Betygen för Final Fantasy VII Remake är här, och de är höga

Robot
Betygen för Final Fantasy VII Remake är här, och de är höga

Det bästa Final Fantasy-spelet på år och dag?

#final-fantasy-vii-remake, #playstation-4, #square-enix


Medlem

Riktigt kul! Grunden är nu lagd och den är uppenbarligen mycket bra. Nästa del kan gå till historien på riktigt, underbart.

Reagerar på att Animal Crossing får så högt betyg. Måste nog köpa.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Betyget är rättvist. Det är ett bra spel, men inte det bästa JPRGt som kommer släppas i år. SquareEnix kommer mjölka den här kon i tio år minst innan storyn når ett slut. Om man räknar den normala utvecklingstiden för ett spel av den här storleken.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Betyget är rättvist. Det är ett bra spel, men inte det bästa JPRGt som kommer släppas i år. SquareEnix kommer mjölka den här kon i tio år minst innan storyn når ett slut. Om man räknar den normala utvecklingstiden för ett spel av den här storleken.

Vilket annat kommer släppas iår? Personligen väntar jag på hela berättelsen innan jag skaffar ff7.
Finns det något endgame content I detta som speciella bossar och stat maxning?
Det är den delen av final fantasy jag brukar gilla men med tanke på fler delar känns det väl inte rimligt att sånt finns med redan nu?

Medlem

Hur många av er satt o körde igenom hela första delen innan ni la er och sov?
jag undrar kommer alla 3 delar kosta runt 595kr st (pris på webhallen) eller är det så du köper hela spelet men du får vänta med o låsa upp resten. Personligen gillar jag inte när dom delar upp i episoder. Resident evil revilation 2 gjorde det också. Man vill ju spela igenom spelat när man väl startat och inte vänta.

Avstängd
Skrivet av Duke_Gamer:

Hur många av er satt o körde igenom hela första delen innan ni la er och sov?
jag undrar kommer alla 3 delar kosta runt 595kr st (pris på webhallen) eller är det så du köper hela spelet men du får vänta med o låsa upp resten. Personligen gillar jag inte när dom delar upp i episoder. Resident evil revilation 2 gjorde det också. Man vill ju spela igenom spelat när man väl startat och inte vänta.

Varje del kommer kosta pengar och kommer (så som jag förstått det) även kunna köpas och spelas separat utan krav på tidigare del.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Hur många av er satt o körde igenom hela första delen innan ni la er och sov?
jag undrar kommer alla 3 delar kosta runt 595kr st (pris på webhallen) eller är det så du köper hela spelet men du får vänta med o låsa upp resten. Personligen gillar jag inte när dom delar upp i episoder. Resident evil revilation 2 gjorde det också. Man vill ju spela igenom spelat när man väl startat och inte vänta.

Om du menar hela första delen som i den här remaken så är det väl detta runt 40 timmar långt? Om jag förstått recensionerna rätt. Vissa menar att det tagit runt 40-45 timmar och då har dom ändå hoppat över många sidouppdrag.

Och som Hordaland skriver ovan så lär nog alla delar att kosta som ett fullpris-spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pooslice:

Vilket annat kommer släppas iår? Personligen väntar jag på hela berättelsen innan jag skaffar ff7.
Finns det något endgame content I detta som speciella bossar och stat maxning?
Det är den delen av final fantasy jag brukar gilla men med tanke på fler delar känns det väl inte rimligt att sånt finns med redan nu?

Även fast det kommer "flera delar" så är det här fulländat spel. Vi vet det kommer mer just av det faktum att spelet utspelar sig i Midgar (och att Square Enix sagt så). Tänk dig mer att nästa delar är uppföljare snarare än "avsnitt 2". Jag skulle se det mer som att det här är Mass Effect 1 och nu väntar vi på Mass Effect 2 & 3 (Remake 2 & 3).

Skrivet av Duke_Gamer:

Hur många av er satt o körde igenom hela första delen innan ni la er och sov?
jag undrar kommer alla 3 delar kosta runt 595kr st (pris på webhallen) eller är det så du köper hela spelet men du får vänta med o låsa upp resten. Personligen gillar jag inte när dom delar upp i episoder. Resident evil revilation 2 gjorde det också. Man vill ju spela igenom spelat när man väl startat och inte vänta.

