Bor du i Göteborg? Vill du komma över lite prima råvaror?

Backloggens befriare
Bor du i Göteborg? Vill du komma över lite prima råvaror?

Tjena!

Som de flesta nog har märkt, står ju nu restaurangbranschen och ser ut som The Knight of Ni som kräver en shrubbery, och detta drabbar ju inte bara restaurangerna själva - utan även dess leverantörer..

Därför har Sofia B. Olsson, operativ chef på Restaurang Vrå i Göteborg dragit igång en hjälpaktion för några av deras fantastiska leverantörer, där man kan köpa en kasse med blandade grönsaker, rotfrukter, örter och blad för 150kr eller en kasse med blandade styckdetaljer från kossa och gris för 500kr.

Personligen har jag köpt en av varje till mig, och en av varje till mina karantänplacerade föräldrar.

Detta är, bland de bästa råvaror som produceras i närområdet kring Göteborg (Grönsakerna från Lilla Labäck och köttet från Bondens skafferi Väst - leverantörer som i stort levererar till stjärnkrogar och de allra bästa restaurangerna i hela landet) och även om jag inte kan säga hur mycket man får, eller exakt vad man får, så kan jag utlova otroligt bra råvaror, kanske något man kan lyxa till det lite med, så här i isoleringstider?

Är du intresserad? Skriv här i tråden eller dra ett PM, så kan jag förmedla mer information.

OBS: Detta erbjudande gäller så långt lagret räcker och är man intresserad är tisdag eftermiddag/kväll senaste tidpunkten att lägga en beställning.

Kan meddela att 68 kassar grönt och 35 kassar kött är sålda!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Bump!

Passa på!


signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar