I The Last Oasis har jordens rotation avstannat

Sida 1 av 1
Nyhet
2020-03-25 08:47
I The Last Oasis har jordens rotation avstannat

Se gameplay från ett postapokalyptiskt MMO, med enorma walkers.

#the-last-oasis

abso
2020-03-25 09:16

Fick även lite Black desert vibbar, skall bli kul att se hur detta blir!

Mirage
2020-03-25 09:18

Jag är lite avtrubbad på MMO's (samma sak, massa respawnande mobs, farma, crafta saker ingen vill ha för drops är bättre). Stridssystemet så kul ut, eftersom det påminde om For Honor. Men förutom det så är det same old, same old. Inget man inte sett förut eller gjort förut i hundratals timmar.

ohGr
2020-03-25 09:39

Ser riktigt trevligt ut, här blir det köp!

2020-03-25 09:59

Ja craftandet är lite avtändande. Men tycker det verkar ha god potential för utforskande. Intressant bakgrundsstory

Ender
2020-03-25 10:06

Svaret på den sista frågan i artikeln blir från mig ett "nej". Sitter djupt försjunken i Witcher 3 nu och kommer ha svårt att acceptera ett modernt spel som inte är minst lika vackert. Inledningsstriden gjorde mig mest irriterad då det är svårt att inte jämföra.

Sorry.

Akronym
2020-03-25 10:54

Jordens rotation avstannat? Hur då?

Visst dygnen är längre nu än de var för, säg, tre miljarder år sedan, men kom igen, detta är ju bara larvigt.

Soulless
2020-03-25 11:10
Skrivet av Akronym:

Visst dygnen är längre nu än de var för, säg, tre miljarder år sedan, men kom igen, detta är ju bara larvigt.

Nu tror jag inte frågan "hur" var av intresse utan utforskandet av världen i detta scenario.

"Rymdmagi" får nog duga som svar här ;D

MEG
2020-03-25 11:24
Skrivet av Soulless:

Nu tror jag inte frågan "hur" var av intresse utan utforskandet av världen i detta scenario.

"Rymdmagi" får nog duga som svar här ;D

Så det finns magi, kan man då spela magiker?

Soulless
2020-03-25 11:30
Skrivet av MEG:

Så det finns magi, kan man då spela magiker?

Som i de flesta sci-fi settings behövs en del rappakalja (även kallad "rymdmagi") för att få ihop spelvärlden.

DrDoom
2020-03-25 11:42
Skrivet av Akronym:

Asteroidnedslag med rätt kraft och vinkel kan ändra eller stoppa rotationshåll t.ex.

Soulless
2020-03-25 11:55
Skrivet av DrDoom:

Asteroidnedslag med rätt kraft och vinkel kan ändra eller stoppa rotationshåll t.ex.

Mjo men förmodligen också rendera planeten livlös i processen.

Dunder
2020-03-25 12:03

Är sjukt sugen på ett nytt MMO, den marknaden känns helt död idag... Detta ska bli intressant att följa.

Prixm
2020-03-25 12:56
Skrivet av Akronym:

Jag undrar om du glömt bort att du är på ett spelforum, närmare FZ och att det är ett spel vi pratar om? What.

Förövrigt känns det som ett givet köp om man har vänner att spela med, men verkar inte riktigt fungera solo tyvärr, vilket är tråkigt.

MEG
2020-03-25 15:01
Skrivet av DrDoom:

Nej det är inte möjligt, det skulle krävas sådan kraft att ingenting skulle överleva.
Jag köper hellre rymdmagi

DrDoom
2020-03-25 15:52
Skrivet av MEG:

Nej det är inte möjligt, det skulle krävas sådan kraft att ingenting skulle överleva.
Jag köper hellre rymdmagi

Överleva är en HELT annan fråga

MEG
2020-03-25 16:30
Skrivet av DrDoom:

Överleva är en HELT annan fråga

Nja blir ett väldigt tråkigt spel

2020-03-30 09:45

Oops. Stänger ner och ger refunds efter serverkaos:
https://www.pcgamer.com/after-a-disastrous-launch-steam-top-s...

Sida 1 av 1