Det är inte olika episoder, utan regelrätta uppföljare. Det här spelet är runt 40 timmar långt, med andra ord, ett fulländat spel. Likt det jag skrev ovan skulle jag nog mer likna det med att vi får uppföljare (möjligen en trilogi) än episoder. Man kommer behöva köpa alla spelen för fullpris, men givetvis kommer det någon samlingsutgåva ett tag efter det sista spelet har släppts.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Även fast det kommer "flera delar" så är det här fulländat spel. Vi vet det kommer mer just av det faktum att spelet utspelar sig i Midgar (och att Square Enix sagt så). Tänk dig mer att nästa delar är uppföljare snarare än "avsnitt 2". Jag skulle se det mer som att det här är Mass Effect 1 och nu väntar vi på Mass Effect 2 & 3 (Remake 2 & 3).

Det är inte olika episoder, utan regelrätta uppföljare. Det här spelet är runt 40 timmar långt, med andra ord, ett fulländat spel. Likt det jag skrev ovan skulle jag nog mer likna det med att vi får uppföljare (möjligen en trilogi) än episoder. Man kommer behöva köpa alla spelen för fullpris, men givetvis kommer det någon samlingsutgåva ett tag efter det sista spelet har släppts.

Vad jag fatta det som så dela dom upp hela spelet i 3 delar alltså HELA gamla ff7 story delad på 3 som när dom hade 3 skivor fast nu kanske med extra cut story och annat. Men det vi fick nu är hela gamla FF7 spelet och de andra 2 som kommer är helt ny story ? Om så är fallet så låter 1800kr för 3 ff7 spel rimligt. Men om dom dela upp hela original main storyn i 3 delar för o sälja full pris så skulle jag kalla det för girigheten.

Medlem

Del två kommer att bli ännu bättre. Då kommer man ut i världen, får besöka platser som Kalm, Junon, Costa del Sol, Gold Saucer, North Corel, Nibelheim, Rocket Town och Forgotten Capital. Om nu del två är upplagd så som jag tänker mig, vill säga. I originalet börjar ju spelet på allvar när man lämnat Midgar.

Avstängd
Skrivet av Duke_Gamer:

Vad jag fatta det som så dela dom upp hela spelet i 3 delar alltså HELA gamla ff7 story delad på 3 som när dom hade 3 skivor fast nu kanske med extra cut story och annat. Men det vi fick nu är hela gamla FF7 spelet och de andra 2 som kommer är helt ny story ? Om så är fallet så låter 1800kr för 3 ff7 spel rimligt. Men om dom dela upp hela original main storyn i 3 delar för o sälja full pris så skulle jag kalla det för girigheten.

Glöm att originalet existerar och ställ dig istället frågan om du tycker att ett superpolerat spel på 30-40 timmar är värt fullpris eller ej, trots sin "to be continued"-etikett. En del av oss gör det, andra inte.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Vilket annat kommer släppas iår? Personligen väntar jag på hela berättelsen innan jag skaffar ff7.
Finns det något endgame content I detta som speciella bossar och stat maxning?
Det är den delen av final fantasy jag brukar gilla men med tanke på fler delar känns det väl inte rimligt att sånt finns med redan nu?

Originalartikeln listar ett av dem. Persona 5: Royal som har det absoluta topp betyget i år på Metacritic och släpptes bara någon dag före FFVII. Det kommer förbli oslagbart under hela året som det ser ut om man tittar till betyg. Ett spel som kommer att hamna skyhögt även det, samt även det högre än FFVII mest troligt, är Xenoblade Chronicles: The Definitive edition till Switch som släpps i slutet på maj. Sedan har vi Trails of Cold Steel IV: The end of saga till PS4 efter sommaren. Sedan har även Tales of Arise till PS4/PC Fortfarande ett 2020 release datum. Detta är endast ett litet urval av JRPGs som släpps i år och alla topp titlar. Men av alla dessa kommer Persona 5: Royal stå ohotat som #1 året ut.

Skrivet av Duke_Gamer:

Vad jag fatta det som så dela dom upp hela spelet i 3 delar alltså HELA gamla ff7 story delad på 3 som när dom hade 3 skivor fast nu kanske med extra cut story och annat. Men det vi fick nu är hela gamla FF7 spelet och de andra 2 som kommer är helt ny story ? Om så är fallet så låter 1800kr för 3 ff7 spel rimligt. Men om dom dela upp hela original main storyn i 3 delar för o sälja full pris så skulle jag kalla det för girigheten.

Det är endast första delen av storyn i originalspelet som är med i Remake. Dvs den del av spelet när man befinner sig i staden Midgar. Så de kommer dela upp det i ett flertal spel till fullpris ja. Sedan är det många som är nöjda med action combat i 40h medan det finns minst lika många som tycker 40h är snålt för ett JRPG och action combat för mycket arkad jämfört med mer taktisk och mindre fast paced combat. Samtliga alternativ jag listat ovan har betydligt mer content än 40h som jämförelse men de är inte lika hypade.

Avstängd
Skrivet av Aletheides:

Persona 5: Royal

Ja, vem kan motstå över hundra timmar av ett spel som fokuserar på sociala interaktioner där ens huvudkaraktär inte knystar ett ord. Det är absurt att serien inte dog ut efter trean.

Medlem

Älskade originalet på PSX. Köpte VII remake-skivan bara för nyfikenheten skull. Spelade 5.5 tim och jag hatar att erkänna det, men djävlar va bra det är!! Ser fram emot denare delar av spelet.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Originalartikeln listar ett av dem. Persona 5: Royal som har det absoluta topp betyget i år på Metacritic och släpptes bara någon dag före FFVII. Det kommer förbli oslagbart under hela året som det ser ut om man tittar till betyg. Ett spel som kommer att hamna skyhögt även det, samt även det högre än FFVII mest troligt, är Xenoblade Chronicles: The Definitive edition till Switch som släpps i slutet på maj. Sedan har vi Trails of Cold Steel IV: The end of saga till PS4 efter sommaren. Sedan har även Tales of Arise till PS4/PC Fortfarande ett 2020 release datum. Detta är endast ett litet urval av JRPGs som släpps i år och alla topp titlar. Men av alla dessa kommer Persona 5: Royal stå ohotat som #1 året ut.

Det är endast första delen av storyn i originalspelet som är med i Remake. Dvs den del av spelet när man befinner sig i staden Midgar. Så de kommer dela upp det i ett flertal spel till fullpris ja. Sedan är det många som är nöjda med action combat i 40h medan det finns minst lika många som tycker 40h är snålt för ett JRPG och action combat för mycket arkad jämfört med mer taktisk och mindre fast paced combat. Samtliga alternativ jag listat ovan har betydligt mer content än 40h som jämförelse men de är inte lika hypade.

Okey så med andra ord det är ungefär som om man låt säga gick tillbaka i tiden och dom bestämde sälja alla 3 skivor separat till full pris. Ja tur dom gör det idag då skulle dom gjort det när spelet kom ut för första gången så tror inte det hadde salt alls jag menar 599kr per skiva till för 1 spel skulle nog ha sålt dåligt. Men nu är det som dom har bestämt jag får nog köpa spelet när alla 3 delar är ute och till ett vettigare pris. Spelar igen roll hur bra ett spel är eller hur mycket nostalgi jag har för det men tänker inte köpa hela spelet för 1800kr. Okej om det är 1 fullt spels och collectors edition.

Ja jag kallar det inte för fullt spel jag menar om första delen enbart utspelar sig i midgar så är det ju inte hela spelet saknar ju costa del sol,Mideel,Cosmo canyon med mera.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Ja, vem kan motstå över hundra timmar av ett spel som fokuserar på sociala interaktioner där ens huvudkaraktär inte knystar ett ord. Det är absurt att serien inte dog ut efter trean.

Inte riktigt sant. Huvudkaraktärens interaktion görs genom val i text av spelaren i klassiska RPG dialogvals träd samt genom självreflektion. Karaktären Morgana (katten) som finns med huvudkaraktären konstant har även förstärkningsrepliker i tal överallt. Det är betydligt större mängd repliker från huvudkaraktären i P5 än du hittar i andra likvärdiga spel om du kikar på dialog. Sedan att de flesta repliker av huvudkaraktären inte spelas upp i form av inspelat tal kanske inte tilltalar alla. Men tittar man på det mottagande serien har haft sedan P3 så är de negativt inställda en försvinnande minoritet.

