Half-Life: Alyx - Diskussionstråd (SPOILERS)

Sida 1 av 1
grollo_92
2020-03-26 23:40
Half-Life: Alyx - Diskussionstråd (SPOILERS)

Hej! Jag vet att det finns en tråd för första intryck men jag ville skapa en tråd för alla som spelat igenom HL:A och vill prata av sig. Observera att med det i åtanke så är allt ifrån och runt spelet tillåtet att diskutera om här vilket kan innebära mycket spoilers för den som ännu inte avnjutit detta mästerverk.

grollo_92
igår 01:24

Oj oj oj! Nu har jag spelat färdigt Alyx och slutet var ej att leka med för 5 öre. Jag upplever det som att Valve vill berätta för oss att det kommer komma mer Half-Life kommande åren; typ HL: Gordon, så att säga. Ska ärligt säga att jag blev förvånad att det var självaste G-mannen som satt inspärrad även om man borde kunnat förstå det då Gordon trotts allt ”bara” är människa. Kan uppskatta att storyskrivarna vågade ta ut svängarna och faktiskt ändra tiden, styra bort lite från ödet i slutet av ep 2. Dock kan man inte hjälpa bli lite ledsen av ett så fantastiskt spel att det är säkert minst ett par år bort innan vi får nästa...

idag 19:34

Fy fan, ah. Älskade spelet. Tråkigt att det är över bara. Väldigt starkt ögonblick i slutet när man tog tag i crowbaren. Fick hålla emot tårarna av rädsla att skada hesdsetet 😊 men ja, behöver smälta detta lite känner jag. Håller med ovanstående inlägg till fullo 👍

Sida 1 av 1