"Begränsad tillgång på PS5 i år"

Medlem
Skrivet av Zensu:

Ska försöka hålla mig ifrån att köpa direkt denna gång ändå. Vänta något år låter faktiskt bra! och eventuella kinks så som dåliga joysticks på kontroller eller kanske eventuella konsolproblem man kan få skippa!

Har alltid köpt konsoler day/week one och oftast finns det knappt några lir och så sitter man och bara väntar...

Så min dator får bli min main spelkompanjon helt enkelt och PS4an ibland när man känner för att gå bananas som Kratos eller ramla och slå sig som Nate

Men sautan i gautan vad jag ser fram emot PS5!

Instämmer. Det var lite som när jag köpte ett wii u bara för att få tag i zeldat som var på g, hade jag vetat om att det skulle ta så lång tid att dom t.o.m. hann släppa en helt ny konsol så hade jag väntat.

Det som dock talar emot att vänta är om det går att lira ps4 spel med en bättre upplevelse. Då köper jag dir.

Medlem
Skrivet av JareD82:

Det som dock talar emot att vänta är om det går att lira ps4 spel med en bättre upplevelse. Då köper jag dir.

Lite så känner jag också, men samtidigt är jag så pass van med att lira på PS4an och har spelat om Sonys exklusiva titlar så många gånger att jag kan nog avstå ett köp pga det. Men visst skulle det klia i fingrarna

Medlem

Otroligt spännande just nu att se vad Sony gör och hur dom ska följa upp Xbox alla nyheter senaste tiden.
Alla minns vi Xbox lansering som totalt krossades av PS4 direkt efteråt.
Xbox har verkligen lärt sig sin läxa efter det med tanke på allt dom visat hittils.
Föredrar Playstation själv, så hoppas verkligen på goda nyheter inom de kommande veckorna/månaderna!

Jag köpte PS4:an dag 1 när den kom ut, det ångrar jag inte, men i det här fallet kommer jag nog vänta tills det finns en stor katalog med spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag undrarhur mycket one x kommer att kosta när series x är släppt. Nu kostar väl one x runt 3300 kr. Kanske 2399 kr eller tom mindre. Kan vara värt att köpa en sån tills storspelen kommer (typ gta VI) och barnsjukdommarna är väck.

Medlem

Jag tror att priset kommer vara mellan 499-549$. Och det tar jag på grund av att Sony bygger PS5 för mellan 450-470$. Inte en chans att Sony tar mellan 50-70$ förlust på varje såld konsol år 1. Jag tror också att Microsoft kommer att prismatcha Sony exakt. Det tar jag från att Phil Spencer har sagt att Xbox nu har fullt stöd från CEO och CFO och att han nästan hintade om det på Unlocked podcast.

Medlem

Väntar tills de släpper uppgraderade versionen av PS5.
Kommer ju alltid en upphottad version.

Medlem
Skrivet av JaoL:

Väntar tills de släpper uppgraderade versionen av PS5.
Kommer ju alltid en upphottad version.

varför inte vänta på ps6 istället?

Medlem

Kommer nog vänta vi har inte 100% klart om det blir någon pro eller ej. Eller om detta är någon pro som har visats. När allt officiellt har kommit från Sony då kommer jag bestämma mig.

Medlem

Det ser inte ljust ut nu.....

12
Skriv svar