Minecraft-spelare vill återskapa jorden - i skala 1:1

Robot
Minecraft-spelare vill återskapa jorden - i skala 1:1
Medlem

Vad ska man annars göra när man är isolerad i dessa Corona tider

Medlem

Rättare sagt återskapande av flat earth 🤣🤣

Medlem

Det borde finnas något sätt att läsa in Google Earth med all geometrisk data och sedan producera en MC-värld utifrån det, så helt omöjligt är det nog inte. Även om det inte blir identiskt så hade det ändå varit kul.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Att få uppleva Jorden i Minecraft med VR hade varit något!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av conthox:

Det borde finnas något sätt att läsa in Google Earth med all geometrisk data och sedan producera en MC-värld utifrån det, så helt omöjligt är det nog inte. Även om det inte blir identiskt så hade det ändå varit kul.

det är ju precis det som står i artikeln?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

det är ju precis det som står i artikeln?

Haha oj, jag läste inte artikeln utan bara rubriken samt ingressen. Jamen där ser man, då kanske man kan finna ett par ställen man känner igen då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd
Skrivet av DitroX:

Att få uppleva Jorden i Minecraft med VR hade varit något!

Bättre än verklighet!

KoP
Medlem
Skrivet av DitroX:

Att få uppleva Jorden i Minecraft med VR hade varit något!

Kan man inte använda VR ihop med Google Earth eller något? Google Earth är nog mera detaljerat när det kommer till byggnader etc.

Medlem

Kul idé! Skulle gärna se det med stöd för tiotusentals spelare och random spawns. Fatta känslan när man möter sin första medspelare efter två månaders spelande.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

KoP
Medlem
Skrivet av Nomman:

Kul idé! Skulle gärna se det med stöd för tiotusentals spelare och random spawns. Fatta känslan när man möter sin första medspelare efter två månaders spelande.

Själv har jag spelat No Mans Sky sedan 2016 utan att stöta på en annan spelare på någon planet/galax. Fatta känslan jag skulle få om det hände. :'D

Medlem
Skrivet av KoP:

Kan man inte använda VR ihop med Google Earth eller något? Google Earth är nog mera detaljerat när det kommer till byggnader etc.

Google Earth finns VR-anpassat i Steam. Det är fantastiskt, det tycker i alla fall jag.

Medlem

Fast 1:1 går ju inte. Jorden är inte en rektangel

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Fast 1:1 går ju inte. Jorden är inte en rektangel

Kan du bevisa det? Nä trodde inte det, ni globe earthers och eran "vetenskap"

Medlem
Skrivet av KoP:

Själv har jag spelat No Mans Sky sedan 2016 utan att stöta på en annan spelare på någon planet/galax. Fatta känslan jag skulle få om det hände. :'D

Föreställer mig att du snabbt skulle springa åt andra hållet eftersom du lirar hardcore och inte vill börja om från början


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

KoP
Medlem
Skrivet av Nomman:

Föreställer mig att du snabbt skulle springa åt andra hållet eftersom du lirar hardcore och inte vill börja om från början

Va? Näää.. skulle ju vara nice om man stötte på någon I NMS. :'D

1
Skriv svar