Det är helt enkelt ett berättarperspektiv utifrån huvudkaraktärens "första persons" synvinkel istället för "den externe berättaren" perspektivet. Båda är två vanliga perspektiv som används i böcker filmer och spel. Detta görs även mycket bra i Persona serien, speciellt i P5. Så inget konstigt med det.

Avstängd
Skrivet av Aletheides:

Inte riktigt sant. Huvudkaraktärens interaktion görs genom val i text av spelaren i klassiska RPG dialogvals träd samt genom självreflektion. Karaktären Morgana (katten) som finns med huvudkaraktären konstant har även förstärkningsrepliker i tal överallt. Det är betydligt större mängd repliker från huvudkaraktären i P5 än du hittar i andra likvärdiga spel om du kikar på dialog. Sedan att de flesta repliker av huvudkaraktären inte spelas upp i form av inspelat tal kanske inte tilltalar alla. Men tittar man på det mottagande serien har haft sedan P3 så är de negativt inställda en försvinnande minoritet.

Det är helt enkelt ett berättarperspektiv utifrån huvudkaraktärens "första persons" synvinkel istället för "den externe berättaren" perspektivet. Båda är två vanliga perspektiv som används i böcker filmer och spel. Detta görs även mycket bra i Persona serien, speciellt i P5. Så inget konstigt med det.

Mjo, jag vet hur det funkar och har spelat mängder av denna typ genom åren. Jag har spelat ut både P3 och P4 och kan där konstatera att det görs helt bedrövligt. Du har oftast två val som du kan säga, men ett val är alltid objektivt fel och kommer göra att din persona inte kan utvecklas fullt. Så det är bara att toffla på och glömma allt som har med identitet att göra om du vill låsa upp allt. Sen är din progress genom spelet till störst del i slumpgenererade korridorer. Striderna är helt okej och skollivet är riktigt bra, förutom då att det sociala sabbas totalt. De har ju ändå lyckats trycka in en hyffsat välskriven personlighet till protagonisten i anime-adaptionerna så jag vet ju att spelen inte hade tagit skada av att låta honom prata fritt och sedan slänga in en massa dialogval utöver det.

Medlem

@Hordaland: Inte heller riktigt korrekt. Det finns dialogval i P3 och P4, så även P5, som ger större bonus vid vissa social links eftersom det är baserat på vad karaktären i frågan uppskattar eller inte. Vill man som spelare köra någon annan väg så kan man det. Konsekvensen är då inte som du skriver att man inte kan maxa social linken och därmed dessa personas utan endast att det tar något längre tid att göra det eftersom man inte får alla bonus points. Kan även kompenseras via Gifts som man köper enkelt för att få upp deras affection standing mot dig. Edit: Skall nämna här att P3 har ett undantag till detta och det är romance choice. Man kan inte vara en dirtbag till en tjej som inte uppskattar det och tro att man kommer någonstans vilket i nyckelögonblick i det spelet kan ha ganska negativa konsekvenser.

Så tror inte riktigt att du uppfattat spelmekaniken korrekt således. Även jag har spelat ut samtliga personas, multipla gånger. Det inkluderar de mindre populära P1 och P2. Dessa är lite närmare Shin Megami Tensei serien som Persona var en spinoff från från början och skulle nog uppskattas än mindre av någon med ditt perspektiv.

Men när det gäller berättarperspektiv så är smaken som baken. Gillar du inte just detta perspektiv så är det helt ok. Det är inte en sekt där alla måste omvändas. Men faktum är att Persona serien är högt skattad av en tydlig majoritet av JRPG spelare så att påstå att den skulle vara dålig på något sätt rent generellt är inte riktigt sant.

Gillar du bra spel med storylines där man har externe berättaren perspektivet så har de detta i samtliga av de andra titlarna jag listade i min OP här.

Edit: Skall även nämna, ifall du nu inte testat P5, att det i P5 inte är slumpgenererade dungeons i Palaces. Det finns slumpgenererade dungeons men det är i form av mementos som är en megadungeon som man kan gå till vid sidan av.

Avstängd

@Aletheides:
Jag tror du snackar om FES när du påstår att man kan säga vad man vill och ändå maxa sin social link i P3. Oavsett vilket så är din karaktär ett personlighetslöst skal, vilket är precis lika tråkigt oavsett om ditt spel heter Suikoden, Dragon Quest eller Persona där ca hälften av all tid är tillägnad dialoger.

Har du själv ens spelat igenom FF7R än, med tanke på att du redan "vet" att kommande spel du listar kommer vara bättre? Du känns lite väl betygsfixerad för att tas på allvar.

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Betyget är rättvist. Det är ett bra spel, men inte det bästa JPRGt som kommer släppas i år. SquareEnix kommer mjölka den här kon i tio år minst innan storyn når ett slut. Om man räknar den normala utvecklingstiden för ett spel av den här storleken.

Dessutom är denna delen i stort sätt bara introt, det är nästa del som spelet på riktigt börjar. Vilket innebär att det kommer behöva vara ännu mer massivt om det ska samma detaljrikedom på allt. Fyller 40 år i år, så får väl vänta mig att sista delen kommer lagom till pensionen....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Man blir ju glad att de verkar göra det på rätt sätt.
Skulle gärna se en remake av ffVI ✌️


signatur

- pixelfantast

Gnällkuk

Jag är så taggad på FF7 remake, men jag har dels inte min ps4:a längre (gav bort/lånade ut till bror) och sen kommer det vara tungt att behöva stanna upp och inte kunna spela vidare, heller inte veta när man kan göra det heller vilket gjort att jag inte köpt det ännu. Risken finns väl att det blir en ps5:a och att man cavear och skaffar det då, men ah... Någon annan som är i samma sits?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Skiter i hur bra det är , Jag fick det o julklapp 98 av mormor och kommer fortfarande ihåg det mesta från spelet, men jag tänker inte slänga ut 600x3 för ett spel.

Köper det nästa år eller när det är fullt ute. Sjukt vad folk blir lurade och sväljer allt för lite nostalgi, tro mig jag ÄLSKAR FF ända sen sexan , sjuan åttan nian tian , men det finns gränser. Ett spel ska inte kosta som en halv switch konsol.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Okey så med andra ord det är ungefär som om man låt säga gick tillbaka i tiden och dom bestämde sälja alla 3 skivor separat till full pris. Ja tur dom gör det idag då skulle dom gjort det när spelet kom ut för första gången så tror inte det hadde salt alls jag menar 599kr per skiva till för 1 spel skulle nog ha sålt dåligt. Men nu är det som dom har bestämt jag får nog köpa spelet när alla 3 delar är ute och till ett vettigare pris. Spelar igen roll hur bra ett spel är eller hur mycket nostalgi jag har för det men tänker inte köpa hela spelet för 1800kr. Okej om det är 1 fullt spels och collectors edition.

Ja jag kallar det inte för fullt spel jag menar om första delen enbart utspelar sig i midgar så är det ju inte hela spelet saknar ju costa del sol,Mideel,Cosmo canyon med mera.

Påminner om när sagan of ringen släpptes, ska man behöva betala för alla tre för att få hela storyn?
Eller dom som inte hade koll och vart chockade att filmen tog slut mitt i när man såg den på bio

Tänk också på att FF7 Remake tar 32-45 timmar att spela igenom och att hela FF7 ligger på Ca: 40 timmar.
Vill du ha hela storyn så kan du spela FF7 nu, vill du ha en bredare story med en värld som är mycket mer bearbetad så får du dock vänta.

Jag tycker inte att det är dåligt att få en så maximerad och lång vistelse som möjligt i FF7, men det verkar tyvärr finnas många som bara vill bli klara med spelet antar jag.....

Skrivet av trickeh2k:

Jag är så taggad på FF7 remake, men jag har dels inte min ps4:a längre (gav bort/lånade ut till bror) och sen kommer det vara tungt att behöva stanna upp och inte kunna spela vidare, heller inte veta när man kan göra det heller vilket gjort att jag inte köpt det ännu. Risken finns väl att det blir en ps5:a och att man cavear och skaffar det då, men ah... Någon annan som är i samma sits?

Jag har så mycket annat att spela nu, är lite för sparsam för att köpa spel vid release och sen så kommer jag köpa PS5 så jag kommer nog vänta tills det släpps på den konsolen. Jag har fortfarande kvar FF7 på PS och ser väldigt mycket fram mot att få återvända till den världen, men är 40h inne i Persona 5 och jag har köpt Spider-Man, Mega Man 11, Soul Calibur 6 och lite annat, så jag måste nog tömma backloggen lite först

Medlem

Oj vad mycket gnäll på att det inte är ett "helt" spel. Ganska tramsigt tycker jag efter att ha lirat i lite över åtta timmar. Jag var skeptisk men efter att ha spelat ett tag så förstår jag verkligen varför de valde att dela upp storyn. Detaljrikedomen när det gäller allt från miljöer till röstskådespel är ruskigt imponerande. Att skapa om hela storyn med ribban satt såhär högt hade varit ett vansinnesprojekt som antingen aldrig hade blivit klart eller gjort många besvikna. Det sägs ju också att det tar 40h att klara, utan att göra alla sidouppdrag, vilket är längre än originalet. Så jag förstår verkligen inte dem som gnäller över att det skulle vara "för lite" spel.

@Aletheides: Du jämför päron och äpplen. Visst, Persona 5 är över 100h, men jag känner att man hade kunnat kapa minst 50% av innehållet och inte förlorat något nämnvärt. Det är ganska mycket filler och även om jag älskar spelet så har det ingenting att komma med om man jämför det grafiskt med FF VII remake. Persona 5 är mer av ett klassiskt grindigt JRPG, FF VII remake är mer som en Hollywoodproduktion. Jag tycker att båda är fantastiska på sitt sätt.

Sen är Royal en expansion för ett fyra år gammalt spel. Med tanke på att jag tyckte att originalet var för långt och att de har tryckt in ännu mer innehåll så ser jag inte hur det är särskilt lockande för de som redan har spelat det. För mig personligen så är min backlog alldeles för stor för att jag ska spela om ett spel på 100h+ för lite extra grejer.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Duke_Gamer:

Okey så med andra ord det är ungefär som om man låt säga gick tillbaka i tiden och dom bestämde sälja alla 3 skivor separat till full pris. Ja tur dom gör det idag då skulle dom gjort det när spelet kom ut för första gången så tror inte det hadde salt alls jag menar 599kr per skiva till för 1 spel skulle nog ha sålt dåligt. Men nu är det som dom har bestämt jag får nog köpa spelet när alla 3 delar är ute och till ett vettigare pris. Spelar igen roll hur bra ett spel är eller hur mycket nostalgi jag har för det men tänker inte köpa hela spelet för 1800kr. Okej om det är 1 fullt spels och collectors edition.

Ja jag kallar det inte för fullt spel jag menar om första delen enbart utspelar sig i midgar så är det ju inte hela spelet saknar ju costa del sol,Mideel,Cosmo canyon med mera.

Men du fattar det tyvärr helt fel. De har inte delat upp gamla spelet i tre delar, utan ger oss ett nytt spel som kommer ha tre delar. Skulle vi bara få midgar-delen på PS1 skulle det högst ha get oss 10-11 speltimmar. I remake, när de gör den delen till ett helt eget spel, så får vi runt 40-50 (Beroende på hur mycket sidouppdrag man pysslar med och allmänt snabbt man spelar).

Igen, det är inte annorlunda än att man 2007 köpte Mass Effect 1 och visste att Mass Effect 2 & 3 kommer senare. Eller att man valde att titta på The Lord of the Rings och också visste det kommer fler filmer.

Det är ett fulländat spel, vi kommer inte få nya "episoder" – utan vi kommer få uppföljare. Alla egna spel, alla för fullpris – och alla med kvalité och innehåll som vilket annat fullpris-spel som helst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Parabellum87:

Skiter i hur bra det är , Jag fick det o julklapp 98 av mormor och kommer fortfarande ihåg det mesta från spelet, men jag tänker inte slänga ut 600x3 för ett spel.

Köper det nästa år eller när det är fullt ute. Sjukt vad folk blir lurade och sväljer allt för lite nostalgi, tro mig jag ÄLSKAR FF ända sen sexan , sjuan åttan nian tian , men det finns gränser. Ett spel ska inte kosta som en halv switch konsol.

