Diskutera - Vad MÅSTE finnas med i GTA VI?

Robot
Diskutera - Vad MÅSTE finnas med i GTA VI?

Sexan blir mindre - men vad får Rockstar inte ta bort?

#grand-theft-auto-vi, #gta-6, #rockstar


Medlem
Moderator | Testpilot

Fusk. Roligaste jag haft med GTA-spelen är när man använder diverse fusk-koder så man bara kan gå helt bananas.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

vad sägs om kingdomhearts anda och tidsportaler ?

Medlem

Jag tror att det enda jag verkligen önskar och hoppas på inför sexan är att körkänslan påminner om fyran.
Tyckte om att det gick långsammare, bilarna hade mycket mer tyngd, och man kunde lätt rulla över om man svängde för skarpt för snabbt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Medlem

SinglePlayer
Sex
Våld
Sjuka karaktärer.

Medlem

En bra singleplayer kampanj!
Vore ju inte helt otippat att de vill ha en online-del, eftersom det är där degen finns, så största oron är att det är singleplayer-delen som kommer få ta mest stryk.

Medlem

Ah för mig var det tvärtom. Så fort jag började använda funk i GtaIV så slutade jag att vara intresserad nästan direkt. Magin mm försvann för mig. Har inte använt fusk i spel sedan dess. Tycker att Gta spelen är så extremt stora så när man börjar använda fusk så är det dax att spela något annat nytt spel.

Medlem

svår singleplayer med mycket att göra, man har alltid badat i pengar alldeles för snabbt i spelen.

Redaktör

Storygrejer och karaktärer som är liite över gränsen för det acceptabla så att den icke spelande allmänheten blir upprörd. Det är ett måste.


signatur
Medlem

Sido uppdragen är det som för mig alltid varit viktigast i GTA, för mig är det dem som gör att spelet känns levande.

Medlem

Detaljrikedomen. Storleken i sig bryr jag inte mig så värst mycket om, föredrar starkt när det finns mycket detaljer i alla dess former. (Och hade t.om föredragit en kortare kampanj.)

Skrivet av Tomas Helenius:

Storygrejer och karaktärer som är liite över gränsen för det acceptabla så att den icke spelande allmänheten blir upprörd. Det är ett måste.

Håller med, det är just det här som är GTA!

Hade ju varit trevligt om dom helt skippade online-delen och bara lägger allt krut på story/singelplayer. Lär ju inte hända dock med tanke på hur mycket pengar det finns att håva in där.

Medlem

En radiokanal med 80-tals musik!

Medlem

Hade gärna sätt rätt mkt mer hemligheter, hemliga ställen mm som man kan försöka sig på när man tex spelat klart main story mm. Dock svårt veta hur mkt hemligehter de lägger i och med det är hemligt....

Medlem

Det måste vara stort, ha stölder och bilar

Hcz
Medlem

Trevor eller liknande karaktär måste vara med

Medlem

Squeel like a pig scener,annars får det vara. Jag tycker det är dags nu. Lite banjo innan squeelet börjar dock.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Efter att just ha spelat om GTA V för första gången på fem år så har jag några tydliga önskemål inför sexan:

-> Mer utmaning. Jag brukar sällan känna så, men GTA V är alldeles för lätt. Striderna blir tråkiga och det är inte mycket att fundera på i valen.

-> Mindre onödigt lull-lull. Tänker främst på alla minispel, som utöver att sakna utmaning också är väldigt banala. Tänker på till exempel dartkastningen. Kul 5 minuter... Hoppas Rockstar lägger dessa resurser på uppdrag.

-> Större möjlighet att skapa och skräddarsy ett eget kriminellt imperium. Hade varit kul att kunna gå lite mer på djupet i nån aspekt. Det enda GTA V erbjuder är möjligheten att köpa olika verksamheter, men de betyder ju nästan ingenting efter inköp.

-> Singleplayer-DLC. Finns så mycket potential i Los Santos-världen, som istället slösades bort på ett med åren alldeles urspårat online-läge.

-----

Bonus:
-> Möjlighet att döda Trevor-liknande karaktärer mycket tidigare i spelet.

Medlem

Vill ha kvar heists i någon form, gillade spänningen i att förbereda olika kupper etc. Dock hade jag nog velat se mer lågmälda grejer, mer saker i stil med första juvelbutiksrånet liksom. Mindre militära insatser. Öppnare uppdrag vore kul också, både GTA-spelen och RDR2 lider lite av att det är väldigt öppna världar men alla uppdrag är extreeeeeeeemt linjära. Öppna upp lite för bövelen, det är 2020.

Medlem

fler Trevors, lr andra knarkiga, galna vita killar. och gärna bästa fysiken ever och förstörbar miljö


signatur

//monster

Medlem

Jag tycker man aldrig ska ta bort side-quests, side-missions i ett Open-World. Och med tanke på hur lite GTAV använde sin värld i story uppdragen, så ser jag inga som helst problem om Rockstar har allting kvar fast bara gör en mindre karta. Jag har aldrig förstått försäljnings idén om att en uppföljare måste ha en större värld hela tiden.

KoP
Medlem

En bra story.

Medlem

Behövs mer end-game, GTA-spelen dör alltid så fort huvudstoryn är avklarad. Fler omfattande och detaljerade sidouppdrag som sågs i Red Dead 2.

Hade även velat se ett bättre Wanted-system med böter och liknande som i Mafia 1.

Medlem

Mer replayability genom att man bygger sitt egna imperium med företag, fastigheter och individer utvecklar detta i all oändlighet.
Och en bra sandbox för bilkörande.

Redaktör
Skrivet av Lord Silver:

En radiokanal med 80-tals musik!

Det finns - Radiosporten på P4.


signatur
Medlem

Möjlighet att även klättra politiskt i samhället med hjälp av mutor, hot, våld etc. Många högt kriminella har haft detta som mål i historien, Pablo escobar m. fl. Kanske hade det gått att bygga in detta även i ett GTA spel?

ELF
Medlem

Allt som läggs till i multiplayer ska även läggas till i singleplayer.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det finns - Radiosporten på P4.

Jag vill ha mer dragspelsmusik!

123
Skriv svar