Bleeding Edge släpptes i förrgår (24 Mars)

Medlem
Bleeding Edge släpptes i förrgår (24 Mars)

Någon som provat?
Utvecklat av Ninja Theory (Hellblade)
Verkar ha gått under radarn, inte sett någon som helst marknadsföring att spelet släppts.

Medlem

Jag har spelat betan och försöker få tid till att spela nu vid release men tycker det är riktigt roligt!

@Mortaigne har skrivit en del trådar och tagit upp spelet Veckans Xbox nyhet v12 men annars har det varit ganska dåligt med rapportering om de


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Skägg.
10 Chambers

Ja, MS verkar inte ha pushat för detta alls. Gurra sitter och recensionsspelar just nu. Ingen kunde lira förrän servrarna gick upp på release.


signatur
Testpilot

Spelet såg ju sådär ut, Gurra tröttnade och spelade Dragon Age istället. Säger väl något

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ronzem:

Någon som provat?
Utvecklat av Ninja Theory (Hellblade)
Verkar ha gått under radarn, inte sett någon som helst marknadsföring att spelet släppts.

Jadå, jag har spelat både beta och nu vid release! Inte jättemycket ännu visserligen. Det är ett kul, välpolerat litet spel med fokus på teamwork. Lite 3rd person Overwatch med fokus på närstrider typ.
Combat är tight och taktisk, kartorna är objective-based och med ett par olika spellägen än så länge och ett 10-tal hjältar att välja mellan; DPS, Support eller Tank. Det är ganska svårt utan ett bra team, men hittar man ett så är det riktigt kul. Matcher med två bra team mot varandra är grymt, nästan e-sportsvärdigt tbh.

Ingår i Xbox Game Pass och görs av ett litet team (15-20 pers) på Ninja Theory med folk som gjorde DMC. Tanken är att det ska växa kontinuerligt med content, det är något tunt än så länge. Det kommer att få kontinuerlig support och växa allt eftersom. Då det är ett XGS-spel så finns det möjlighet till sådant utan press på day 1-sales och annat, med Xbox Game Pass så har det låg instegströskel så det hittar sin publik också är väl tanken.


signatur

Jump in.

Avstängd

Testade till PC men var verkligen inte något för mig och skulle inte rekommendera det till någon. En fattigmans kopia av overwatch. Men sen gillar jag inte overwatch heller men skulle nog hellre spela det om jag var tvungen att välja.

Gillar man autoaim/lock on aiming i multiplayer så är det säkert mer kul


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Moderator | Testpilot
Skrivet av DrAg00nEn:

Testade till PC men var verkligen inte något för mig och skulle inte rekommendera det till någon. En fattigmans kopia av overwatch. Men sen gillar jag inte overwatch heller men skulle nog hellre spela det om jag var tvungen att välja.

Gillar man autoaim/lock on aiming i multiplayer så är det säkert mer kul

Jag känner tyvärr lite samma. Tyvärr finns det inte något med spelet jag tycker sticker ut på ett bra sätt, eller att spelet har något som jag känner är kul. Finns mycket bättre alternativ åt nästan alla håll.

EDIT: Vill påpeka att jag inte testat spelet ännu, men ska göra det i eftermiddag. Återkommer med en mer djupgående åsikt när jag suttit ett par timmar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kollade en halvtimmes streaming och det ser verkligen astråkigt ut...

Medlem

Jag har spelat en del. Har haft kul hela tiden! Men det är otroligt barskrapat i spellägen, etc. Kommer inte hålla i längden om de inte pumpar in nytt material.

Medlem

Spelade lite i betan. Skräp imo.

Medlem

Provade det så fort jag kunde då jag älskar den här typen av spel. Vet inte hur många timmar jag lagt på Super Monday Night Combat till exempel. Tyvärr lever det inte alls upp till den standarden.

Det kändes inte dåligt, men också allt för basic. Fokus ligger också för mycket på teamwork för min smak, och känns inte som där finns någon plats för individuell skicklighet alls. Det gör att varje runda känns som den förra mer eller mindre med väldigt lite variation. Antingen går laget tillsammans och man har en chans eller så blir man överkörd helt enkelt. Rinse and repeat.

Sen att det är relativt dyrt också gör att det är svårt att övertala folk att skaffa... och visst finns det på Gamepass, men känns ändå som om det hade varit F2P hade varit bra mycket bättre. Nu är där en tröskel man måste få över vänner för att testa det överhuvudtaget. Det gör det rätt svårsålt, speciellt då jag inte tror det kommer överleva vidare länge.

Medlem

Testade beta, skräp.

Medlem

Jag tycker att Bleeding Edge ser för trögt ut för att vara spännande, om det hade varit 25-50% snabbare springhastighet och attackhastighet så kanse det hade sett lite roligare ut. Morgondagens modell för arena spel är F2P, kan man inte göra ett bra spel så får man inga pengar, så som det borde vara. Jag har lagt 200-300 kr på många pvp spel som blivit tråkiga efter några timmar, tänker inte köpa mer skräpspel när det redan finns många bra gratis spel.

Skribent

Märkligt att det knappt har marknadsförts någonting. Har någon sett annonser eller dylikt innan release?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jeehao:

Det finns grymt många bra f2p spel att spela idag, så jag skippar detta som ser ut som att det egentligen borde ha varit f2p.

En intressant aspekt som du, och andra här, tar upp. För mig där en prenumeration på XGP blivit standard precis som XBL eller PS+ eller Spotify så är kostnaden inget jag reflekterat över. För mig är det "gratisspel" redan, men det är det ju faktiskt inte.

Det är ju ett välpolerat spel, men verkligen tunt på content. De borde antingen ha väntat och fyllt på med fler hjältar, banor, progression och spellägen innan release eller precis som du säger släppt det helt f2p. Det är ju ett litet team så det kommer ju att ta tid med nya grejer också, förmodar jag.

Värt att notera att det säljs till ungefär halva priset av normalt fullpris dock.

Men tanken är nog att det är för Xbox Game Pass i första hand och i den bemärkelsen "f2p" för prenumeranter. De har ju inga krav på att sälja X antal kopior för att gå runt etc. och det ingår ju lite i den kreativa frihet som Xbox Game Studios har. Jag betvivlar att spelet ens blivit släppt utan den vinkeln tbh.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jonny Myrén:

Märkligt att det knappt har marknadsförts någonting. Har någon sett annonser eller dylikt innan release?

Följer man Xbox så ja absolut. Två beta-weekends som har pushats på Xbox Game Pass, launch trailer förra veckan bland annat. Men det har nog inte förekommit någon "yttre" marknadsföring nej.

Tanken är nog att det släpps för Xbox Game Pass, där det kan få växa i lugn och ro. Ninja Theory är nöjda, det lilla teamet som gör Bleeding Edge får pyssla med sitt typ medans resten av studion gör annat. Ungefär som Grounded hos Obsidian.


signatur

Jump in.

Medlem

Provade det ett gäng timmar.... kändes ganska själlöst och blev väldigt tråkigt. Ett trött försök i Overwatch genren, med mer melee-action.

Känns döfött.... Främst styrkan är att det finns på Game Pass.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Avstängd

Det har verkligen lyckats undvika all form av hype. Release-datumet är ju dessutom katastrof med tanke på alla sönderhypade spel som släppts / kommer släppas.

Hade varit bättre att skjuta upp det till sommaren och filat lite extra nu när folk ändå kommer sitta hemma på grund av corona.

Inaktiv

Ett av de roligare spelen jag spelat. Kanske inte nåt för folk som är vana vid enkla linjära spel. Detta är team play när den är som bäst (eller med fel lag sämst). Får shadowrun vibbar men detta är snabbt, taktiskt och där customization och skills kan avgöra varje fight. Rekommenderas starkt till alla som gillar spel typ overwatch eller dmc. Med några buddies är ett sånt här spel svårslaget. Att dessutom ninja theory släpper mer arenor fighters mm. Framöver borgar för ett nytt "sea of thieves" dvs ett spel som många dömde ut dag 1 men som visade sig vara denna gens guldklimp

Jag gillar utvecklaren, men konceptet är tråkigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

NuZ
Testpilot

Jag tycker spelet är hur kul som helst. Välpolerat och välgjort även vad man tycker om arena brawlers överlag


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Är det typ en Overwatch "kopia"?

Moderator | Testpilot
Skrivet av shelter:

Är det typ en Overwatch "kopia"?

Näe. Overwatch är en "hero shooter" och Bleeding edge en "hero brawler". Det här är alltså inte en "pangare". Melee karaktärer har lättare combos man kan använda.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar