Blizzard undersöker intresset för ett The Burning Crusade Classic

Medlem

Classic har jag inget intresse av alls, det var bara extremt tråkig grind. Men tbc är en annan femma skulle börja spela igen direkt om det släpptes, hade så extremt kul i tbc.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Usch säger jag när jag hör classic+ ..... vi har redan classic+ och det är tbc och wotlk.

Sa ju att man borde behålla level cap på 60 med annan ny kontent, det är varken tbc eller wotlk vilket båda är två katastrofer som bör undvikas om man vill göra ett bra spel.

Storyn spårade ur rejält genom expansionerna och spelet letade iväg sig till något väldigt over the top och bajsigt, all warcraft känsla försvann och det kändes som en 13åring hade regisserat det.

Försöker tänka tillbaka på höjdpunkter i tbc till exempel, dom enda tankarna som kommer upp är typ karazan och arenan, draenor var inte minnesvärt alls i mitt tycke, man flög ju bara runt som någon jävla karaktär i avatar.

Det är ju tur att man inte spelar wow classic igen, slipper gärna det slaget mot skrevet när tusentals timmar av spelande blir nullifierade över en natt, tbc var verkligen ett fuck you till alla som hade ansträngt sig i spelet.

Nåja, eftersom jag inte spelar och inte kommer så är det lite meh att snacka om också.
Ville bara poängtera hur skräp jag tyckte alla expansioner var och vilket dåligt spel det blev, typ som att måla mona lisa riva sönder den och använda som dasspapper, varken fint att titta på eller skönt att använda.

Skulle tro att det är anledningen till varför det finns folk som mig som hellre skulle se mer endgame i classic än att reboota expansionerna, för man helt enkelt tycker att expansionerna var mycket sämre.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Sa ju att man borde behålla level cap på 60 med annan ny kontent, det är varken tbc eller wotlk vilket båda är två katastrofer som bör undvikas om man vill göra ett bra spel.

Storyn spårade ur rejält genom expansionerna och spelet letade iväg sig till något väldigt over the top och bajsigt, all warcraft känsla försvann och det kändes som en 13åring hade regisserat det.

Försöker tänka tillbaka på höjdpunkter i tbc till exempel, dom enda tankarna som kommer upp är typ karazan och arenan, draenor var inte minnesvärt alls i mitt tycke, man flög ju bara runt som någon jävla karaktär i avatar.

Det är ju tur att man inte spelar wow classic igen, slipper gärna det slaget mot skrevet när tusentals timmar av spelande blir nullifierade över en natt, tbc var verkligen ett fuck you till alla som hade ansträngt sig i spelet.

Nåja, eftersom jag inte spelar och inte kommer så är det lite meh att snacka om också.
Ville bara poängtera hur skräp jag tyckte alla expansioner var och vilket dåligt spel det blev, typ som att måla mona lisa riva sönder den och använda som dasspapper, varken fint att titta på eller skönt att använda.

Skulle tro att det är anledningen till varför det finns folk som mig som hellre skulle se mer endgame i classic än att reboota expansionerna, för man helt enkelt tycker att expansionerna var mycket sämre.

TBC och WOTLK är ju guld.. men kan ju förstå dig om du inte gillade dessa expansioner. Dock så har jag svårt att förstå sådana som dig som tror att blizzard kommer göra spelet bättre en TBC, WOTLK eller någon av de senare expansionerna? TBC fixade så mycket dåligt dom classic plågas av.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Sa ju att man borde behålla level cap på 60 med annan ny kontent, det är varken tbc eller wotlk vilket båda är två katastrofer som bör undvikas om man vill göra ett bra spel.

Storyn spårade ur rejält genom expansionerna och spelet letade iväg sig till något väldigt over the top och bajsigt, all warcraft känsla försvann och det kändes som en 13åring hade regisserat det.

Försöker tänka tillbaka på höjdpunkter i tbc till exempel, dom enda tankarna som kommer upp är typ karazan och arenan, draenor var inte minnesvärt alls i mitt tycke, man flög ju bara runt som någon jävla karaktär i avatar.

Det är ju tur att man inte spelar wow classic igen, slipper gärna det slaget mot skrevet när tusentals timmar av spelande blir nullifierade över en natt, tbc var verkligen ett fuck you till alla som hade ansträngt sig i spelet.

Nåja, eftersom jag inte spelar och inte kommer så är det lite meh att snacka om också.
Ville bara poängtera hur skräp jag tyckte alla expansioner var och vilket dåligt spel det blev, typ som att måla mona lisa riva sönder den och använda som dasspapper, varken fint att titta på eller skönt att använda.

Skulle tro att det är anledningen till varför det finns folk som mig som hellre skulle se mer endgame i classic än att reboota expansionerna, för man helt enkelt tycker att expansionerna var mycket sämre.

Trodde classic-kulten var extrem men du lyfter det till nya nivåer.

Hade varit intressant att se hur många av din ”sort” det finns där ute som inbillar sig att allt var bättre förr och att allt blev sämre med tbc och wotlk som troligtvis är något av det mest episka som hänt mmo-världen NÅGONSIN.

Upplyftande och fascinerande att läsa ditt inlägg minst sagt!

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Trodde classic-kulten var extrem men du lyfter det till nya nivåer.

Hade varit intressant att se hur många av din ”sort” det finns där ute som inbillar sig att allt var bättre förr och att allt blev sämre med tbc och wotlk som troligtvis är något av det mest episka som hänt mmo-världen NÅGONSIN.

Upplyftande och fascinerande att läsa ditt inlägg minst sagt!

Bättre förr är inte vad det handlar om, det handlar om att det blev dåligt jämförelsevis.
tbc och wotlk var två påsar hundskit.

Eve online är bättre än alla versioner av wow, bättre lore, bättre spel, bättre pvp, bättre värld, bättre crafting, bättre ekonomi, bättre grafik, roligare server upplägg, fler spelare i samma värld, politik, drama, spioner, utrotning, riktig ondska och godhet, frihet, där har man ett riktigt mmo som faktiskt handlar om något och det har även uppsjö av episka incidenter som wow inte ens kan pilla på.

I samma spektra är classic rätt dåligt med som mmo, finns ju inget persistent att jaga eller upprätthålla förutom gear vilket är exakt samma som i alla andra versioner av spelet.
I sin era så levde det på att det var nytt och att folk tyckte om warcraft, men själva spel-loopen är ju faktiskt inte speciellt imponerande när man jämför med andra mmo's som eve online eller till och med gamla star wars galaxies.

Är nog därför du kände det som upplyftande och fascinerande, för jag tillhör inte samma falang öht.
Kategoriseringen "classic-kultist" är ack så fel.

Eve online kult hade jag gått med på utan att ta illa upp iaf, spelat det längre än vad wow ens existerat och finner fortfarande glädje i det.

Har förlorat exakt allt i det spelet några gånger också, men då har det inte varit pga att en expansion lanserats "LAME", utan konflikter med människor och det finns utrymme för hämd, den hämden när det genomförs är förmodligen det mest tillfredsställande jag någonsin upplevt spelväg. Mycket roligare.
Känslan i det spelet när man slåss kan endast jämföras med typ känslan i gamla dayz modden eller liknande, äkta risktagande.
En solo fight ger mer adrenalin än en livstid i wow.

Så när du säger "det mest episka som hänt mmo-världen NÅGONSIN." så kan jag inte annat än fnissa faktiskt.
Nu handlade ju tråden om wow vilket jag höll mig till, men för lite nyans så vet du nu min ställning gällande genren och att jag inte på något sätt tycker att blizzard är kungar av tronen och inte heller classic wow, och definitivt inte tbc eller wotlk.

Medlem
Skrivet av dafuq:

TBC och WOTLK är ju guld.. men kan ju förstå dig om du inte gillade dessa expansioner. Dock så har jag svårt att förstå sådana som dig som tror att blizzard kommer göra spelet bättre en TBC, WOTLK eller någon av de senare expansionerna? TBC fixade så mycket dåligt dom classic plågas av.

Äh, sa bara vad jag tyckte om frågan past tence, jag spelar ju inte wow.
Varför skulle jag ha någon tillit till blizzard ?
Senaste bra dom gjorde var starcraft 2 och det var 10 år sen, dom har ju i princip lyckats sabba alla sina franchises.

Det jag svamlar om är bara en dröm om ett wow som fortsatte vara bra, inte några förhoppningar och jag ger inte en krona till dom, wow är som ett gammalt ex för mig som man tänker på någon gång om året men aldrig ringer.

Avstängd
Skrivet av Jiminy:

Trodde classic-kulten var extrem men du lyfter det till nya nivåer.

Hade varit intressant att se hur många av din ”sort” det finns där ute som inbillar sig att allt var bättre förr och att allt blev sämre med tbc och wotlk som troligtvis är något av det mest episka som hänt mmo-världen NÅGONSIN.

Upplyftande och fascinerande att läsa ditt inlägg minst sagt!

Fast det beror ju på vad man gillade med spelet och vad man gillar med mmo:s. TBC introducerade flying mounts vilket gjorde att level 70-spelare aldrig längre behövde visa sig i världen såvida de inte behövde, vilket i sin tur gjorde världen tom och händelselös. Du får ju också inse att även du faller in i "det var bättre förr"-klientelet om du håsar TBC och WotLK som bättre än nuvarande WoW.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Fast det beror ju på vad man gillade med spelet och vad man gillar med mmo:s. TBC introducerade flying mounts vilket gjorde att level 70-spelare aldrig längre behövde visa sig i världen såvida de inte behövde, vilket i sin tur gjorde världen tom och händelselös. Du får ju också inse att även du faller in i "det var bättre förr"-klientelet om du håsar TBC och WotLK som bättre än nuvarande WoW.

Ja där någonstans var ju ett design fel i mitt tycke, hade ju hellre sett att draenor inte hade flying mounts och kanske spelar styrda settlements som kunde kriga med varandra. Då hade nog spelet fångat mitt intresse mycket mer.
World pvp var ju en av sakerna i classic som var rätt skoj, det var bara synd att spelet inte designades mer mot det, hade gärna sett att man kunde loota players och faktiskt hade något att vinna förutom honor på det, vilken jävla kalabalik det hade varit.

12
Skriv svar