Allt kommer inte vara ute nästa år (Gissar jag). Räkna nog mer med att det kommer ta runt 4 år att få allt content. Runt två år per titel, om det nu ens blir en trilogi.

Som sagt ovan, de är fullskaliga AAA-spel. Det är inte episoder, utan vad vi får senare kan liknas vid uppföljare till vilken annan spelseries om helst. Spelet har sin story, slutar på ett bra ställe och så får vi fortsätta senare. De har blossat upp midgar-delen (Som förhållandevis är en liten del av originalet) till ett fullskaligt spel. Jag var själv septisk, men det fungerar. Det känns verkligen som första delen i en storslagen saga (vilket det är, och även var i originalet).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Allt kommer inte vara ute nästa år (Gissar jag). Räkna nog mer med att det kommer ta runt 4 år att få allt content. Runt två år per titel, om det nu ens blir en trilogi.

Som sagt ovan, de är fullskaliga AAA-spel. Det är inte episoder, utan vad vi får senare kan liknas vid uppföljare till vilken annan spelseries om helst. Spelet har sin story, slutar på ett bra ställe och så får vi fortsätta senare. De har blossat upp midgar-delen (Som förhållandevis är en liten del av originalet) till ett fullskaligt spel. Jag var själv septisk, men det fungerar. Det känns verkligen som första delen i en storslagen saga (vilket det är, och även var i originalet).

Jag har inte sett att dom sagt något om hur många delar det blir än, men jag hoppas på 4st. Det är ju en bit kvar till skiva 2 och sen så tar det väl ett tag att få tillgång till större delar av kartan. Jag hoppas att del tre blir väldigt öppen och del fyra blir typ hela kartan öppet med förändringar av kartan och endgame content.
Del 4 blir svårt att leva upp till och måste bli episkt:)

Släpper dom ett spel vartannat år så är jag nöjd, var tredje är väl ok och vart fjärde är för sällan.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men du fattar det tyvärr helt fel. De har inte delat upp gamla spelet i tre delar, utan ger oss ett nytt spel som kommer ha tre delar. Skulle vi bara få midgar-delen på PS1 skulle det högst ha get oss 10-11 speltimmar. I remake, när de gör den delen till ett helt eget spel, så får vi runt 40-50 (Beroende på hur mycket sidouppdrag man pysslar med och allmänt snabbt man spelar).

Igen, det är inte annorlunda än att man 2007 köpte Mass Effect 1 och visste att Mass Effect 2 & 3 kommer senare. Eller att man valde att titta på The Lord of the Rings och också visste det kommer fler filmer.

Det är ett fulländat spel, vi kommer inte få nya "episoder" – utan vi kommer få uppföljare. Alla egna spel, alla för fullpris – och alla med kvalité och innehåll som vilket annat fullpris-spel som helst.

Jag fattar ändå inte om första delen enbart är midgar så är det ju inte HELA FF7 och vadå nytt spel jag trodde dom gjorde en remake av 7an och inte ett nytt spel hur ska det vara är det FF7 remake eller är det FF7-2.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Duke_Gamer:

Jag fattar ändå inte om första delen enbart är midgar så är det ju inte HELA FF7 och vadå nytt spel jag trodde dom gjorde en remake av 7an och inte ett nytt spel hur ska det vara är det FF7 remake eller är det FF7-2.

Näe det är inte hela FF7, men spelet har fått tillräckligt med innehåll så det blir ett "helt spel". Ingen har någonsin sagt att det är hela gamla FF7, det är det inte.

Och det är ju klart det är ett nytt spel. En remake är ett nytt spel, helst denna då det annat än handling, karaktärer och musik är helt annorlunda.

Igen, se det mer som att det här är Mass Effect 1, och att vi får uppföljarna senare. Inget konstigt med tanke på skalan i remaken. Midgar är en liten del i FF7 till PS1, men de ville ge staden en större roll i remake. Därav ett helt spel som bara utspelar sig där. Det funkar förvånansvärt bra, och det är faktiskt kul att få utforska mer av staden än det lilla man fick i originalet.

Ska sägas också att det inte känns som att man missar eller tappat något. Spelet har sin egna början och slut med bra setup till vad som kommer i nästa delar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar