Det svänger! Fallout 76 har numer "mestadels positiva" recensioner på Steam

Robot
Det svänger! Fallout 76 har numer "mestadels positiva" recensioner på Steam

Hur tycker du utvecklingen varit för 76:an? Rösta i nyheten.

#bethesda, #fallout-76, #steam


Medlem

Once a turd, always a turd. Det är som med Anthem, lite polerande kommer inte ändra faktum. Det krävs ett fullständigt omtag för att det skall bli något och då är det lika bra att börja på helt ny kula och bara återanvända lite grafiska assets.

Medlem

Fast det är ju nästan alltid så på Steam, när spelet är irrelevant återstår bara de som spelar och gillar spelet, betyget svänger till mixed och sedan positivt.

Medlem

jag måste säga, jag har lagt ner fallout 76 å sa för mig nope, detta spel gjorde mig inte arg utan ledsen. Men så såg jag vissa streamer å kollade in å fick den också på steam. så why not. ger dig en chans men om jag faller igen då blir det på riktigt fallout med fallout. Men måste säga att så blev det inte. spelet har blivit bättre, inte bra men bättre. å jag är nöjd. Men att vad som skulle göra detta till bäst är att fallout 76 borde vara en stor expansion till fallout 4. å inte egen spel. men göra det kort jag diggar spele, å är super glad, å få spela vad spelen borde vara.
enligt mig och andra (inte alla).


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

tyckte inte ens 4an var så bra, 76 köpte jag aldrig ens.
new vegas var bättre då, rpg mässigt.

Medlem

Tycker spelet är mycket bättre nu än det var vid release. Har inte stött på så många buggar heller på denna patchen. Endel säger att spelet är bättre än Fallout 4 med denna patchen. Själv tycker jag röstskådespelarna är mycket bättre på fallout 76 än dom var på fallout 4. Fast det är några gamla från skyrim som är med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Spelade det igår med två kompisar, vi hade riktigt kul och var imponerade över hur annorlunda det var mot release. Helt annat spel nu. Dock så är coop-stödet horribelt dåligt, vilket är lite förbryllande i ett coop-spel

Medlem

Belv precis som dom flest så sjukt besviken på spelet vid release.
Men plockade upp det igen efter Wastelanders och det är ett annat spel.

Mängder av QoL och sen är dom nya dialogerna i spelet utan tvekan dom bästa sedan New Vegas, älskar alla S.P.E.C.I.A.L-checks!

Sen har dom fler roliga random encounters nu, precis som, om inte bättre, än vad det var i fyran.

Medlem

Köpte det på steam nu när Wastelanders släpptes, lirat 20h ca och tycker spelet är hur mysigt som helst! Jag vet inte vad som är nytt och/eller vad som ändrats sedan release men tycker definitivt spelet är värt de ca 400 det kostar just nu.

Extra plus att Jason Mewes gör rösten för NPCn Mort XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Dödgrävaren

Verkar som de frontloadat materialet så inte så konstigt om betyger sjunker när folk passerat noobstadiet.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Once a turd, always a turd. Det är som med Anthem, lite polerande kommer inte ändra faktum. Det krävs ett fullständigt omtag för att det skall bli något och då är det lika bra att börja på helt ny kula och bara återanvända lite grafiska assets.

Finns många spel som gjort lyckade comebacks som t.ex. No Man's Sky.

Medlem
Skrivet av JackG100:

Verkar som de frontloadat materialet så inte så konstigt om betyger sjunker när folk passerat noobstadiet.

Baserat på 235 recensioner vid 20+ timmar så ligger det på 91% positiva. Samma på procent på 10 timmar också.

Majoriteten på dom dåliga recensionerna ligger på under en timme speltid.

Jag klarade hela mainquesten på en dag, med en karaktär som hade den bästa utrustningen. Är redan på endgame delen på spelet. Tar dock mycket längre tid med en ny karaktär, en vecka kanske.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

VARFÖR gör dom inte ett Fallout med typ ID-motorn?!? Är ju Bethesda bägge två? Skulle vilja ha ett svinsnyggt Fallout!

Medlem
Skrivet av Raahzel:

VARFÖR gör dom inte ett Fallout med typ ID-motorn?!? Är ju Bethesda bägge två? Skulle vilja ha ett svinsnyggt Fallout!

