Äntligen spelhelg med Sveriges bästa spelmagasin!

Robot
Äntligen spelhelg med Sveriges bästa spelmagasin!

I veckans avsnitt: Half-Life: Alyx, next gen, Epics framfart, streamtips och mer!

#fragzone-fredag


Medlem

Har calle satt på sig corona masken.

Moderator | Testpilot

Tack för en fin show som vanligt, gänget!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

The Ashen One

Calle! Doom din jävel! Vi ligger nog i samma lag! En 3a! Hoppas nya stolen passar för testiklarna! Kram //Sebastian Ingelsson

Medlem

Personligen angående bakåtkompabilitet så känner jag totalt annorlunda. För mig så är det ett viktigt del av spelandet. Det är ungefär som att se om en favorit film eller bok och jag tröttnar inte på det. Det ger mig fortfarande antigen väldigt mycket underhållning eller något speciellt.

Kan säga utan att skämas att jag spelat igenom Batman. Arkham Asylum cirka 15 gånger sedan det släpptes. Samma med uppföljaren Arkham City eller varför inte Half Life 2 som jag tror jag spelat om cirka 8 gånger. Sen känner jag lite det att man bevarar spel kulturen eller arvet för oss spelar samt att ny generationer kan spela gamla klassiker som dom blir nyfikna på.

Eller ett annat exemple är att jag spelade Diablo 2 för första gången förra året och älskar det. Ett spel man missade med cirka 20 år ;). Fastnade aldrig riktigt för Diablo 3 men älskar tvåan. Sen åldras inte alla spel lika väll men det är också ett personligt tycke vad man tycker har åldras väll. I dessa Doom tider med Doom Eternal nyss släppts så gillar jag att gå tillbaka och spela dom gamla Doom titlarna ibland. Spelar fortfarande Age of Empires 2: Age of Kings någon gång varje år.

Det är ett av dom stora argumenten som gjorde att jag gick över till PC från konsolerna. Så är väldigt glad för konsol spelarna som känner som jag inför nästa generation. Sedan har vi ju online affären GOG som började och är fortfarande till för just äldre titlar med för moderna pc. Det är även en bra affär för indie spel som är en annan del av utbudet.

Ville bara flinka in ett annat perspektiv och hur jag upplever äldre titlar och bakåtkompabilitet.


signatur

Infestissumam

Medlem

Vilken perfekt låt till ett underbart intro a la Goodfellas!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MyInsanity:

Calle! Doom din jävel! Vi ligger nog i samma lag! En 3a! Hoppas nya stolen passar för testiklarna! Kram //Sebastian Ingelsson

Haha, synd att du inte gillade det mer. Avundas de som verkligen går loss på det. Du är alltför givmild!


signatur
It's not a lake, it's an ocean

Bra och underhållande som vanligt! Kul att höra att det är muggar på väg till shoppen också.

Vad gäller bakåtkompatibilitet tillhör jag dem som uppskattar det mycket men samtidigt inser att jag inte använder det så mycket. Jag tycker dock att det är en bra service till kunden att både spel och handkontroller fungerar på nästa konsol.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skägg.
10 Chambers

Som vi teasade i Fredags, nu är FZ-Supporter igång igen! https://www.fz.se/artikel/282667-fzs-sak-ar-din-bli-fz-suppor...


signatur
1
Skriv svar