Resident Evil 4 med release 2022 är nästa RE-remake, enligt rykte

Medlem

Skulle vilja se fortsetninge föla historien från re2 re3 blev ju en besvikelse hur saker som var gjorda i re2 inte existrade i re3 döörar som jag öpnat helt plötsligt var låsta å så skåp som helt plötsligt var fylda förstörde alt men jag vill se fortsetningen på hendelserna som hende i re2

Medlem
Skrivet av Norling1:

Skulle vilja se fortsetninge föla historien från re2 re3 blev ju en besvikelse hur saker som var gjorda i re2 inte existrade i re3 döörar som jag öpnat helt plötsligt var låsta å så skåp som helt plötsligt var fylda förstörde alt men jag vill se fortsetningen på hendelserna som hende i re2

Jo men alltså Re3 hände ju före Re2

Medlem

Det har visst gått rätt bra för remaken på 2an och 3an jag har inte spelat remaken av dom två bara spelat orginalen och dom är ju mer focuserade på skräck än acion innebär det att folk vill ha tillbaks skräcken i re igen? För det var ju fyran som det blev alldeles för mycket acion som spel var det bra men som re spel så gick mycket förlorat tycker jag dom fortsatte i samma stil i 5an tycker dom borde rebootha re nu med en återgång till skräck och puzzel i tredje persons vy dom har gjort alldeles för mycket muterings monster i serien speciellt i 5an massa tagg monster som exploderade mm

Medlem

Jag skulle jämföra att göra en remake på RE4 med att stoppa upp en kär släkting som gått vidare... lycka till!

Skribent
Skrivet av Vampir:

Det har visst gått rätt bra för remaken på 2an och 3an jag har inte spelat remaken av dom två bara spelat orginalen och dom är ju mer focuserade på skräck än acion innebär det att folk vill ha tillbaks skräcken i re igen? För det var ju fyran som det blev alldeles för mycket acion som spel var det bra men som re spel så gick mycket förlorat tycker jag dom fortsatte i samma stil i 5an tycker dom borde rebootha re nu med en återgång till skräck och puzzel i tredje persons vy dom har gjort alldeles för mycket muterings monster i serien speciellt i 5an massa tagg monster som exploderade mm

Mutations-"skiten" började ju redan i 3an, som också är mer actionbetonad än skräck. I trean så var ju mest skräcken att mutant-Nemesis jagade en genom hela spelet, men jag tycker det var där serien började tappa fotfästet lite. Code Veronica backade tillbaka lite till hur Re1-2 var, men sen kom ju 4an...

Nu gillar jag fyran, men tycker definitivt inte det behövs någon remake där. De har ju släppt HD-releaser av spelet på alla konsoler, jag tycker de ska låta det stanna där.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Här får jag väl dra till med ett "meh..".
Resident Evil 1, 2, och 3 var riktigt bra spel men 4:an var där det började gå utför. Skräckkänslan var borta och det blev bara en rail-shooter av det hela. Lägg krutet på ett nytt spel i den gamla andan istället.

It's not a lake, it's an ocean

Jag vill ha Code: Veronica, detta härliga Dreamcast-spel. Men jag förstår varför de (förmodligen) väljer att prioritera RE4, som ju är ett mycket, mycket mer populärt spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar