Veckans fråga - vilken färg ska spelprylar ha?

Robot
Veckans fråga - vilken färg ska spelprylar ha?
Medlem

Finns bara ett alternativ: Svart.

Trollfabrik

Vitt! Vit Playstation 4, vita spelkontroller, vitt chassi. Vit – den bästa färgen på elektronik.

Medlem

jo.. kör forfarande mitt uråldriga (*゚ロ゚) --> vita logitech media tangentbord <-- se sig.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Genomskinlig, så man kan se alla delar i konsollen, kan man också se om fläktar slutar spinna m.m, då man inte får öppna dom själv antar jag?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Spelar ingen roll för mig gällande kontrollern, så länge den har bra kvalitet I guess. Sen passar nog en svart konsol mitt skrivbord bättre

Medlem

Konstigt att dom inte satsar på utbytbara "skal", många skulle säkert vilja anpassa både färg och mönster/motiv.

@Tobbe: Ah, den pärlan hade jag också


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

It's not a lake, it's an ocean

När det gäller konsoler: vitt (eller ljusgrå). Då framhävs designen mer än i svart. Därför har jag en vit Xbox 360 (ja, den är fortfarande inkopplad, men inte så länge till), en vit PS4 och tre vita Xbox One (fetingen, One S och One X). Och Dreamcast är ju härligt ljusgrå.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

jbx
Medlem

Vitt Lian Li chassi med glas och vita corsair-fläktar.
Vit ps4 pro med vit kontroll.
Vit Xbox One X med svart Elite controller v2.
Föredrar vitt och väntar ivrigt på elite v2 i vitt, den första varianten kom i vitt efter några år så hoppet finns.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Om jag kan eller om alternativet finns så väljer jag rött

Favoritfärgen är röd så det är den färgen mina prylar ska ha.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Kommunalgrå, haha.

Kör på svart men funderar på att skifta över till vitt nästa gång uppsättning. Frågan är hur mycket smuts syns på dessa?

Medlem

Fast när jag sa att jag ville ha Windowsgrå så gjorde hon slut.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

För min del spelar det ingen större roll. Alla färger kan vara snygga om de används på rätt sätt. Jag bryr mig mer om hur hårdvaran är.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Svart brukar det bli till 80% men mörkblå är trevligt det med! Har den 500 million limited edition Playstation 4 kontrollen som + på det är transparent också!

Medlem

Svart, oftast.
I sällsynta fall rött.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd

Grått, så slipper jag damma av. Fast allra helt hade jag velat att standardfärgen för nästan allt i livet var neonrosa.

Medlem

Svart känns ju som industristandard och är svårt att hitta andra färger tycker jag, men jag bryr mig inte så mycket om färgen på det jag köper utan mer utseende och andra detaljer.

Medlem

Funktionell, Praktisk, Ergonomisk och Snygg!
Kan vara vilken/vilka färg(er) som helst.
vita xbox 360 och kontrollern var det. xb1 & xbx inte snygga men handkontrollern till xb1 är fortfarande snygg, jättebra att spela med och finns i flera färgkombinationer å möjlighet att modda faceplates. Synd att byte av faceplates inte är en standard feature från ms.
Gillar inte PS handkontrollern men den nya ser sjukt snygg ut. Hoppas den kommer i flera olika färger och är toppen att lira med

phi
Medlem

Kissgul vit. Som på den gamla goda tiden.

Medlem

Matt svart ska det vara! 👍


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Röstade svart, som gammal Piratpartist jag är, men det spelar väl egentligen ingen större roll om du nu inte käkar ostbågar med fingrarna medan du spelar, vilket för övrigt är helt okej att göra så länge du av och till torkar av fingrarna på kläderna.

Medlem

Varför kan inte kontrollen ha en funktion så den ändrar färg med humöret xD

Medlem

Gillar vitt med svarta detaljer. Har ett vitt datorbord men prylarna på det är svarta. Musmatta, skärm, tangentbord, högtalare osv. Burken är vit med ett svart lock(dörr?).

Gillar att kompletera med en extra färg beroende på rum. I sovrum gillar jag antingen lime-gröna eller röda detaljer. Till exempel färgen på kuddarna, eller någon växt, gardiner, belysning(typ bakom skärmen eller under sängen) etc. Finner lime-grönt lugnande att kolla på, därför köket och sovrummet då jag vistas där som mest.

Gillar inte att mixa många olika färger där emot, eller ha väldigt mycket färg överhuvudtaget. Håller det minimalt annars får jag huvudvärk på något jävla vänster, samt blir stressad. Vet inte vart ögonen ska fokusera. Gillar brunt och grått väldigt mycket också men det är inget jag använder mig utav just nu.

Medlem

Var mycket för vita prylar förut, men nu vill jag ha det i svart.

Medlem

Grått såklart, världens främsta kontroller är gråa så jag förstår inte ens frågan? Det här med svarta kontroller är bara någon nymodighet kidsen håller på med, det går över snart


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Kan tycka att färgen på konsol och konsoltillbehör är tämligen irrelevant. Konsolen gömmer jag i TV-bänken och kontrollerna ligger under soffbordet när de inte används. Och när jag använder dem tittar jag med på TV:n än på dem.

Men om jag måste välja en färg får det bli orange eller rosa. Gillar skrikfärger. Kontrasterar bra mot alla tråkiga svarta möbler och vita väggar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Vitt är snyggast och påminner om stormtrooper!

Svart så syns damm mycket snabbare.

Medlem

Svart, gärna med en diskret liten röd LED belysning.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Grått, så slipper jag damma av. Fast allra helt hade jag velat att standardfärgen för nästan allt i livet var neonrosa.

Du och min dotter har samma prioriteringar hör jag.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

det blev svart mest pga logitech-mössen


signatur

//monster

12
Skriv svar