Mer gameplay från Cloudpunk, där Blade Runner möter Taxi Driver

Robot
Mer gameplay från Cloudpunk, där Blade Runner möter Taxi Driver

Neon! Regn! Androider! Släpps imorgon!

#cloudpunk, #steam


Medlem

Ser avkopplande och trevligt ut. Blir nog ett köp i väntan på att någon gör ett cyberpunkrollspel i förstapersonsvy, det vore något...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Fifth Element har varit en av mina stora favoritfilmer sedan 97, och detta fick mig att tänka på Fifth Element direkt! Känns som att detta är ett köp enbart därför!

FM-guru
F.d. Sisyr

Röstskådisen för huvudkaraktären verkade inget vidare, men vi får väl se.

Frilansare
Skrivet av Sisyr:

Röstskådisen för huvudkaraktären verkade inget vidare, men vi får väl se.

Reagerade också på det. Litet team, begränsade resurser. Och bra röstskådisar är ju inte billiga. Ibland är bara text det bästa.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Röstskådisen för huvudkaraktären verkade inget vidare, men vi får väl se.

Really? Jag tyckte hon gjorde ett bra jobb, speciellt i en av dom längre förhandstittarna där man får se och höra interaktionen mellan huvudpersonen och hennes ai (som för övrigt verkar superrolig).


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Alltså det är nice med VO men det där var så långt ifrån tight, kunde inte klippt ihop det så de svarar varandra lite snabbare, detta var lite som att lyssna på en monolog där en person behöver tid för att ställa om rösten. Kanske även skulle pratat lite snabbare för att inte låta som att de läser innantill men där kommer väl kanske skådespeleriet in, och jag tar hellre VO som är långsam än ingen alls.

Medlem

Alltså VO:t var bland det sämsta jag hört någonsin, trodde det var ett kommentatorsspår som låg över spelet först:
https://youtu.be/m-6NIlYt6nI?t=635

Medlem
Medlem

@Schploff: Men det där är ju två ai som pratar med varandra, det är ju en gammal klyscha att man skall höra när det är robotar och datorer som pratar, ordväxlingen påminner väldigt mycket om dom youtubevideos jag sett med verkliga robotar som pratar.

Visserligen skulle man kunna tro att talsyntesen borde kommit längre i en cyberpunkframtid, men jag tyckte det lät (tillräckligt för att inte störa mig) trovärdigt i varje fall.

Kunde varit värre, det kunde låtit som Resident Evil...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Segt med endast PC. Hade passat bra i soffan på storTVn nu under karantäntider med en Deckard-virre i handen


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Gnällkuk

Ser riktigt ballt ut men röstskådespeleriet var ju otroligt kasst, får väl hoppas att det är utvecklarna själva som köra placeholder och att de anställer proffs senare. I dagsläget hade jag valt att spela utan VO.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

@Schploff: Men det där är ju två ai som pratar med varandra

Ah, missade det, det gör saken lite bättre iaf.

1
Skriv svar