FZ:s sak är din! Bli FZ-supporter!

Robot
FZ:s sak är din! Bli FZ-supporter!

Gå med i vårt supporterprogram och stöd vår framtida verksamhet. Eller bli medlem på vår Youtube-kanal.

#fragzone, #fz-supporter, #patreon


Medlem

Vad menar ni med att annonsmarknaden tappar momentum?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ejziponken:

Vad menar ni med att annonsmarknaden tappar momentum?

Traditionell bannerannonsering är inte lika populärt längre, det läggs mindre pengar på sådana saker. Betalda samarbeten är till exempel växande, på bekostnad av annonser. Så det gäller att anpassa sig


signatur
57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Blir att öppna plånboken när man kommer hem.

Har ni någon maxgräns på antalet tecken i titeln?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Joffe:

Blir att öppna plånboken när man kommer hem.

Har ni någon maxgräns på antalet tecken i titeln?

Haha, bör vi vara oroliga? @klorixx eller @gurt borde kunna svara på det


signatur
57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, bör vi vara oroliga? @klorixx eller @gurt borde kunna svara på det

Kanske

(Ta en titt på min signatur så kanske du får en hint )


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Inget jättefan av Patreon, men gillar ju FZ, så jag får väl ta det sura med det söta antar jag. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Vad är Patreon? (Kryper tillbaka från den mörka håla jag kom från)

Backloggens befriare

Hmmm… Det här kräver ju tankeverksamhet... "Backloggens befriare" ? "Backloggens förgörare" ? "Backloggens fasa" ? "All makt åt keffkebab - backloggens förgörare" ?!


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
League of Legends

@Carl Johansson-Sundelius:

Nästa gräns bör vara att vi får ändra redaktions-folkets forumtitlar

Kan väl informera dom som har lite ont om pengar men ändå vill bli supporter. Patreon drar pengar vid månadsskiftet så det kommer dra pengar för mars om två dagar. Syftet med detta är bara att informera, inte att uppmuntra alla att vänta två dagar. Har ni cash så hoppa in med en gång, FZ-gänget är värda det

OT:Passar också på att ge tummen upp till redaktionen för karantän-streamsen. Jag har inte haft möjlighet (gjort valet att inte störa koncentrationen) att vara med live men det är trevligt bakgrundsljud när jag har tid efter jobbet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Joffe:

Kanske

(Ta en titt på min signatur så kanske du får en hint )

Oh noes! Tror två rader får vara någon form av maximum om det inte finns en hård gräns

Skrivet av Priapsi:

Inget jättefan av Patreon, men gillar ju FZ, så jag får väl ta det sura med det söta antar jag. 😉

Vi kommer göra en liknande grej via Youtube memberships senare, om det passar bättre. Vet att vissa inte gillar Patreon men för den här sortens grejer är det få andra tjänster som mäter sig.

Skrivet av Tragic:

Vad är Patreon? (Kryper tillbaka från den mörka håla jag kom från)

Ett sätt att få betalt egentligen, väldigt community-drivet. Många kreatörer på nätet som har det som inkomstkällan, eller i alla fall en del av det.

Skrivet av keffkebab:

Hmmm… Det här kräver ju tankeverksamhet... "Backloggens befriare" ? "Backloggens förgörare" ? "Backloggens fasa" ? "All makt åt keffkebab - backloggens förgörare" ?!

Haha!


signatur
Backloggens befriare

@Carl Johansson-Sundelius:
"All makt åt keffkebab - backloggens befriare" är lite lockande och lagom självgod. Eller..?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Fixat. Istället för fredagspizzan den här veckan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av keffkebab:

@Carl Johansson-Sundelius:
"All makt åt keffkebab - backloggens befriare" är lite lockande och lagom självgod. Eller..?

Det låter mer som en signatur än en snärtig titel?


signatur
Medlem

Självklart stödjer man er! Läser nyheter på FZa varje dag och det vill jag fortsätta göra

Backloggens befriare

@Carl Johansson-Sundelius: Du kan ha rätt...


signatur

Ad hoc addendum

Skribent
Skrivet av keffkebab:

Asså "Backloggens befriare" ligger ju rätt bra i munnen.

Medlem

Någon möjlighet att musmattan dyker upp igen ? Min börjar bli ganska så sliten sen förra gången det var supporter program.

Backloggens befriare
Skrivet av Jonny Myrén:

Asså "Backloggens befriare" ligger ju rätt bra i munnen.

Ja, jag tror det, och så får jag väl lägga till signatur för resten!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag är med som FZ-supporter från 1 april! Har man sugit bandbredd sedan Torgets dagar är det nog dags

Inaktiv

Jag kommer sponsra er, även om jag inte gillar reklam.

/edit
Betalt och klart

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Richter:

Någon möjlighet att musmattan dyker upp igen ? Min börjar bli ganska så sliten sen förra gången det var supporter program.

Musmattor är på gång, vågar inte säga när dock.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_326443:

Om reklamen försvinner, kommer jag sponsa er, om inte, får jag fundera ett tag.

Reklamen är fortsatt vår främsta inkomstkälla. Kommer vi till en punkt där Patreon och liknande kan stå för merparten av inkomsterna går det kanske att diskutera.

Jag tycker också att vi är i en annan situation än för 7-8 år sedan vad det gäller reklamen. Idag är det den i princip uteslutande från spel- och hårdvarubranschen och vi tackar nej till saker vi inte tror fungerar i communityt. Därför är en reklamfri sajt inte något vi kommer att fokusera på den närmaste tiden.


signatur
Frilansare
Skrivet av anon_326443:

Om reklamen försvinner, kommer jag sponsa er, om inte, får jag fundera ett tag.

Du har stängt av adblock, det tackar vi också för!

Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Jag förstår er, absolut, OCH reklamen har blivit bättre, jag använder inte adblocker på FZ längre, för att stötta er, men som "old man", som inte ens tittar på reklamen är det något störande.

Klart jag kommer stötta er med patreon, ska ändra mitt förra inlägg.

Medlem

Låter väl som en utomordentlig idé, hur mycket "snor" patreon av kakan? förmodligen mycket mindre än YT om man kör superchat men det kan vara kul att veta.

Kommer stödja Er iallafall. (När Paypal vill fungera)


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_326443:

@Carl Johansson-Sundelius: Jag förstår er, absolut, OCH reklamen har blivit bättre, jag använder inte adblocker på FZ längre, för att stötta er, men som "old man", som inte ens tittar på reklamen är det något störande.

Klart jag kommer stötta er med patreon, ska ändra mitt förra inlägg.

Som Jocke skrev innan, tack för att du stängt av Adblock trots detta!


signatur
Backloggens befriare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Musmattor är på gång, vågar inte säga när dock.

Vad bra, då kanske man kan ersätta den här konstiga Sweclockers-mattan man är tvingad till att använda nu?

"Backloggens befriare" tror jag är den bästa titeln, så anspelar den på min nya signatur också.


signatur

Ad hoc addendum

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av adfactory:

Låter väl som en utomordentlig idé, hur mycket "snor" patreon av kakan? förmodligen mycket mindre än YT om man kör superchat men det kan vara kul att veta.

Kommer stödja Er iallafall.

Cirka 12 %, plus några avgifter vid utbetalningar. Så i förlängningen kommer vi nog kika på ett eget system.


signatur
Medlem

Fundering, kör med adblock idag för att kunna fokusera på innehållet på sajten.

Skulle det kunna vara en möjlighet där jag som användare kan välja vilka reklamplatser jag går med på? Typ dom i sidan har hag inget emot etc.
Bättre än att blocka allt tänker jag? 🤔


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Skriv svar