Veckans fråga: Spelar du mest single- eller multiplayer?

Robot
Veckans fråga: Spelar du mest single- eller multiplayer?

Ensambarg eller flockbeteende?

#veckans-fråga


Medlem

Ur det längre perspektivet är det förmodligen multiplayer jag lagt ned mest tid på.

WoW och CS gissar jag är dom två största tidstjuvarna. Sen är det nog LoL och HotS efter det. WC3 har nog väldigt många timmar också.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Rent generellt skulle jag nog säga att det är hyfsat jämnt men jag tror jag har mer speltid i multiplayerspel på grund av MMOs och spelat fler singleplayer spel även om jag har ett hyfsat antal timmar även i dem.

Medlem

Hade nog velat säga att det är ganska jämt, men det har blivit en del multiplayer på senaste tiden. Det kommer och går.

Medlem

Bortser man från CS:GO så är det bara single player.

Medlem

Jag spelar ALDRIG multiplayer. Senast jag gjorde det var 2008. Jag tycker inte att det är ett dugg roligt.

Medlem

Skulle säga 75% SP och 25% MP

Medlem
Medlem

Multiplayer var i stort sett det enda jag spelade genom tonåren och studentåren. Numera är det nästan uteslutande singleplayer, föredrar ett spel med en gedigen handling, där jag kan luta mig tillbaka och njuta av det. Hetsen i multiplayer, och tiden som krävs för att fortsätta vara bra är alldeles för mycket för att jag ska tycka det är roligt numera.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Jag har spelat en del wow, men aldrig kört raids då jag helst spelar ensam. Jag kör inte heller pvp. Annars kör jag nog en del multiplayer i tex world of warships, men aldrig tillsammans med nån annan i division(pre-made grupp).

Medlem

Singleplayer dominerar stort, även om spelkvällar på Discord med gubbligan fortfarande händer ibland.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Ambassadör
Xbox

Nuförtiden mest singleplayer, kanske 80%.

Spelar bara MP nu om jag har trevligt folk att spela med, har inte tålamod för random miffon längre.

Tidigare var det väldigt mycket MP då jag var fast i EVE Online och det stod väl för 95% av mitt spelande under en sisådär 10 år... Inte undra på att man har en enorm backlog.


signatur

Jump in.

Medlem

Multiplayer hade varit kul om det inte hade varit för alla greater internet dickwads.

Singleplayer för mig.


signatur

I drank what?

Ambassadör
Xbox

@Mirage: Haha, så sant.


signatur

Jump in.

phi
Medlem

SIngleplayer för det mesta. Multiplayer för att jävlas med folk.

Inaktiv

Multiplayer. Har svårt att roas av singleplayer längre som när man var yngre och hade mer livlig fantasi.
Senaste året har det mest varit Escape from Tarkov och Squad.

Medlem

Det spelas mestadels singleplayer och någon gång ibland multiplayer. Föredrar att grotta ner mig i ett spels handling och ta saker i egen takt framför att bli e-sportsproffs


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

multi är bra när man vill slakta andra en stund, men single är överlägset bäst i längden. alla dom bästa upplevelserna är från single, och coop. få från multi


signatur

//monster

Medlem

Skönt att se så många SP spelare, för annars generellt, inom mitt umgänge, så är det mestadels MP.

Medlem

MP idag är bara roligt om man spelar med kompisar eller familj.
online med randoms är förbannat tråkigt.

Det var roligare förr helt enkelt.
Så det blir 90% sp 10% mp om ens det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle säga att jag spelar multiplayer till 80%. Mestadels co-op (The Divison 2, Diablo 3 m.m.) och PvP (World of Tanks). Den resterande tiden spenderas på singleplayer RPG'n.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

För 5 år sedan så hade jag valt multiplayer, men de senaste åren så har det nästan bara blivit singleplayer-spel. Jag vet inte om det har att göra med att man blir äldre och får en bättre upplevelse med ett riktigt bra SP-spel än att sitta och lira MP med randoms...

Medlem

Singleplayer, varför skulle jag vilja att någon annan än mig påverkar/sabbar/stör min spelupplevelse?


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Undviker multiplayer-spel i den mån det är möjligt.

WoW är ett undantag, men det har man inte spelat på länge nu. Testade det senast när Classic släpptes. Spelade lite till och från under ett par veckor.

Medlem

Nästan uteslutande multiplayer. 95% kanske.

Resten nostalgilir på gamla titlar och retrokonsoller


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Numera lirar jag mest SP.. Men det är pga cheaters i MP-spel som jag anser förstör hela upplevelsen.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Ju äldre jag blivit desto mer multiplayer har det varit på menyn.
Det är helt enkelt roligare att spela tillsammans med någon.

Medlem

Single player. Dock ska tilläggas att co-op är något jag uppskattar också väldigt mkt.
Många spel ex division hade jag nog aldrig brytt mig om att spela klart kampanjerna i om det inte vore för man kan köra ihop med en kompis.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Som småbarnsförälder så är det betydligt lättare att få lite kvalitativ (Inte kvantitiv) speltid med singleplayer spel på kvällarna där man kan pausa och gå ifrån om det behövs. Däremot så har jag faktiskt spelat BF:V rätt mycket på sistonde vilket förmodling är mitt favoritonlinespel. Spelas också lite Battlefront när starwars humöret smyger sig på


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av TooAngryToDie:

Det spelas mestadels singleplayer och någon gång ibland multiplayer. Föredrar att grotta ner mig i ett spels handling och ta saker i egen takt framför att bli e-sportsproffs

Det här känner jag också. När man spelar singleplayer kan man ta allt i sin egen takt. Stanna och ta in vyerna, grotta ned sig i lore och bara njuta. Det går inte i MP där allt ska gå i ett så förbaskat högt tempo


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

12
Skriv svar