Quiz – Vad kan du om spelvärldens hjältinnor?

Robot
Quiz – Vad kan du om spelvärldens hjältinnor?

Alyx den här veckan, Jill nästa. Det är en stark tid för starka kvinnor i spelvärlden.

#fz, #quiz


Inaktiv

2/10 tsk tsk tsk vilken mansgris jag är :/ Ska ärligt säga att de jag fick rätt på gissade jag mig till

Medlem

2/10. Antingen är jag mansgris eller så hade jag bara spelat ett av de berörda spelen. 🤷‍♂️


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Du är minst lika badass som Alyx, Jill, Samus och de andra hjältinnorna i quizz

::::::::::::::::: Det gick hyfsat bra. Svarade UberWatch på kuggfrågan med Aloy från Horizon: Zero Dawn då det var den tecknade grafikbilden. Lurig :::::::::::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

You forgot Faith Connors. Never forget Faith Connors!

Inaktiv
Skrivet av Nomman:

2/10. Antingen är jag mansgris eller så hade jag bara spelat ett av de berörda spelen. 🤷‍♂️

Samma här men är det för att man inte är intresserade av spelen i sig eller för att det är kvinnliga huvudpersoner? (skämt)

Medlem

Jag har sett...

Aliens

...50 ggr men kan inte minnas att hennes dotter ska ha varit med där, vart ser man detta?

EDIT:
Fick nu veta att detta endast var med i Director's cut, lite väl taskigt kan jag tycka!

Ambassadör
Xbox

5/10

Svårt!


signatur

Jump in.

Testpilot

5/10 Korrekta svar!

Du delar din tid mellan hjältar och hjältinnor. Alla ska med!

Medlem

4/10 Korrekta svar!

Du delar din tid mellan hjältar och hjältinnor. Alla ska med!

Skägg.
10 Chambers

5 av 10. Och många kvalificerade gissningar. Ouch.


signatur
Medlem

2/10 Korrekta svar!
Mitt sämsta någonsin.

Skrivet av Dudinkalv:

Jag har sett...

Aliens

...50 ggr men kan inte minnas att hennes dotter ska ha varit med där, vart ser man detta?

EDIT:
Fick nu veta att detta endast var med i Director's cut, lite väl taskigt kan jag tycka!

Jag utgick från att de syftade på Newt och att hon adopterade henne.


signatur

I drank what?

Medlem

3/10, men får skylla på att det inte fanns någon Clementine relaterad fråga!

Medlem

@anon_119148: Eller är de kvinnliga karaktärerna inte intresserade av mig? Mkt knepigt!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag har sett...

Aliens

...50 ggr men kan inte minnas att hennes dotter ska ha varit med där, vart ser man detta?

EDIT:
Fick nu veta att detta endast var med i Director's cut, lite väl taskigt kan jag tycka!

Rätt säker på att det bara visas som en bild på henne när hon hade blivit gammal


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

4/10 Korrekta svar!

Du delar din tid mellan hjältar och hjältinnor. Alla ska med!


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

5/10

Var lite för mycket jag inte lirat där så det blev ju ganska många gissningar ^^ Men men, jämställt värre.

Medlem

Jag spelar inte spel där jag är tvungen att spela som kvinna, så jag kommer inte ens försöka mig på denna quiz. Skulle säkert få ett riktigt dåligt resultat.

Medlem
Skrivet av BurningMan:

Rätt säker på att det bara visas som en bild på henne när hon hade blivit gammal

Det var det enda svaret som jag var helt säker på 😂

Frilansare

6/10! Alla ska med.

Inaktiv
Skrivet av Caene:

Jag spelar inte spel där jag är tvungen att spela som kvinna, så jag kommer inte ens försöka mig på denna quiz. Skulle säkert få ett riktigt dåligt resultat.

Varför inte?

eld
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Varför inte?

Han skojjar bara, spelbara kvinnor i spel är otroligt viktigt för honom!

Medlem

4 av 10 men kan inte ett skit om Silent hill eller half-life voice actors och har alldrig spelat hellblade.

Medlem
Skrivet av Mirage:

2/10 Korrekta svar!
Mitt sämsta någonsin.

Jag utgick från att de syftade på Newt och att hon adopterade henne.

Lyckades hitta director's cut-klipp där de nämner henne!

Medlem

3/10 Korrekta svar!
Likt Peach är du kanske lite blåögd och naiv, så tipset är att vidga dina vyer med Alyx, Jill, m.fl.

Gissade på allting

Medlem

1/10 Korrekta svar!
Likt Peach är du kanske lite blåögd och naiv, så tipset är att vidga dina vyer med Alyx, Jill, m.fl.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Varför inte?

När jag spelar eller läser böcker så "blir" jag huvudkaraktären. När jag "blir" dessa karaktärer, i spel och böcker, så har jag alltid haft svårt att behålla inlevelsen som kvinna. Det är helt omöjligt för mig.

Inaktiv

3/10

Med min dåliga expertis på motsatta könet får jag väl gå över till Grindr.

Medlem

5/10 Korrekta svar

Geeks Gaming
Skrivet av Caene:

När jag spelar eller läser böcker så "blir" jag huvudkaraktären. När jag "blir" dessa karaktärer, i spel och böcker, så har jag alltid haft svårt att behålla inlevelsen som kvinna. Det är helt omöjligt för mig.

Usch, ingen rolig situation
Det blir mycket fantastisk litteratur och många spel du missar då ju.
F

12
Skriv svar