Offtopic-diskussion

Inaktiv
Offtopic-diskussion
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Syftar såklart med att folk kanske tycker att det är tråkigt att sitta hemma och jobba/plugga och behöver lite ny stimuli

Varför skulle de göra det?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_328457:

Varför skulle de göra det?

Vilken konstig fråga. Jag ser inga konstigheter med att folk kan behöva distraktioner i situationen vi är i nu. Men låt inte detta ta fokus från det tråden faktiskt handlar om. Vi kan fortsätta diskussionen i PM om det fortfarande skaver.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag ser inga konstigheter med att folk kan behöva distraktioner i situationen vi är i nu.

Vad är det för situation du menar då?

Inaktiv
Mer off-topic
Skrivet av bent toe:

Bra sagt.
Riktigt trött på att läsa om det här gnället överallt.
Får snart sluta hänga på fz.se med, blir bara irriterad.

Håller med. Nu deletar moderatorer ens inlägg utan att svara varför, även då man inte ens varit otrevlig eller nånting.
Snyggt sätt att sköta ett "Community"

Redaktör
Skrivet av anon_328457:

Håller med. Nu deletar moderatorer ens inlägg utan att svara varför, även då man inte ens varit otrevlig eller nånting.
Snyggt sätt att sköta ett "Community"

Så ska det förstås inte vara. Säg till mig eller Calle när så sker så kikar vi på vad som hänt.


signatur
Testpilot

Många terraflops och spel som i framtiden hamnar på PC marknaden.

Avstängd
Skrivet av anon_328457:

Håller med. Nu deletar moderatorer ens inlägg utan att svara varför, även då man inte ens varit otrevlig eller nånting.
Snyggt sätt att sköta ett "Community"

Har ju faktiskt hänt en del gånger på sista tiden


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_328457:

Vad är det för situation du menar då?

Jag tog bort ditt meddelande för att jag tidigare uppmanade dig att ta vidare diskussion i PM. Just nu känns det bara som du trollar. Move along.


signatur
Redaktör
Skrivet av DrAg00nEn:

Har ju faktiskt hänt en del gånger på sista tiden

Som sagt ovan: säg till mig eller Calle om så sker så kollar vi på vad som hänt.

Det händer att åtminstone jag raderar inlägg som uppenbart bryter mot våra regler, utan att säga till varför. Men om ni frågat utan att fått svar är det fel, det ska ni givetvis få. Som sagt, säg till.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tog bort ditt meddelande för att jag tidigare uppmanade dig att ta vidare diskussion i PM. Just nu känns det bara som du trollar. Move along.

Men det är ju superkonstigt. Det finns inte ens någon "diskussion". Varför inte bara svara på vad du menade istället för att direkt gå på delete knappen? Så modererar man ej ett forum.

Jag har ingenting med trolling att göra, och använder ej "PM".
Det hade ju inte varit svårt att bara förtydliga vad ni menar med "tristess" och "situation", som känns opassande när man vill engagera folk i ett GameJam, eller hur? Nu undrar man ju om det är nåt problem med FZ eller om ni ska kånka eller vad det nu kan vara för "situation" som är så hemsk att man ej törs prata om den publikt.

En liten läxa där i moderator/Communication.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_328457:

Men det är ju superkonstigt. Det finns inte ens någon "diskussion". Varför inte bara svara på vad du menade istället för att direkt gå på delete knappen? Så modererar man ej ett forum.

Jag har ingenting med trolling att göra, och använder ej "PM".
Det hade ju inte varit svårt att bara förtydliga vad ni menar med "tristess" och "situation", som känns opassande när man vill engagera folk i ett GameJam, eller hur? Nu undrar man ju om det är nåt problem med FZ eller om ni ska kånka eller vad det nu kan vara för "situation" som är så hemsk att man ej törs prata om den publikt.

En liten läxa där i moderator/Communication.

Jag svarade, och du kom med följdfrågor, varpå jag tyckte att vi kom från ämnet för tråden. När du inte hörsammade min uppmaning att ta det i PM, tog jag bort inlägget. Just för att moderera forumet, annars finns det risk att sidodiskussioner tar över.

Så, för sista gången (och jag kommer att ta bort den här diskussionen senare: när folk jobbar hemma, pluggar, sitter isolerade eller i karantän på grund av den pågående pandemin kan det vara bra med lite stimuli. Inte konstigare än så.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_328457:

Håller med. Nu deletar moderatorer ens inlägg utan att svara varför, även då man inte ens varit otrevlig eller nånting.
Snyggt sätt att sköta ett "Community"

Skrivet av DrAg00nEn:

Har ju faktiskt hänt en del gånger på sista tiden

Och båda har blivit kontaktade utanför de aktuella trådarna efteråt. Gå inte off topic i en annan tråd. Följer man reglerna, inte har en taskig attityd och följer moderatorernas eller redaktionens uppmaningar i övrigt så tas inte ens inlägg bort. Om ni har åsikter modereringen, ta det i feedbackforumet.


signatur
Inaktiv

Använder som sagt inte PM, och nej, det är ingen som är "isolerad", men kör bah, det är roligt att bevittna en fullfjädrad mass-psykos.

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Har ju faktiskt hänt en del gånger på sista tiden

Dopamin-kickar av att svinga sin moderator-p.... klassisk "forum" grej

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och båda har blivit kontaktade utanför de aktuella trådarna efteråt. Gå inte off topic i en annan tråd. Följer man reglerna, inte har en taskig attityd och följer moderatorernas eller redaktionens uppmaningar i övrigt så tas inte ens inlägg bort. Om ni har åsikter modereringen, ta det i feedbackforumet.

Du har kontaktat mig javisst och det uppskattas. Dock har det hänt även andra gånger efteråt utan information


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Redaktör

@DrAg00nEn: om dina inlägg raderas upprepade gånger är det läge att börja skriva på annat sätt.


signatur
Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

@DrAg00nEn: om dina inlägg raderas upprepade gånger är det läge att börja skriva på annat sätt.

Det förstår jag. Men även sakliga och informativa saker jag skrivit har försvunnit. Visst kanske xbox fanboys tagit åt sig men det har trots allt varit fakta


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Redaktör
Skrivet av DrAg00nEn:

Det förstår jag. Men även sakliga och informativa saker jag skrivit har försvunnit. Visst kanske xbox fanboys tagit åt sig men det har trots allt varit fakta

Vi raderar inte saker utan anledning. Som jag sa tidigare: kontakta mig eller Calle om det händer.


signatur
Skägg.
10 Chambers

signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_328457:

Håller med. Nu deletar moderatorer ens inlägg utan att svara varför, även då man inte ens varit otrevlig eller nånting.
Snyggt sätt att sköta ett "Community"

Skrivet av anon_328457:

Dopamin-kickar av att svinga sin moderator-p.... klassisk "forum" grej

Skrivet av DrAg00nEn:

Du har kontaktat mig javisst och det uppskattas. Dock har det hänt även andra gånger efteråt utan information

Om jag får hoppa in lite snabbt: Mycket vad det handlar om är precis det @Carl Johansson-Sundelius: noterade tidigare. Många gånger går ni båda off-topic i en tråd, eller har en tråkig attityd generellt. En hel del inlägg tas bort av mig, och i vanlig ordning skickar vi inte ut massa meddelanden om inlägg tas bort, det kan ju vara något att tänka på, men det känns onödigt. Ibland händer det att vi missar saker, andra gånger kanske jag rensar för mycket. Misstag gör vi alla, men de senaste dagarna är det egentligen "off-topic" och "tråkig attityd" som varit orsaken.

Som nämnt tidigare kan ni göra en tråd i feedbackforumet om ni har några synpunkter, eller kontakta oss direkt om ni har något annat att tillägga.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

men de senaste dagarna är det egentligen "off-topic" och "tråkig attityd" som varit orsaken.

Förståeligt. Däremot ser man ju ofta andra inlägg som mina inte kommer i närheten av heller som står kvar. Sedan mina tråkiga attityd inlägg brukar tyvärr bli så när man försöker rätta någon som sprider osanningar men av någon anledning får medhåll från flera andra. Även om jag länkat till fakta.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Moderator | Testpilot
Skrivet av DrAg00nEn:

Förståeligt. Däremot ser man ju ofta andra inlägg som mina inte kommer i närheten av heller som står kvar. Sedan mina tråkiga attityd inlägg brukar tyvärr bli så när man försöker rätta någon som sprider osanningar men av någon anledning får medhåll från flera andra. Även om jag länkat till fakta.

Sådant där kommer ju alltid vara olika vad man tycker platsar och inte. Vi är ju båda biased på våra egna sätt. Tipset är som sagt att kontakta oss direkt om det är så att du, eller ni som medlemmar, tycker något gått galet till.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Slog ihop allt snack om moderation och liknande i samma tråd, samt flyttade till feedback.


signatur
Inaktiv

Det var ialla fall tur att ni tog bort den där andra snubbens dryga kommentar om mig Skulle inte blivit roligt för honom om jag hade kontrat på den

Det saknas förresten en "avsluta medlemskap" knapp på profil inställningar. Ni bryter mot GDPR om ni ej tillåter användare att avsluta sina konton
Kan bli att man gör det om det är för känslig "situation" just nu att man ej får fråga fel saker eller ens kontra. Då saknas poängen med ett forum (för mig), som är just att kunna ventilera saker med högre i tak än vad det är i lunchrummet. Lunchrummet har ca 240cm i tak, här känns det mer som 195cm.

Peace!

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_328457:

Det var ialla fall tur att ni tog bort den där andra snubbens dryga kommentar om mig Skulle inte blivit roligt för honom om jag hade kontrat på den

Det saknas förresten en "avsluta medlemskap" knapp på profil inställningar. Ni bryter mot GDPR om ni ej tillåter användare att avsluta sina konton
Kan bli att man gör det om det är för känslig "situation" just nu att man ej får fråga fel saker eller ens kontra. Då saknas poängen med ett forum (för mig), som är just att kunna ventilera saker med högre i tak än vad det är i lunchrummet. Lunchrummet har ca 240cm i tak, här känns det mer som 195cm.

Peace!

Hur det fungerar är att du har allt rätt i världen att kontakta oss och be om att få ditt konto raderat, vilket vi aldrig säger nej till. "Rätten att bli bortglömd" har alla på den är sajten om de vill använda sig av den.

Här kan man ventilera om man gör det på ett sakligt sätt, men skriver man saker som: "Dopamin-kickar av att svinga sin moderator-p.... klassisk "forum" grej", och "Behövde ta en Treo och en till kopp kaffe för att få tillbaka de 30 IQ:na jag förlorade av att läsa det inlägget", så får man ju vara redo för att en moderator tar över. Från vår synvinkel är det bara onödiga kommentarer som får andra att brusa upp och skapar dålig stämning, och helt ärligt, får dig att framstå som allmänt dryg.

Är folk dryga med dig är det bättre att du anmäler inlägget/n och låter oss ta hand om det, istället för att du också ska hoppa ned och leka i sandlådan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är folk dryga med dig är det bättre att du anmäler inlägget/n och låter oss ta hand om det, istället för att du också ska hoppa ned och leka i sandlådan.

hahahaahaha…. eh. nä. inte direkt min stil att springa och grina. Dealar med folk själv, men just denna gång lät jag honom passera för att vara schysst med er. Kommer inte ens ihåg namnet på hen. Vilket är tur för trevligheten på denna sida, samt hans självförtroende.

Ja, deleta gärna mitt konto. Testar igen om nåt år och ser om ribban lagts lite högre.

1
Skriv svar