The Witcher 3 slog försäljningsrekord på pc 2019

Robot
The Witcher 3 slog försäljningsrekord på pc 2019

CD Projekt sålde fler Geralt till datorer än något annat år.

#cd-projekt, #the-witcher-3


Jh
Medlem

Kul att det går bra. Det betyder mer Witcher i framtiden 😊


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Nice att pc håller en majoritet på marknaden. Trodde det skulle säljas mycket mer till konsol.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Nice att pc håller en majoritet på marknaden. Trodde det skulle säljas mycket mer till konsol.

Det gjorde det, första året


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Nästan 30 miljoner sålda kopior, imponerande siffror. Det som slår mig mest av graferna är att konsolspelarna är mer villiga att betala fullpris för spelet för att sen se försäljningen klinga av. På PC är det precis tvärtom.

Medlem

Kan också bero på att fler får PC datorer och grafikkort som klarar av att spela spelet med fina inställningar och flyt och därmed väntat.
Det kostar att ligga på topp så att säga.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ska köpa spelet snart till PC :). Fortfarande bästa Open-World IMO.

Medlem

CD Projekt fortsätter bära portföljen trots covid-19, håller tummar och tår för Cyberpunk 2077.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Mindre än var femte person handlar fysiska exemplar numera. Så vackert att se. Hörde senast på IGN som gick runt och sa att de flesta försäljningarna sker när folk ser spelfodralet i hyllan, de har uppenbarligen noll koll.

Ska bli oerhört intressant att se hur siffrorna för Xbox Series X, Playstation 5 och PC ser ut från 2020 och framåt när det gäller digitalt mot fysiskt. Själv har jag inte handlat fysiska skivor sedan 2010.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Marfy:

Mindre än var femte person handlar fysiska exemplar numera. Så vackert att se. Hörde senast på IGN som gick runt och sa att de flesta försäljningarna sker när folk ser spelfodralet i hyllan, de har uppenbarligen noll koll.

Ska bli oerhört intressant att se hur siffrorna för Xbox Series X, Playstation 5 och PC ser ut från 2020 och framåt när det gäller digitalt mot fysiskt. Själv har jag inte handlat fysiska skivor sedan 2010.

Nu handlar jag bara spel digitalt själv, men varför är det vackert att se?

Medlem
Skrivet av Belfry:

CD Projekt fortsätter bära portföljen trots covid-19, håller tummar och tår för Cyberpunk 2077.

Vilken portfölj bär dom?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vilken portfölj bär dom?

Aktieportföljen.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nu handlar jag bara spel digitalt själv, men varför är det vackert att se?

Bra för miljön kanske eller slippa diskar som går sönder.

Dock lite iffy med digitala tjänster som kan sluta fungera närsom. Bra med gog.com på det sättet, då har man åtminstone en chans att backa upp sitt spel.

Skrivet av Molotov:

Kan också bero på att fler får PC datorer och grafikkort som klarar av att spela spelet med fina inställningar och flyt och därmed väntat.
Det kostar att ligga på topp så att säga.

Kanske. Köpte själv det till PC vid release på GOG och i slutet av 2018 till PS4:an på rea. Så gjorde lite tvärtom mot vad graferna visar

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nu handlar jag bara spel digitalt själv, men varför är det vackert att se?

För att utveckling och framsteg är vackert.

Medlem
AMD
Skrivet av Belfry:

CD Projekt fortsätter bära portföljen trots covid-19, håller tummar och tår för Cyberpunk 2077.

Har dem också fast för mig är det AMD (och guld) som bär, med råge. Kom in sent i CDPR men lär bli bra ändå, nytt ATH idag

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Marfy:

Mindre än var femte person handlar fysiska exemplar numera. Så vackert att se. Hörde senast på IGN som gick runt och sa att de flesta försäljningarna sker när folk ser spelfodralet i hyllan, de har uppenbarligen noll koll.

Ska bli oerhört intressant att se hur siffrorna för Xbox Series X, Playstation 5 och PC ser ut från 2020 och framåt när det gäller digitalt mot fysiskt. Själv har jag inte handlat fysiska skivor sedan 2010.

De ser det förmodligen ur ett amerikanskt perspektiv där retail fortfarande är starkt. Många har fortfarande för dåliga uppkopplingar eller uppkopplingar med megabyte-limit. De senaste åren har de dock kommit ikapp.


signatur
Medlem

Även om Witcher serien släpptes i december kan jag tänka mig att det ökat på försäljningen något. Innan släppet så snackades det ju mycket i media, reklam osv.

Medlem

bra spel säljer även utan DRM =D

Medlem

Att spelet säljer mer digitalt i längden har jag inte reflekterat över tidigare tror jag, men det är ju logiskt med tanke på att spelet bokstavligen oftast försvinner från butikshyllorna efter ett år.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Avstängd

Kostar ju en spottstyver numera samt har man även gett bort det gratis några ggr + kommer med grafikkort och annat. Antar dessa siffror räknas in + att det finns en strategi med detta, är ju alltid bra att ha dessa siffror att skryta med även om försäljningen i sig inte längre drar några stora summor.

1
Skriv svar