Blizzard undersöker intresset för ett The Burning Crusade Classic

Robot
Blizzard undersöker intresset för ett The Burning Crusade Classic

Vissa spelare rapporterar att de mottagit ett frågeformulär om det brinnande korståget.

#The-burning-crusade, #World-of-warcraft


Medlem

Som jag sa innan Classic lanserades, ett Wrath of the Lich King Classic är nog det enda som skulle få mig att börja med WoW igen. Jag är nog i minoritet, men The Burning Crusade gillade jag aldrig lika mycket.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Som jag sa innan Classic lanserades, ett Wrath of the Lich King Classic är nog det enda som skulle få mig att börja med WoW igen. Jag är nog i minoritet, men The Burning Crusade gillade jag aldrig lika mycket.

Du är inte ensam. Både vanilla och burning var roligt, men jag hade mest skoj i WOTLK, la sedan ner för det tog upp för mycket av min tid.

Började igen då Legion släpptes, och visst det var kul att jaga högsta dpset i raidsen igen men återigen dog det pga all tid det tar.

Medlem

Intressant att blizzard håller på å kollar runt om sina gamla premunanter vill återuppliva gammalt spelinnehåll. I dessa tider när jag tänker på wow och nostalgi är den första tanken som kommer upp när den där smittan/buggen fick flertalet spelare att dö i vanilla.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Dec
Medlem
Skrivet av Mortac:

ett Wrath of the Lich King Classic är nog det enda som skulle få mig att börja med WoW igen.

Om Blizzard gör ett "TBC" igen så lär vi få "WotLK" också. Enligt antalet spelare så var ju WotLK populärast, och började sakta dala när Cataclysm kom. Så jag skulle gärna eventuellt vilja se Classic -> TBC -> WotLK


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

Det är det enda jag väntar på i MMO väg. Classic är inte riktigt min grej, men Burning Crusade är nog det spel jag har mest minnen ifrån, mest timmar, mest internet-vänner och mest gemenskap och kul ifrån. Jag spenderade utan att skoja i snitt 12-16 timmar om dagen från dag 1 i Burning Crusade tills WotLK. Kommer det igen lär jag kanske inte spendera så mycket tid, men säkerligen mycket mer datortid än jag har nu.

Medlem

Ge dom inte en anledning att släppa om hela wow.
Och samtidigt ge dom starkare skäl att döda private servers.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Jag röstade fel. Men det bästa hade varit om Classic-servern klonades och började existera i två varianter, varav den ena forsätter ticka på och den andra får TBC-patchar. Ska det vara "äkta" classic TBC så får man ju inte börja som 58-Horde-Paladin eller 58-Alliance-Shaman.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Ge dom inte en anledning att släppa om hela wow.
Och samtidigt ge dom starkare skäl att döda private servers.

Varför inte? Vore ju roligare att spela den mest korrekta versionen av TBC.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Som jag sa innan Classic lanserades, ett Wrath of the Lich King Classic är nog det enda som skulle få mig att börja med WoW igen. Jag är nog i minoritet, men The Burning Crusade gillade jag aldrig lika mycket.

Jag tycker BC var mycket bättre än wotlk. Främsta skälet var att heroic dungeons var mycket mer utmanande i BC.

Medlem

Kan säga att BC var min absoluta favorit följt av Wotlk. Classic är det som fick mig att starta med mmo's och den första känslan var nästa obeskrivlig. Men BC var då som jag hade mest kul och den tid men guildet som gett mest bra minnen.
Men jag kommer aldrig spela wow igen oavsett nuvarande classic eller framtida iterationer, min tid med WoW och mmo's är över. Jag kan inte spendera så mycket tid längre utan att de tar all tid från alla andra intressen och åtaganden.

Medlem

Det kan nog funka, tror BC hade passat bättre än vanilla för dom flesta spelare då man behöver spendera mycket mindre tid på att grinda consumbles till raids, alla extra specs som blir relevanta till klasserna kommer nog öka intresset. Kul också med 16st HCs att välja mellan samt 3st T4 raids i början gör att det alltid finns mycket att göra om man så vill.

Medlem

hade hellre sett classic + content faktiskt, samma level cap men mer varierad endgame.
dock spelar jag inte classic så behhöver inte uttala mig så mycket, wow har gjort sitt för mig.

Medlem

BC var ingen stor favorit precis, kommer det en WOTLK Classic då skulle jag nog köra igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Dec:

Om Blizzard gör ett "TBC" igen så lär vi få "WotLK" också. Enligt antalet spelare så var ju WotLK populärast, och började sakta dala när Cataclysm kom. Så jag skulle gärna eventuellt vilja se Classic -> TBC -> WotLK

Fel populärast vart tbc. Mmo champ har gjort stora polls. Wotlk tvåa efter vanilla dvs roligt nog kom tbc 1a och vart mer efterlängtat än vanilla
Oavsett vad man gillade mest så är ju alltid det upp till var och en. Och vi tycker olika

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

hade hellre sett classic + content faktiskt, samma level cap men mer varierad endgame.
dock spelar jag inte classic så behhöver inte uttala mig så mycket, wow har gjort sitt för mig.

Håller med, så dom borde ha expanderat spelet från början.

Körde classic till lvl 40 och det var skoj, men det blir nog inget TBC för mig.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Fel populärast vart tbc. Mmo champ har gjort stora polls. Wotlk tvåa efter vanilla dvs roligt nog kom tbc 1a och vart mer efterlängtat än vanilla
Oavsett vad man gillade mest så är ju alltid det upp till var och en. Och vi tycker olika

Fast flest spelare var väl ändå under WOTLK?

Medlem

@Dreijer: Ja, det stämmer. Utan tvekan. Det är allmänt känt att Wrath var spelets gyllene tidsålder, sett till antalet aktiva spelare.

Medlem

lol... ska det behöva gå ett helt varv med nysläpp av alla expansioner innan folk blir nöjda?

Längtar till Classic Battle for Azeroth! Kommer bli så fett!

Medlem

Tja, varför skapa nåt nytt när man bara kan rehasha gammalt. Enkla pengar, behövs ingen innovation, inga nya idéer, behöver inte ens krångla med ny teknik. Bra jobbat Blizzard...

RIP.

Avstängd
Skrivet av mrpijey:

Tja, varför skapa nåt nytt när man bara kan rehasha gammalt. Enkla pengar, behövs ingen innovation, inga nya idéer, behöver inte ens krångla med ny teknik. Bra jobbat Blizzard...

RIP.

Det här existerar dock enbart för att fansen bett om det. Blizzard hade ju egentligen ingen lust att skapa Classic överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tja, varför skapa nåt nytt när man bara kan rehasha gammalt. Enkla pengar, behövs ingen innovation, inga nya idéer, behöver inte ens krångla med ny teknik. Bra jobbat Blizzard...

RIP.

Det är väl ändå tramsigt att bitcha på Blizzard över det här när det uppenbarligen är nostalgikrigarna som gnällt efter detta i flera år som drivit Blizzard till att överhuvudtaget överväga det från första början.

Ska du snacka skit om någon så gör det om spelarbasen som aldrig någonsin blir nöjd vad Blizzard än gör

Medlem

Detta är i princip min mest ultimata nostalgiska super-dröm ever! <3 Det finns inget spel som jag har så många fantastiska minnen till som WoW under sina första fem år. Man lirade med polarna och brorsan (och alla nya online-polare), typ hela sin vakna lediga tid. Och när man var i skolan/sov (eller senare jobbet) så drömde man typ om att lira, hehe. Livet var så jävla underbart helt enkelt! Att släppa Classic tycker jag var något av Blizzards bästa beslut på flera år, främst med tanke på att mitt älskade bästa spelbolag jag växt upp med i princip inte finns längre, och alla deras andra senare beslut har vart sämst. När Classic väl släpptes var detta ett par veckor innan jag blev farsa (såklart!) och eftersom jag vill vara en närvarande sådan står min mage kvar i Ashenvale någonstans, lvl 28 och bara väntar. Och även om det än så länge aldrig har blivit så jag tänker typ varje dag att "nu kanske det snart dyker upp ett litet tillfälle då jag kan förnya min subscription och fortsätta".. Att släppa TBC gör ju att jag har extended time på mig liksom. Någon annan farsa där ute som känner samma kanske?

Dec
Medlem
Skrivet av Jiminy:

lol... ska det behöva gå ett helt varv med nysläpp av alla expansioner innan folk blir nöjda?

Längtar till Classic Battle for Azeroth! Kommer bli så fett!

Säg att Blizzard har "Classic WotLK" om 5 år, och de frågar oss spelare vad vi skulle tycka om "Classic Cataclysm" - majoriteten skulle antagligen säga "nej". Så jag tror inte vi skulle nå så långt som "Classic BfA"


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Fast flest spelare var väl ändå under WOTLK?

Flest aktiva spelare ja, nu pratar vi om hur många som vill spela X expansion, två helt olika saker

Medlem

Ser gärna att det kommer för det var då min favorit klass var som bäst (enhancment) shaman.

Medlem

Jag har lirat varje dag i stort, med kortare pauser på en eller två dagar sedan release av classic.
Så jävla kul.
Hoppas verkligen att BC kommer.

Mitt privata liv har fått sig en törn hehe

Medlem
Skrivet av Razuco:

Ser gärna att det kommer för det var då min favorit klass var som bäst (enhancment) shaman.

Shamanerna var definitivt kungarna av tbc, med sina totems samt att bloodlust / heroism endast var för gruppen på den tiden så var dom alltid eftertraktade.

Medlem

@Jiminy: Fast spelarbasen kanske har en anledning till att vara besvikna på Blizzard? Vad har de gjort de senaste 10 åren?:

2012: Diablo III: Först ett cashgrab, sedan medioker isometrisk dungeon crawler. Någon som spelar detta fortfarande?
2014: Hearthstone: Kort-spel. Yay!
2015: Heroes of the Storm: Generic moba-klon, endast intressant för e-sport.
2016: Overwatch: Generic loot-multiplayer-shooter designat för yngre.
2020: Warcraft 3: Reforged. Remake av originalet som är sämre och funkar sämre än originalet.
20??: Diablo Immortal: Cashgrab mobilspel som ingen vill ha.
20??: Overwatch 2: Mest troligt samma som ettan

Innan dess så gjorde de Starcraft II, Warcraft III, Diablo II, ja även World of Warcraft (som var innovativt och nytt när det kom, not so much idag) som de fortfarande säljer. Dessa spel räknas som favoriter och klassiker, allt efteråt är spel som folk har glömt eller som spelas för enkelhetens skull... Klart fansen vill ha mer, speciellt av en studio som kan så mycket mer. Men de är inte intresserade då de kan rulla runt i pengarna från WoW och Overwatch och inte ens behöver försöka göra nåt nytt längre. Och nu så börjar de sälja samma spel igen från början. Remakes och rehashes. Copy-paste.

Fans kanske vill ha remakes för att Blizzard inte är kapabla till att göra nåt nytt, så de vill iaf ha nåt som de vet funkar och som inte gör folk förbannade? (''Don't you guys have phones?''), vilket är nåt inte ens de lyckas med (Warcraft 3: Reforged). Var är de stora innovativa spelen? Var är de nya idéerna istället för att bara göra samma jox hela tiden? Multiplayer, MOBA, Multiplayer, cashgrab. Klart folk blir förbannade för Blizzard (nu mera bara till namn och inte själ) då det är ekonomer och aktieägare som driver företaget, det är inte längre intressant om spelet är bra, fungerande, snyggt eller tekniskt innovativ, utan den viktigaste frågan på Activisions årsmöten är: "Vad kan vi släppa för att tillfredsställa våra aktieägare och hur ska vi säkra den beräknade årliga ökningen av vårt kapital för år 20xx". Inte "Vad kan vi släppa för att tillfredsställa våra kunder och fans?" eller "Vad kan vi släppa för något häftigt som vi själva vill skapa?". Det är ju inte så att de inte har pengar att satsa på ett nytt stort projekt eller så, för de har pengar i massor, mer än vad de flesta har då Activision-Blizzard är en av de stora jämte EA, Ubisoft, Namco Bandai, och de lider ju alla av exakt samma problem.

Vore kul om dessa giganter kom med något nytt förutom OldClassicGame Remastered, OldSportsGame 2020 2022, OldMMO Expansion #29 och GenericMultiplayerGame #45, och emellanåt TrashCashGrabMobile.

Lyckligvis finns det studios som fortfarande gör saker de älskar, och indieutvecklare som verkligen utvecklar med hjärtat, men dessa giganterna är som stora gråa vittrande betongklossar. Man vet alltid vad man får, det är alltid samma saker och aldrig något nytt och de vågar inte göra nåt för det kan riskerna att aktieutdelningen sjunker. Fy.

Nu tillhör jag kanske den äldre generation spelare som vill ha en bra och gripande story, något man kan leva sig in i och uppleva och inte bara en quick-fix på rasterna eller före middagen, men jag tror inte jag är ensam att tycka så här heller. Men det är inte "tramsigt att bitcha på Blizzard" för de hade kunnat säga NEJ, och sedan börjat ändra sin betongkloss-policy och istället för att bara kopiera andra och sig själva vara i stöten och faktiskt driva utvecklingen istället med titlar som faktiskt är intressanta och nya. Att de sedan har säkra kort är inget problem, men skulle vilja se något nytt också. Inte bara samma gamla skit, oavsett om de klistrar en Remastered-lapp på den eller om de bara sätter nytt namn på det. De har massor med IP:n som bara ligger och väntar på att föryngras och utvecklas, men de gör inget med det, utan de kör säkra kort. Wow-expansion, MOBA, lootlåde-shooter, kortspel och mobilspel. Allt för att tillfredsställa aktieägarna, aldrig spelarna. Så jag kommer fortsätta bitcha på Blizzard för det är de värda.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

hade hellre sett classic + content faktiskt, samma level cap men mer varierad endgame.
dock spelar jag inte classic så behhöver inte uttala mig så mycket, wow har gjort sitt för mig.

Usch säger jag när jag hör classic+ ..... vi har redan classic+ och det är tbc och wotlk.

12
Skriv svar