Nya Overwatch-hjälten släppt på testservrarna, kan förvandla sig till alla hjältar

Robot
Nya Overwatch-hjälten släppt på testservrarna, kan förvandla sig till alla hjältar

Echo är något för Overwatch-konnässören.

#blizzard-entertainment, #overwatch


Medlem

Jäkligt kul att spela men troligen lite "over tuned"

Medlem

Lite? Den tar tid att köra FLERA ultis på kort tid beroende på vilken hero man tar. Tracer kan få upp till 6st exempelvis.

"The Spy is a dubble agent"


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Visst, synd att det inte var en healer. Men verkar väldigt kul att spela!

Medlem

förstod inget av denna hjälte är hon healer tank eller dps?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Blessus:

förstod inget av denna hjälte är hon healer tank eller dps?

Dps

Medlem
Skrivet av Yabba:

O tjena finns mer dps i spelet än vad det finns både tank å healer tillsammans.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Blessus:

O tjena finns mer dps i spelet än vad det finns både tank å healer tillsammans.

Blizzard har förklarat det med att de fortfarande utvecklar hjältar enligt de ursprungliga fyra kategorierna; Tank, Offense, Defense och Support.
Kategorierna ändrades ju till Tank, Damage och Support efter påtryckningar från en armé av spelare som krävde att Overwatch var mer likt WoW så de inte blev förvirrade av vad hjältarna var avsedda för. Detta har dock alltså aldrig ändrat den interna kategoriseringen så alla hjältarna som klassas som 'Damage' hör egentligen till två separata kategorier och delar man upp dem blir det ganska jämnt fördelat mellan de fyra 'riktiga' klasserna.

Det finns idag 8 Tanks och 7 Supports och 16 'Damage' men delar man upp Damage enligt de gamla kategorierna blir det 8 i varje fack (Och innan någon ifrågasätter detta: Alla Snipers klassas per definition som Defense av Blizzard oavsett hur folk spelar dem):
Offense:
Doomfist, Genji, McCree, Pharah, Reaper, Soldier: 76, Sombra, Tracer

Defense:
Ashe, Bastion, Hanzo, Junkrat, Mei, Symmetra, Torbjörn, Widowmaker

När Echo läggs till blir det 9 Offense, folk förväntade sig en support så att det blev 8 i samtliga kategorier men jag tror Blizzard redan är inne på hur balansen blir när Overwatch 2 introducerar en hel drös nya hjältar.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Blizzard har förklarat det med att de fortfarande utvecklar hjältar enligt de ursprungliga fyra kategorierna; Tank, Offense, Defense och Support.
Kategorierna ändrades ju till Tank, Damage och Support efter påtryckningar från en armé av spelare som krävde att Overwatch var mer likt WoW så de inte blev förvirrade av vad hjältarna var avsedda för. Detta har dock alltså aldrig ändrat den interna kategoriseringen så alla hjältarna som klassas som 'Damage' hör egentligen till två separata kategorier och delar man upp dem blir det ganska jämnt fördelat mellan de fyra 'riktiga' klasserna.

Det finns idag 8 Tanks och 7 Supports och 16 'Damage' men delar man upp Damage enligt de gamla kategorierna blir det 8 i varje fack (Och innan någon ifrågasätter detta: Alla Snipers klassas per definition som Defense av Blizzard oavsett hur folk spelar dem):
Offense:
Doomfist, Genji, McCree, Pharah, Reaper, Soldier: 76, Sombra, Tracer

Defense:
Ashe, Bastion, Hanzo, Junkrat, Mei, Symmetra, Torbjörn, Widowmaker

När Echo läggs till blir det 9 Offense, folk förväntade sig en support så att det blev 8 i samtliga kategorier men jag tror Blizzard redan är inne på hur balansen blir när Overwatch 2 introducerar en hel drös nya hjältar.

tack mannen. Tack att du tog din tid å skriva. djup av detta. Overwatch är ett spel jag kommer då då till. Varje gång jag kommer till det spelet så inser jag väldigt bra gjort spel. väldig få spel är så.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

1
Skriv svar