Karantän-Stream - Jocke lirar japanska rollspel, del 4

Robot
Karantän-Stream - Jocke lirar japanska rollspel, del 4

Ännu mer Final Fantasy VII - Kommer Yohio överleva den rafflande cliffhangern från förra streamen?

#final-fantasy-vii-remake, #karantän-stream


Medlem

Och jag som har längtat efter ett nytt Persona 5 avsnitt. Nåja, bra kämpat ändå!

Moderator | Testpilot

Mitt tips skulle vara att testa Dragon Quest XI. Turordningsbaserat, man "slipper" all action och problem som kan komma där och kan fundera hur man vill göra i strider i lugn och ro. Blir mindre att hålla reda på och man känner sig aldrig stressad. Det är enkelt att ta sig framåt och förstå vad man ska göra. Man kan se serien i helhet som en bra inkörsport för hela genren då allt är enkelt på ett bra sätt. Utforskandet, storyn, karaktärerna, striderna, allt är otroligt nybörjarvänligt.

Ingen diss eller så, men ska man ta sig in i genren (eller vill göra ett försök) är det nog bättre att börja med lite enklare spel, och sedan jobba sig upp när man fått mer erfarenhet om hur det mesta fungerar. Du erkänner själv att du är JRPG-novis – då borde du börja med lite enklare spel. Att köra värsta bilsimulatorn som sitt första rally-spel är nog inte bästa idén, utan då passar nog Need for Speed bättre t ex. @Joakim Bennet:


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Hur stor är skillnaden om man använder "classic"-mode för stridssystemet i FFVII kontra det han använder nu?


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Belfry:

@uberpwnage2.0: Hur stor är skillnaden om man använder "classic"-mode för stridssystemet i FFVII kontra det han använder nu?

För det första så är classic mode alltid på "easy", vilket gör att alla monster tar mindre stryk för att dö. För det andra så attackerar karaktären automatiskt och det enda man styr själv är "ATB", där man kan använda starka attacker och items för att heala din karaktär.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Då är jag med, tack så mycket! Funderar på att köpa FFVII men jag tyckte inte om stridssystemet i FFXV, så jag tycker nog inte om detta heller.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Belfry:

Då är jag med, tack så mycket! Funderar på att köpa FFVII men jag tyckte inte om stridssystemet i FFXV, så jag tycker nog inte om detta heller.

Tro det eller ej men det är ganska stor skillnad. I FF15 "gör man typ inget annat än hålla cirkel". Här blockerar man, gör vanliga attacker, har ett annat "mode", har andra coola attacker (Trekant är olika för alla karaktärer och unika), rulla undan och mycket annat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Belfry: Du kan ju alltid testa demot innan köp.

Medlem

Ska se till att ge demot en chans när jag är klar med P5R, kommer aldrig bli klar om jag fastnar för ett till spel.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Frilansare

Tack alla som kollar på serien! Vi kör vidare med FFVII inom några dagar.

1
Skriv svar