Quiz – Vem är vem i Final Fantasy-spelen?

Robot
Quiz – Vem är vem i Final Fantasy-spelen?

I remakesjuan återser vi gamla vänner, och i veckans quiz säger vi hej till ännu fler.

#final-fantasy, #fz, #quiz


Farornas Konung

Yesss! 2 rätt...

Avstängd

Fick 6 rätt.

Medlem

@JonseredRocks: Haha, samma här. Har iofs bara spelat XIV, men brukar på ren sannolikhet gissa bättre


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

6/10, gissade vilt på 10/10

Medlem

4/10 Korrekta svar!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

7/10 kunde visst en del i alla fall.

Medlem

4/10 Korrekta svar!
Du har koll men inte järnkoll på hela seriens historia. Den är å andra sidan 33 år lång...

:::::::::::::: Jag har ärligt talat noll koll på denna serie. Bara testat FF15 några timmar men fastnade aldrig. Känns för japanskt. Chansade på alla frågor ::::::::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent

8/10

Ändå lite besviken på mig själv

Medlem

8/10, kändes som att jag chansade på minst hälften
Många vaga minnen och lite logiskt tänkande.

Medlem

Chocobos kom först i FF II

Testpilot

Kände pressen att få full pott här.

10/10 Korrekta svar!

Du har förmodligen gnolat på One Winged Angel sedan remakesjuan utannonserades. Eller sedan 1997.

Medlem

kan inte de nyaste och de äldsta

Farornas Konung
Skrivet av Priapsi:

@JonseredRocks: Haha, samma här. Har iofs bara spelat XIV, men brukar på ren sannolikhet gissa bättre

Hehe, det sorgliga är att jag spelat alla från VII och framåt.

Medlem

9/10 fick fel på Cid frågan.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Inaktiv

4/10

Bars spelat 3an (6an),7an och nr 15 så får väl ses som ok.

Redaktör
Ponny
Skrivet av CeeJaySWE:

Chocobos kom först i FF II

Helt riktigt. Tar på mig dumkweehstruten.


signatur

En Bamseponny av folket

Kontot avslutas

Jag fick sex rätt.

Har inte klarat av något av spelen men har bara spelat Final Fantasy 1 till 10, och tian är det enda som jag inte äger. Så vissa svar som jag inte kunde om nyare spel klarade jag av på quizen bara för att jag var väldigt säker på att det inte var från de tidigare spelen.


signatur

ゼルダの城

Medlem

8/10. Jag är fanatiskt fan av FFVII och IX, till viss del av VI och X också, men resten inte lika mycket.

Moderator | Testpilot

9/10. Failade på frågan gällande Lightnings syster. Spelade aldrig de spelen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

10/10. Men så har man ju lagt sin beskärda del timmar i FF under åren...


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

7/10 Korrekta svar!

Medlem

7 av 10. Kände mig en aning besviken. Trodde jag skulle ligga bättre till men åt andra sidan det är över 30 års historia som har så mycket innehåll.

9/10. Föll på första frågan. Visste att chocobos introducerades i tvåan men i ett svagt ögonblick valde jag att båda introducerades i det spelet, då jag inte visste när moogles kom.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

10/10 inte ofta det händer men FF its my lifeblood.

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Du har förmodligen gnolat på One Winged Angel sedan remakesjuan utannonserades. Eller sedan 1997. dumma fel jag borde kunnat men det får duga

Medlem

3/10, gissade på samtliga. Har aldrig spelat något FF-spel.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

"10/10 - Du har förmodligen gnolat på One Winged Angel sedan remakesjuan utannonserades. Eller sedan 1997."

Sen 1997, typ.

Medlem

3/10. Kunde inte svaret på en enda fråga, har försökt spela bl.a FFXV men som vanligt inte fastnat och fortsatt.

Backloggens befriare
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Helt riktigt. Tar på mig dumkweehstruten.

Visste att det var något i den frågan som fick mig att gå "men jag får inte ihop det..."... kupo.


signatur

Ad hoc addendum

12
Skriv svar