Fps-klassikern Sin får remaster

Medlem
Skrivet av loerk:

Varför skulle det vara omöjligt att polera grafik från 90-talet?

Eller vad säger jag, dåligt ordval. Omöjligt är det verkligen inte men personligen tycker jag inte jobbet med en gammal remaster från 90 talet blir bra. Om vi tar 3D grafik från 90 talet blir en remaster ljusår ifrån en komplett remake. Det är så oerhört primitivt att det blir svårt att snygga till ser jag det som. Men jag är en grafik kåt jäkel också..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av backspaze:

Du har förmodligen redan klurat ut det vi det här laget men: "SiN: Gold has returned! Free update for original owners!" som det står på Steam-sidan.

Det finns även hos GOG.

Tack för ditt svar. Läste det nu i efterhand på gog-forumet och uppdateringen har också trillat in ser det ut som.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

C64
Medlem

Vad jag kan komma ihåg av Pc gamer recensionen av Sin så drog dom ner betyget för att det va så buggigt

Medlem

Ett spel som har nämnts då och då genom vad som känns som en evighet.

Ska bli kul att äntligen få spela det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Vad kul och otippat att det av alla får en remaster. Var ju knappast en superhit då.

Får se om det blir fler doldisar som får remasters...
Kanske.. Chasm the rift? William Shatners Tekwar? Last Rites? Witchaven? eller varför inte Cybermage?

Inaktiv
Skrivet av deezel:

Undra om det då också kanske gör färdigt det episodbaserade som kom efter men som verkar runnit ut i sanden. Emergence eller vad det hette.

Man kan nog ganska lugnt säga att Emergence verkar ha runnit ut i sanden efter alla dessa år

Medlem

Äntligen!! Jävla bra spel! Minns att det var så buggit att dom var tvungen att släppa en gigantisk patch efter release. Man fick beställa hem den på en separat cd skiva om man inte ville vänta en vecka på att tanka hem den med 56k modem! Haha. Good old day's!

Sen kom den väl ungefär när steam började användas av andra än valve. Dom snackade om att "patcha on the fly" och att anpassa svårighetsgraden "live" med steam. Stora planer. Sen hände ingenting tyvärr..

Medlem

Haha! lägg ner! låt det gamla ligga i graven. Det var mediokert redan 98. Men det är imponerande att folk orkar ta tag i döda lik och restaurera dem.

Medlem

Vi köpte spelet, men fick det aldrig att funka med drivrutinerna på vår dator.
Så vore ju kul om man äntligen kunde få spela det, efter 20 år på hyllan.

C64
Medlem
12
Skriv svar