Quiz – Vad kan du om Xcom och Xcom-ish strategi?

Robot
Quiz – Vad kan du om Xcom och Xcom-ish strategi?

Xcom: Chimera Squad och Xcom-lika Gears Tactics är aktuella. Vi firar med frågesport.

#fz, #quiz, #xcom


Medlem

9/10 Korrekta svar!
Vare sig det är Xcom, X-com eller Xcom-ish har du full koll.

fel på namnet på en viss person

Medlem

Älskar serien, borde fått bättre.
6/10

Medlem

5/10 och då chansade jag mest. Jag kan inget om serien.


signatur

Jäh!

Medlem

6/10 har spelat det mesta.
men kan inte kalla mig nån xcom expert eller duktigt på det, kände mig duktig en gång i tiden men int längre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot

Kvalificerade gissningar.

7/10 Korrekta svar!
Vare sig det är Xcom, X-com eller Xcom-ish har du full koll.

Medlem

8/10 Korrekta svar!

Ganska nöjd.


signatur

I drank what?

Medlem

5/10 aldrig spelat xcom.
Närmaste som jag har kommit är väl schack

Backloggens befriare

En av mina absoluta favoritgenrer.. 3/10.. Haha


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Lite väl random frågor skulle man kunna tycka. Men kul iaf 4/10

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Du är visserligen ingen ironman, men vi gillar dig ändå.

::::::::::::: Perkele paska! Har aldrig lirat ett X-Com spel då turordningsbaserade lir inte är något för mig. Vill ha realtidsstrider i spel. Äger dock X-Com Declassified nånting till Steam men aldrig installerat det. Verkar utspela sig under 50-talets USA :::::::::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

5/10, chansade på alla.

Medlem

4/10. Gillar X-Com skarpt men hängde inte alls med i frågorna om vikingar, mutanter, Mario, osv. Allt sånt flög över huvudet snabbare än ett nedskjutet UFO.

Medlem

Kunde xcom frågorna, men hade noll koll på de icke relaterade.

Testpilot

Mina totalt 578 timmar i Xcom 1 och 2 till trots så fick jag bara 6 rätt. Illa illa

PaZ
Medlem

9/10, skyller på att jag aldrig hört titeln ”the first invasion” på e-postspelet. Men kul med ett quiz om min favoritspelserie!

Farornas Konung

1/10... skit quiz!

Frilansare

5/10. Svag inledning på veckan!

FM-guru
F.d. Sisyr

6/10. Kass, men inte lika kass som Bennet!

Gnällkuk

Inför nästan varje Quiz - Aha, det här borde jag ju ha hygglig koll på!

5/10.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det rätta svaret på fråga ett är rent av fel. Frågan borde skrivas om till vad den heter på playstation i Europa. Inte konstigt att ni alla får fel.

1
Skriv svar