Sony Russia vägrar CoD: Modern Warfare 2 Remastered, och vi kan gissa varför

Robot
Sony Russia vägrar CoD: Modern Warfare 2 Remastered, och vi kan gissa varför
Medlem

För alla är super känsliga?
Dom skulle inte bry sig alls om det var en drös amerikaner som sa motsatta
"No English"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Låter bra, då slipper man massa broz och olgalolla på servrarna.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

löjligt med censur.. men det är ryssland vi pratar om....

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

löjligt med censur.. men det är ryssland vi pratar om....

Ja det är faktiskt skrämmande hur en del av världen ser ut, men samtidigt långt bort från oss. Man är ju faktiskt nästan lite rädd att uttrycka kritiska saker om det stora landet i Asien som jag inte tänker nämna.... då folk som gjort det och sedan befunnit sig i vissa länder i regionen rent av försvunnit. Lite otäckt faktiskt.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

löjligt med censur.. men det är ryssland vi pratar om....

Absolut, sen kanske dem dock är lite allmänt trötta att alltid utmålas som de onda i alla sammanhang också, på den punkten tycker jag vi kunde få slakta mer amerikaner, britter eller vad som, gärna i WW2-miljö så det blir lite kontroversiellt..

Gnällkuk
Skrivet av Hipshot:

Låter bra, då slipper man massa broz och olgalolla på servrarna.

Vilka servrar? Det är är ju enbart sp?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@SWEBarb: Helt klart, men vi får inte glömma att väst världen är lite likadan när det kommer till spel. Minns väl hur det inte var okej att spela taliban o skjuta amrikanare i MOH

Medlem

Undra om kommentarerna här skulle se likadana ut om spelet var svenskfobiskt.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

För alla är super känsliga?
Dom skulle inte bry sig alls om det var en drös amerikaner som sa motsatta
"No English"

Hmmm kanske för amerikaner aldrig porträtteras som det stora hotet dem är.
https://youtu.be/SsKbHXWxNeY
Kan förstå ryssarna blir less.
Trump har ju inte på något vis visat sig bättre än putin om man säger så o ser man till trumps väljar bas styrs jag hellre av putin. Därför vi har eu då är vi fortfarande nog starka att stå emot de båda och ivarjefall få nån slags sinnesro 😜

Skribent

Nu har jag inte spelat spelet men vill minnas att uppdraget är baserat på ett verkligt scenario (fast de säger att det inte är så) men förövarna är utbytta till ryssar. Kommer jag ihåg rätt eller blandar jag ihop saker och ting?

Medlem
Citat:

Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered is a completely fictional 2009 campaign, recreated in HD quality.

Haha, va?
Den är fiktionell, ja.. Var det därför ni bestämde er för att inte släppa det, eller vad?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Scream112:

Man är ju faktiskt nästan lite rädd att uttrycka kritiska saker om det stora landet i Asien som jag inte tänker nämna.... då folk som gjort det och sedan befunnit sig i vissa länder i regionen rent av försvunnit.

KINA BAJS BAJS KINA KISS-KINA NI ÄR FISPRUTTAR SOM ÄR TÖNTIGA

... Come get me


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Scream112:

Ja det är faktiskt skrämmande hur en del av världen ser ut, men samtidigt långt bort från oss. Man är ju faktiskt nästan lite rädd att uttrycka kritiska saker om det stora landet i Asien som jag inte tänker nämna.... då folk som gjort det och sedan befunnit sig i vissa länder i regionen rent av försvunnit. Lite otäckt faktiskt.

Bor man i södra Sverige är Sant Petersburg närmare än Luleå. Jag som bor i Malmö har närmare fågelvägen till Kaliningrad än till Stockholm. Så ja verkligen skrämmande.

Medlem

Det är ett kontroversiellt uppdrag som går ut på att massmörda civila. Vad hade reaktionerna blivit om man hade ett uppdrag där man går in i en skola i USA och börjar spraya? Eller i en moské, synagoga eller kyrka? Uppenbart är det ett känsligt ämne så man förstår att det blir en censur av drtta slag.

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Haha, va?
Den är fiktionell, ja.. Var det därför ni bestämde er för att inte släppa det, eller vad?

Tweeten kommer ju från CallodfDutyrussia, de har inget att göra med att Sony valde att inte släppa speleT på PS-store, däremot ser de ju framemot att spelet släpps digitalt på PC och Xbox. Som de skriver...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag som inte är insatt måste gissa varför, utan ironi. Det blev antytt i ett svar här och var inte långsökt men det skulle också kunna varit av lite olika anledningar.

Skribent

Kunde inte riktigt släppa den här grejen så kollade upp nyligen och insåg att jag blandade ihop det med "highway of Death" där USA påstås att ha begått krigsbrott i verkligheten, men i COD så är det ryssarna som utför krigsbrottet.

https://www.eurogamer.net/articles/2019-10-28-call-of-duty-mo...

1
Skriv svar