Trots försprånget hos Epic får Borderlands 3 en skjutglad Steam-start

Robot
Trots försprånget hos Epic får Borderlands 3 en skjutglad Steam-start

Inte alltför långt ifrån Borderlands 2-rekordet.

#borderlands-3, #gearbox-software, #steam


Medlem

Köpte på Steam men "lämnade" tillbaka det. Efter 1:an och 2:an kändes det alldeles för enformigt med ett exakt likadant spel igen och blev less fort.

Medlem

Spelar med brorsan nu på steam, riktigt kul !

Medlem

Har inte köpt Borderlands 3 då jag ser denna spelserie som extremt överskattad. Äger Borderlands 1 & 2 plus the Pre-Sequel och har har gett de en chans några timmar vardera men nej, tyvärr så fastnade jag aldrig. På tok för monotona upplägg med noll story som jag önskar mig mycket av i spel. Sedan var uppdragen fetch quests så det var bara pannkaka av crappet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag saknar valet "Har inte köpt Borderlands 3/Planerar inte att köpa det"


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dave Lister:

Jag saknar valet "Har inte köpt Borderlands 3/Planerar inte att köpa det"

Oklart hur du i så fall ser dig själv som Borderlands 3-konsument? 🤔

Medlem

Jag köpte det på EGS och ångrar varenda krona.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

@Arzei: Har nog att göra med att spelet inte är särskilt bra och inte pga spelklienten. Visst?

Medlem

@Miindz: Ja, absolut. Sorry, borde ha tydliggjort det en smula.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Oklart hur du i så fall ser dig själv som Borderlands 3-konsument? 🤔

Att planer kan ändras nån gång
Har kört både ettan och tvåan (och Pre-Sequel) på både dator och konsol rätt mycket så.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Testade på Xbox när det var gratis helg. Lite små kul men inget jag riktigt fastnade för så sålde det ex jag fick med min Ryzen processor.

Medlem

Story suger hårt men kan man ignorera det så kan man ha rätt kul, känns dock som det kommit typ 4 år för sent.

Medlem

Köpte på epic, har haft roligt som fasen så helt klart värt det.


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Ångrade att jag köpte super deluxe editon och replica diamond chest för typ 300 dollar. Spelet är så fruktansvärt dålig. Storyn, dåligt optimerat, inget vettigt end game, för lite fokus på vad Borderlands egentligen är för noge. Zoomat in i något hörn i borderlands och där av nån anleding så är det kärlek och peace and love och om homosexuality och sen gör man ett helt dlc om det också vad hände med korruptionen mellan de olika företagen som slogs om vaulten och racet med teknologin, och du som vaulthunter är ju där och ska stoppa dom där greedy grisarna men lite av just det där med sirens och guardians of vaults fick vi lite info om i 3an lite plus i kanten men resten då ? Streamers som filmar sig själv och hittar på en massa jävulskap, och massa följare som av nån anledning är banditer. Internet meme har blivit en main story i ett spel. Vi följer folk som streamar idag och vi som kollar är ju banditerna och dom som streamar är bad guys. All loot som vi får gratis är allt gnäll om loot boxes. Den dåliga utförande och på början och avslut i storyn är taget direkt ifrån game of thrones, subvert expectations någon dör helt plötsligt utan någon helt anledningen. Bad execution. Det är för linjärt, går för snabbt och springa igenom planeterna inget att utforska. Dom tog ju bort badass token som gjorde det roligt att utforska i borderlands 2. Det fanns ju heller ingen avsticker som 2an där du kunde gå till lynchwood lr coustic cave och du kunde ju även gå ifrån punkt A till c och komma tillbaks till A igen. Inget sånt i 3an, drop raten är skyhögt 2 timmar hos gravewarden så har du all loot som du behöver. Inget vettigt progression efter lvl 50 och raid bossar. Det är nu som dom har höjt till 53 och lagt några raid bossar. Inte ens det klarar dom att göra, följa borderlands 2 skills tree och höja med 11 lvl. Det är för att bl3 träd är så trasigt. Dom tog bort slag elementen för att det var inte logiskt för borderlands världen.? Och la till radiation istället, för jag glömde ju bort att vi körde fallout 76 lr vänta här nu, borderlands 2 hade ju en hel sektion där det exprementerade med just eredium och slag var ju nån slags biprodukt som blev över efter refinements. Så ren krast så har dom tryckt Bl1 och Bl2 åt sidan. Vem vill förja det där receptet.?
Det var det negativa jag hade säga om borderlands 3.
Ljud mässigt så är den superb och musiken är schysst.

1
Skriv svar