Antar att det är för att ID motorn inte är anpassad för upplevelsen som är Fallout. Exempelvis att alla föremål är fysiska och upplockningsbara.

Allt går ju att lösa, men misstänker att det är mer jobb än vad man kan tro.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Motorn är inte heller byggd för stora öppna världar. Dom var tvungna att använda avalance motorn för Rage 2.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Gnällkuk
Skrivet av Raahzel:

VARFÖR gör dom inte ett Fallout med typ ID-motorn?!? Är ju Bethesda bägge två? Skulle vilja ha ett svinsnyggt Fallout!

Det är tyvärr inte så spelmotorer fungerar. Du kan inte ta en motor som är avsedd för fps och bara lägga på den till ett open rpg. Det är som att säga att varför tar vi inte de bästa i fotboll och använder i agrikultur?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Denna nyheten får mig att pilla lite lätt på lädret. Har spelat om Fallout 4 flera gånger och saknar en sådan upplevelse idag. Det lär ju inte komma något annat Fallout än detta inom rimlig tid, så överväger faktiskt att köpa.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har inte spelat med Wastelanders men kollat lite snuttar från det. Det finns nånting ganska så goody two shoes över Fallout 76 som är svårt att sätta fingret på. Det kan liksom inte bli ont och jäkligt. När jag för mitt inre öga ska föreställa mig Fallout 76:s själ får jag bara fram den där animationen där man gör tummen upp på ett så väldigt redigt och präktigt sätt.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Har inte spelat med Wastelanders men kollat lite snuttar från det. Det finns nånting ganska så goody two shoes över Fallout 76 som är svårt att sätta fingret på. Det kan liksom inte bli ont och jäkligt. När jag för mitt inre öga ska föreställa mig Fallout 76:s själ får jag bara fram den där animationen där man gör tummen upp på ett så väldigt redigt och präktigt sätt.

Hörde kassaljudet/kazhing när jag läste din sista mening.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Har inte spelat med Wastelanders men kollat lite snuttar från det. Det finns nånting ganska så goody two shoes över Fallout 76 som är svårt att sätta fingret på. Det kan liksom inte bli ont och jäkligt. När jag för mitt inre öga ska föreställa mig Fallout 76:s själ får jag bara fram den där animationen där man gör tummen upp på ett så väldigt redigt och präktigt sätt.

Det är ”mysigt” på nått sätt men flera gånger har jag bara stannat upp och reflekterat över hur otrevlig miljöer och händelser i spelet faktiskt är.

För att inte tala om flera av kasettbanden och scenerna man upplever som är direkt störande, nästan chockerande morbida...Som kvinnan som blivit inlåst i ett förråd som bara kan öppnas utifrån och man får följa hennes inspelningar fram tills hon svälter ihjäl, väntandes att någon ska komma och rädda henne men allt hon hör utifrån är zombierna som klöser på dörren...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless: Ja, tragiska människoöden som har inträffat kan de presentera. Men kan man själv bidra till det så att säga? Har svårt att till exempel tänka mig att man skulle som i 3:an kunna förslava folk. Eller ens att det skulle finnas inslag av sexuell karaktär som i NV.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det är tyvärr inte så spelmotorer fungerar. Du kan inte ta en motor som är avsedd för fps och bara lägga på den till ett open rpg. Det är som att säga att varför tar vi inte de bästa i fotboll och använder i agrikultur?

Men alltså vad? ID-motorn som grund och sen göra NYA assets och inte copy pastea Fallout 3 flera gånger om.. låt det ta tid och gör ett nytt och fräscht Fallout.
Jag fattar att det inte går att bara flytta över motorn rakt av.

Medlem

Det var för stort hopp mellan "ingen skillnad" och "ganska bra", så det blev ingen skillnad i och med att alla grundproblemen fortfarande finns kvar. Det var aldrig avsaknaden av NPC:er som var problemet, och det är väldigt synd att dem lagt ett år på detta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Raahzel:

Men alltså vad? ID-motorn som grund och sen göra NYA assets och inte copy pastea Fallout 3 flera gånger om.. låt det ta tid och gör ett nytt och fräscht Fallout.
Jag fattar att det inte går att bara flytta över motorn rakt av.

Du får det att låta enkelt och billigt. Det är en enorm insats att göra det du önskar. Vi pratar mycket tid, kompetens och pengar.

