Här är nya Xbox Series X-logotypen. Vad tycker vi?

Frilansare
Här är nya Xbox Series X-logotypen. Vad tycker vi?

Microsofts officiella Xbox Series X-logotyp har hittat ut i solen, efter att företaget registrerat den som del av en varumärkesansökan. Reddit hittade den såklart.

Vad tycker vi? Och är den snyggare än PS5:ans?

Fragtjuv

Jag tycker att den är snygg! Den är väldigt clean och det funkar alltid helt enkelt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Well, inte ful men inte supersnygg heller. Den gör sitt jobb helt enkelt. Sedan är väl inte loggan avgörande på något sätt heller. Kanske betyder det mer om man är en sådan som tycker om och köpa merch med sitt favoritföretags logo på. Hur är det med färgsättningen? Skall den vara svart-grön som tidigare eller är det svart-vit som ovanstående som gäller?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Inget fel på den, men känns lite vemodigt att dem ser ut att överge det gröna temat helt.

Frilansare
Skrivet av necrolock:

Inget fel på den, men känns lite vemodigt att dem ser ut att överge det gröna temat helt.

Har aldrig varit riktigt bekväm med det gröna. Har alltid känts för Borg, Star Trek för mig.

Medlem

Japp den är snyggare än PS5. Men det var ju inte så svårt

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Gillar den! Väldigt stilrent!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Har aldrig varit riktigt bekväm med det gröna. Har alltid känts för Borg, Star Trek för mig.

"Borg!? Sounds Swedish".

Vilken film?

Ser ut som något från vägverket. Det eller för en pretentiös ny bar i Stockholm som kommer läggas ner inom 6 månader.

Nej den var ingen höjdare.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ser ut som en logotyp för gymprodukter eller kanske protein pulver eller så, tycker det är dö trist.

Redaktör

Ovant men snygg, den kan nog växa på mig. Jag tänker på sport, träningskläder, skor, cykling, energidryck...


signatur
KoP
Medlem

Enkel, snygg och inte så tillkonstlad.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Har aldrig varit riktigt bekväm med det gröna. Har alltid känts för Borg, Star Trek för mig.

Jag kan ju inte säga att jag absolut älskar det gröna temat, men över åren så har det ju blivit en del av Xbox identitet. Så lite tråkigt, men inget jag kommer att gråta blod över.

Det vita och gröna ger faktiskt lite tennis vibbar nu när du säger det.

Frilansare

@necrolock:
Eller hur! McEnroe!

Skribent

OK, men lite tråkig kanske. Känns som en logga man skulle hitta i ett spel.

Nog inte potential att bli lika ikonisk som Xbox-loggan, som jag personligen tycker mycket om.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Dödgrävaren
Skrivet av Traveller in time:

Ser ut som något från vägverket. Det eller för en pretentiös ny bar i Stockholm som kommer läggas ner inom 6 månader.

Nej den var ingen höjdare.

ELLER! En ny hårvårdsprodukt från Procter & Gamble.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gnällkuk

Klockren. Stilren, enkel och tydlig. 4/5 Kenta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hade ju vart snyggare om dom gjort typ såhär tänkte jag, insåg sen att oj det var typ en swastika som jag såg framför mig..

Ambassadör
Xbox

Ser trevlig ut och helt i linje med tidigare logotyper. Se Xbox One X och Xbox One S, där både X:et och S:et har samma genomskärning etc. Inget nytt.


signatur

Jump in.

Medlem

Ser ut som ett sportmärke.

Skrivet av Freeman79a:

"Borg!? Sounds Swedish".

Vilken film?

Star Trek First Contact

Medlem

Ser ut som någon gammal Xerox-logga, ful som stryk.

Medlem

Tycker inte den var ful, men samtidigt tycker jag verkligen inte den osar en konsol-logga. Ser mer ut som något passande för en industri eller ett skidsportmärke i mitt tycke.

Medlem

Inte ful, men ur ett marknadsföringsperspektiv tyckte jag den såg alldeles för anonym ut.

Medlem

@Joakim Bennet: Tänker instinktivt på X-files (som måste stämma!) med tycker den är helt ok i övrigt.

Moderator | Testpilot

Jag föredrar nog den gamla loggan. Den kändes mer unik. Det här, likt vad många redan skrivit, ser ut som något sportmärke eller logga för en energidryck.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tråkig och kommer att glömmas bort så snart jag har lämnat den här tråden...

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ser ut som ett sportmärke.

Star Trek First Contact

Korrekt. Jag vet inte vad du vinner.... En klapp. Okej

👏

Medlem

Tycker fortfarande att de skulle ha valt ett enklare namn till den nya Xboxen.

Medlem

Ser ut som något klädmärke.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar