom posten känner jag mig ändå ganska säker på att jag kommer vilja avstå nästa Battlefield-spel. Åtminstone tills jag fått bevisat för mig att de inte kommer upprepa samma misstag.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Jag fick känslan att de lägger ner spelet precis när de börjar få in lite bra content. Djungelbanan var skitskoj!

Medlem

Kanske ett Bad Company igen. Det var det absolut bästa i serien. Speciellt BC2 <3


signatur

Jäh!

Gnällkuk
Skrivet av Baronova:

Jag ser hellre att de försöker rädda spelet genom att fortsätta arbeta på det likt Star Wars Battlefront II.
Med tanke på hur många tabbar de har gjort med Battlefield V tror jag många kommer avstå eller åtminstone hålla säkert avstånd från nästa Battlefield-spel.

Läste en post på Reddit där trådskaparen summerar alla tabbar i en lättläst lista för de som inte följt spelet sedan release.
https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/g6ov9m/if_your...

Jag vet att Reddit har en tendens att spä på lite extra, men efter att ha läst igenom posten känner jag mig ändå ganska säker på att jag kommer vilja avstå nästa Battlefield-spel. Åtminstone tills jag fått bevisat för mig att de inte kommer upprepa samma misstag.

Sure, men vid det här laget så tror jag att det är för mycket tid och pengar förgäves. Battlefront 2 var ju inte i närheten, det var ju lootlådorna som gav dig fördelar som var huvudsaken till varför spelet initialt floppade, när det gäller BFV så har det varit kaka på kaka i misslyckanden. De har dragit ned på teamet som sköter SWBF2 också, så de skiftar nog det mesta av sina resurser mot nästa Battlefield.

Jag spelade i princip aldrig BFV, men jag är helt klart villig att ge dem en ny chans med nästa Battlefield. Jag hoppas att de kan få tillbaka glöden och känslan som inte har infunnit sig sedan BF4, även om jag hade riktigt kul med BF1. Senaste CoD har ju visat att det varumärket är starkare än någonsin med en grym single player-kampanj och bra multiplayer, dessutom så känns det spelet fullt av "Battlefield moments", lite dystert att det är i BFs ärkefiende, CoD, som man får hitta BF-känslan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Skulle tycka det vore fantastiskt om DICE faktiskt gjorde något annat än Battlefield och Battlefront. De må vara mer nytänkande med sina spel än vad Fifa och dylikt är, men det är ändå väldigt mycket som är samma sak.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Jag tycker att BF V är bättre än BF1 på alla fronter (he he), men samtidigt saknar jag BF i modern tid. I remaster/remakens tid, hade jag gärna sett en sådan på BF3/BF4.
Alla kartor, alla lägen, alla vapen, all camo osv osv men i senaste grafikmotorn. Jävlar vad det skulles spelas!

Medlem

Fanns väldigt mycket potential med det här spelet.
Gunplay och movement var bra, men bristen på community games, inget anti-cheat brist på kartor och dem kartor som fanns var dåliga.

Hade man tagit samma anda som man hade med Pacific kartorna, mer kända slag och mer realistiska skins m.m och kört det med östfronten och sen Normandie hade man kunnat totalvända det här spelet.+ Anti cheat och custom servers.

Medlem

Battlefield 2143, någon?

Känner mig sugen på titan mode i BF stuk.

Men dice lär inte kunna leverera gameplay i närheten av 2142 ändå

Medlem

Tröttnade på Battlefield efter BF4. Känns som att serien inte tilltalar mig längre hehe, men har ju spelat sedan BF1942 så någon gång tröttnar man ju


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag ser hellre att de försöker rädda spelet genom att fortsätta arbeta på det likt Star Wars Battlefront II.
Med tanke på hur många tabbar de har gjort med Battlefield V tror jag många kommer avstå eller åtminstone hålla säkert avstånd från nästa Battlefield-spel.

Läste en post på Reddit där trådskaparen summerar alla tabbar i en lättläst lista för de som inte följt spelet sedan release.
https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/g6ov9m/if_your...

Jag vet att Reddit har en tendens att spä på lite extra, men efter att ha läst igenom posten känner jag mig ändå ganska säker på att jag kommer vilja avstå nästa Battlefield-spel. Åtminstone tills jag fått bevisat för mig att de inte kommer upprepa samma misstag.

Enormt överdriven tråd, jag tror BFV är det spel de varit mest aktiva med någonsin, bara att startpunkten var sisådär.

Vadå gråta över innehåll som soldier dragging osv ? Normandie finns inte med, nähepp, och ?

BF1 hade jag riktigt roligt med, de var en grymt välpolerad produkt även om den saknade djup och hade lite överdriven ttk, men förutom nya banor hände inte så mkt vilket var helt okej, dock pay banor DLC.