Håller med dig om att borde göras dock.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

eld
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det är tyvärr inte så spelmotorer fungerar. Du kan inte ta en motor som är avsedd för fps och bara lägga på den till ett open rpg. Det är som att säga att varför tar vi inte de bästa i fotboll och använder i agrikultur?

Bethesda byggde sitt förstapersons rpg på en motor som användes till (kollar ner på pappret) mmo's, sexiga japanska pusselspel, mussepiggplattformare och civilization 4.

Jag tror nog inte id-tech skulle vara ett jätteproblem, men problemet är nog allt de skulle kasta bort som de redan byggt för sina rpg's.

Folk skulle dock bli besvikna, Betheda-spel skulle vara lika buggiga och se ut som de brukar göra även med id-tech, deras problem har inte med motorn att göra.

Medlem

Möjligt att det börjar närma sig ett spel men tycker det finns en gräns för hur mycket + man kan ge en sådan produkt. Det blir ju aldrig ogjort att man lurade en hel del i början.

Medlem
Skrivet av toern:

Möjligt att det börjar närma sig ett spel men tycker det finns en gräns för hur mycket + man kan ge en sådan produkt. Det blir ju aldrig ogjort att man lurade en hel del i början.

"lurade". Derp.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

"lurade". Derp.

Mhm, många av "lögnerna" är tagna ur sammanhang. Det är en del som försvarar dom och säger att dom inte ljuger. Tar upp dom här exemplen.

Vet inte vad han menade riktigt med 16 times the details. Andra säger att det hade något med view distance och inte med grafiken och texturerna med att göra. Någon som har bättre koll och kan beskriva det? Har inte spelat fallout 4 på länge så jag vet inte skillnaden riktigt där. Det blev en meme utav det så. Vet inte själv varför han sa så, om det var en lögn eller om han syftade på något annat. Om det var 16 x mer objekt som visades i view distance kanske. Man kan se väldigt långt bortom på fallout 76, dom hade någon barrier i fallout 4 efter en viss distance där man inte såg något.

Var också någon video med sweet little lies som jag kollade på, nämner bara ett exempel. Jag reagearde lite på när Todd Howard säger "you can go wherever you want". Så visar dom på videon att han gick in på en osynlig vägg vid världens ände på fallout 4. Har sett när han säger det vid ett annat tillfälle, och det var inte ens fallout han snackade om utan bergen på Skyrim. Så det känns lite som att folk försöker göra så att det låter som dom ljuger, iaf på den videon.

Cosmetics only var en lögn dock.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Mhm, många av "lögnerna" är tagna ur sammanhang. Det är en del som försvarar dom och säger att dom inte ljuger. Tar upp dom här exemplen.

Vet inte vad han menade riktigt med 16 times the details. Andra säger att det hade något med view distance och inte med grafiken och texturerna med att göra. Någon som har bättre koll och kan beskriva det? Har inte spelat fallout 4 på länge så jag vet inte skillnaden riktigt där. Det blev en meme utav det så. Vet inte själv varför han sa så, om det var en lögn eller om han syftade på något annat. Om det var 16 x mer objekt som visades i view distance kanske. Man kan se väldigt långt bortom på fallout 76, dom hade någon barrier i fallout 4 efter en viss distance där man inte såg något.

Var också någon video med sweet little lies som jag kollade på, nämner bara ett exempel. Jag reagearde lite på när Todd Howard säger "you can go wherever you want". Så visar dom på videon att han gick in på en osynlig vägg vid världens ände på fallout 4. Har sett när han säger det vid ett annat tillfälle, och det var inte ens fallout han snackade om utan bergen på Skyrim. Så det känns lite som att folk försöker göra så att det låter som dom ljuger, iaf på den videon.

Cosmetics only var en lögn dock.

Just det med berget vill jag minnas att han hadr sagt "You see that mountain? You can climb it" något som verkligen inte stämmer för många berg i Skyrim. Glöm heller inte alla 200 endings för Fallout 3 när det bara är typ 5st och där vissa av dem är att berättaren säger typ en annan mening vid ett tillfälle...

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

tyckte inte ens 4an var så bra, 76 köpte jag aldrig ens.
new vegas var bättre då, rpg mässigt.

Men du kände dig ändå manad till att kommentera en nyhet om ett spel du aldrig ens testat?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

12
Skriv svar