Minecraft får kraftfull grafisk förbättring på pc i veckan, i och med RTX-betan

Robot
Minecraft får kraftfull grafisk förbättring på pc i veckan, i och med RTX-betan

På torsdag smäller det grafiska fyrverkeriet.

#minecraft, #nvidia, #rtx


Medlem

ta hit minecraft 2 med monstergrafik istället!


signatur

//monster

Medlem

Detta gäller väl Bedrock och inte Java kan jag tänka mig. Jag kör helst Java då mods är något som är svårt att leva utan.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Detta gäller väl Bedrock och inte Java kan jag tänka mig. Jag kör helst Java då mods är något som är svårt att leva utan.

Ja men RTX finns väll sen länge till Java-versionen att ladda ner som custom ?

Förstår ärligt inte varför man ska hålla på med 2 versioner.
Vill dom att Bedrock ska vara den officiella varför inte bara göra den lika modvänlig och skrota java ?
kanske inte går?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja men RTX finns väll sen länge till Java-versionen att ladda ner som custom ?

Förstår ärligt inte varför man ska hålla på med 2 versioner.
Vill dom att Bedrock ska vara den officiella varför inte bara göra den lika modvänlig och skrota java ?
kanske inte går?

Njaa det finns shaders men det är inte samma sak som RTX och det är väldigt prestanda krävande.

Bedrock är den som är cross play med alla konsoler och handheld och är byggt på C++
Lycka till med att få RTX på Java Rofl

Jag antar att dom köra båda för java är det där dom börja men att många använder det fortfarnde tack var modding mm. Java får fortfarande uppdateringar.

Medlem

Fan.

Bara 5 år för sent

Medlem

Lite weird att släppa denna version när vi redan vet att det finns en DX12 Ultimate build med en mer generell DXR-implementation (det som visats på Series X).


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Lite weird att släppa denna version när vi redan vet att det finns en DX12 Ultimate build med en mer generell DXR-implementation (det som visats på Series X).

Kanske, men inte sett ur Nvidias perspektiv.

Många tycks sätta likhetstecken mellan RTX ON och raytracing, och det är ju möjligt att de som gör det inte förstått att DirectX-spelen med RTX-raytracing i Windows 10 i grunden är DXR-raytracing som anpassats till RTX, som i Control och BF 5. Dice har enligt vad de sagt själva enbart skrivit till DXR, men optimerat för RTX eftersom det fanns hårdvara, men kan anpassa för annan hårdvara - när den är tillgänglig. Såvitt jag förstått gäller det även för raytracing via Vulkan, som nu i mars fått sina extentions mer generaliserade och utökade,

Och nu syns den hårdvaran på horisonten, därför vill Nvidia marknadsföra RTX ON så mycket som möjligt innan de får konkurrens från DXR-raytracing med RTX ABSENT. Samtidigt får man ändå ge dem att de även implementerat den lovande tekniken DLSS 2,0 under RTX ON i Minecraft, och såvitt jag vet finns ingen generell konkurrerande teknik där än.

Lite off-topic, men borde det inte stå Minecraft with RTX Beta for Windows 10? Så skriver ju faktiskt Nvidia själva, det är ju inte WIndows 10 som är beta.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Fan.

Bara 5 år för sent

Njae...rtx kom 2018


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gen
Medlem

Hade hoppats att man kunde bygga egna grejer men då kan man alltså inte det? Det blir mest ett teknikdemo där man tittar på de förbyggda världarna?

Skrivet av Arzei:

Lite weird att släppa denna version när vi redan vet att det finns en DX12 Ultimate build med en mer generell DXR-implementation (det som visats på Series X).

Finns den till PC?

Medlem
Skrivet av Gen:

Hade hoppats att man kunde bygga egna grejer men då kan man alltså inte det? Det blir mest ett teknikdemo där man tittar på de förbyggda världarna?

Detta är ju bara en beta, det släpps ju i en vanlig uppdatering till Minecraft när det är klart.

Medlem

Oväntat få som verkar på pepp på detta. Jag är så sugen att jag känner mig som ett barn innan julafton.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Oväntat få som verkar på pepp på detta. Jag är så sugen att jag känner mig som ett barn innan julafton.

Antalet användare som har köpt RTX kort för att spela Minecraft är nog inte sådär jättestor, hade grafikkort eller konsoler med raytracing varit närmare standardhårdvara så hade nog hypen varit högre.

Sen så lade Digital Foundry ut videos på Minecraft med raytracing redan för 11 månader sedan och ratracing tillför än så länge inget till hur man spelar spelen, grafik är också lite mindre viktigt när det kommer till spel i multiplayer.

Jag tror att det kommer att tillföra mer i T.Ex. skräckspel som Resident evil, eller kanske som spelmekanik där man använder sig av reflektioner för att lista ut var fienden är i multiplayer eller när man ska smyga i något stealth spel.
Det ökar ju inlevelsen vilket är bra i många sammanhang.

Gen
Medlem
Skrivet av Hulle:

Detta är ju bara en beta, det släpps ju i en vanlig uppdatering till Minecraft när det är klart.

Jag förstår, ville bara försäkra mig om begränsningarna i betan och om det är värt allt jobb för att ens få testa betan.

Skrivet av perihelion74:

Oväntat få som verkar på pepp på detta. Jag är så sugen att jag känner mig som ett barn innan julafton.

Jag är också pepp, när det väl släpps skarpt. Har inte lirat Minecraft på väldigt länge så det ska bli kul att testa igen.

1
Skriv svar