Bfv är mycket mer dödligt, de testade helt nya meta koncept för serien med attrition, byggande osv, kul att de försökte åtminstone, dessutom inget splittande av betalda banor etc vilket var helt rätt.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Fanns väldigt mycket potential med det här spelet.
Gunplay och movement var bra, men bristen på community games, inget anti-cheat brist på kartor och dem kartor som fanns var dåliga.

Hade man tagit samma anda som man hade med Pacific kartorna, mer kända slag och mer realistiska skins m.m och kört det med östfronten och sen Normandie hade man kunnat totalvända det här spelet.+ Anti cheat och custom servers.

Håller helt med!
I grunden ett mycket roligt spel. Det är bara synd att man aldrig fick känslan av att de satsade helhjärtat på det efter kontroverserna.

Medlem
Skrivet av heady89:

Bfv är mycket mer dödligt, de testade helt nya meta koncept för serien med attrition

Som dom bokstavligt tog bort i 5.2 mot 95% av spelarnas vilja. Fyfan vilken jävla tabbe 5.2 var, lätt den värsta FPS patchen jag nånsin sett med rätt bred marginal. Slutade spela efter den, den relativt låga TTKen var något jag älskade och efter 5.2 var spelet mer spongy än något annat BF jag spelat.

Medlem

Det är synd att dom kände för att bränna all goodwill dom fick med 5.0 genom att släppa 5.2. Aldrig sett maken på liknande idioti. Hade dom bara fortsätt på samma spår som 5.0 var på hade folk snackat väldigt annorlunda om BF V idag. Har väldigt lite förhoppningar för nästa BF om beslutsmakarna för BF V är kvar. Dom tog mitt favorit BF och slängde det i skiten, krävs en redig omredigering för att jag ska komma tillbaks,

Medlem

@Juel91: Man får ju hoppas att det är det som är anledning till att man slutar med BFV nu.

Nästa spel (troligen BF6) var troligen långt in i startperioden av utvecklingen med samma tänk när det gäller live-service som BFV redan innan det utannonserades. Nu har man märkt att det inte funkar med BFV och det är för sent att ändra på nu.
Man lämnar BFV och lägger dessa resurser på att ändra det i nästa spel om nu har tech som kan fixa det

Håller med dig fullständigt, nästa Battlefield måste vara ett mirakel till spel för att jag ska köpa det, och då har jag stöttat Dice sedan BF1942 och Codename Eagle. Dice har sjunkigt rejält lågt när dem inte ens har "tech" för att kunna ha 4 spellägen aktiva samtidigt pga dålig UI design.

Medlem

BFV har varit ett skämt. Det tog Dice ett år för att få spelet i ett acceptabelt skick - så det borde ha varit vid release. De fattar dock helt rätt beslut när de lägger ner utvecklingsstödet för BFV. Då fokuseras resurserna mot nästa spel - vad det nu kan vara.

I marknaden för massiva shooters har BF för första gången fått riktigt konkurrens från CoD. Det är i grunden bra eftersom det sätter press på Dice att producera ett ännu bättre spel. Det negativa med att stödet för BFV läggs ner är att spelarna kommer sky spelet och hur stor kommer den potentiella spelarbasen vara när väl ett nytt BF kommer?

Själv missade jag BF4 och har börjat spela det. En liten tight community och ett spel som är mycket bättre än BFV som helhet.

Medlem

Synd att Battlefield serien utvecklas till det sämre på många sätt. Förstår inte varför dom kör på realistiska teman som ww1/ww2 eller modernt krig, när gameplayet är som en arkad shooter deluxe.

Medlem

DICE tappade stinget för länge sedan.

Bad Company 2 och Battlefield 3 var, enligt mig, de roligaste multiplayer FPS:en som någonsin skapats, men efter 3:an så har det stadigt gått nedåt.

Det är så synd att jag nästan vill gråta...

Förhoppningsvis så blir nästa Battlefield någonting speciellt. Har dock ingen större förhoppning om det.

Medlem
Skrivet av izayoi:

DICE tappade stinget för länge sedan.

Bad Company 2 och Battlefield 3 var, enligt mig, de roligaste multiplayer FPS:en som någonsin skapats, men efter 3:an så har det stadigt gått nedåt.

Det är så synd att jag nästan vill gråta...

Förhoppningsvis så blir nästa Battlefield någonting speciellt. Har dock ingen större förhoppning om det.

Ja BF3 saknar man ju rätt ordentligt

Medlem

En remaster eller nytt take på vad 3an var är allt som behövs.(3an överlägset bäst)
Är rätt säker på nästa blir modernt, det har mognat att vi vill ha det igen.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag utgår från att BF 6 kommer vara genuscertifierat.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar