Recension - Nioh 2

Robot
Recension - Nioh 2

En föredömlig uppföljare för de redan frälsta.

#nioh-2, #team-ninja


Medlem

Har helt glömt bort att detta var på gång! Och det verkar redan ha släppts!?

Hur är lootsystemet i 2an? Ettan var lite väl mycket skit och svårt att jämföra föremål mellan varandra

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av koleny:

Hur är lootsystemet i 2an? Ettan var lite väl mycket skit och svårt att jämföra föremål mellan varandra

Väldigt mycket samma! Nästan alla system ser ut och fungerar som de gjorde i det första spelet.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Väldigt mycket samma! Nästan alla system ser ut och fungerar som de gjorde i det första spelet.

loot systemet var i stort sett hela anledningen till att jag slutade spela nioh, och det från någon som vanligtvis älskar spel med mycket loot. nioh tog det ju dock till helt sjuka nivåer, och jag spenderade minst lika mycket tid på att sortera loot som att spela spelet, om inte mer.

tråkigt att höra att det är identiskt i 2an ..

Medlem

Jag måste spela Nioh 1 när man har tid/lust först, har legat i backloggen länge. Är inte så förtjust i hur det är mission-baserat.

Folk verkar nöjda med uppföljaren, kul. Det lär väl dyka upp till PC om ett år eller så. Tills dess lär man förhoppningsvis ha klarat första.

Förövrigt verkar musiken i 2an vara riktig trevlig, av det jag sett/hört på lite streams.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@Gustav Höglund: Plattform?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

"Det sista du vill är att en klantpelle med minimal självbevarelsedrift strular till attackmönstret hos den gigantiska ormen du försöker finhacka till en mirepoix."

Håller med att dom är totalt klappkass på den ormen. Men på vissa andra encounters är de bra när dom funderar på ifall de ska slåss eller gå och fika. Då kan man få in lite extra slag.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det är väl Playstation-exklusivt än så länge?

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:
Skrivet av Vamp:

Det är väl Playstation-exklusivt än så länge?

Stämmer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Får spelet några vuxenpoäng? Det är ju ändå Team Ninja vi pratar om.

Backloggens befriare

Alla vet väl att Samurajer inte kan simma av balans-skäl. De hade tagit över världen för längesen om de hade kunnat simma ifrån sin Ö...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Är det som diablo hack and slash och massivt med loot med inslag av darksouls ??

Medlem

Gillade inte alls ettan, kändes väldigt B på något sätt och tradigt. Så jag kommer alltså inte gilla tvåan heller? Tråkigt, vill ha ett nytt souls-liknande spel.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Hellspites:

Är det som diablo hack and slash och massivt med loot med inslag av darksouls ??

Snarare Dark Souls med inslag av Diablo!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Fr0gg0.:

Gillade inte alls ettan, kändes väldigt B på något sätt och tradigt. Så jag kommer alltså inte gilla tvåan heller? Tråkigt, vill ha ett nytt souls-liknande spel.

Förmodligen inte. Kanske om det är nerven i striderna du letar efter framför allt.

Tror ENB sitter och kör igenom det på Twitch just nu. Du kan ju alltid kolla en timme där!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Snarare Dark Souls med inslag av Diablo!

haha, det var ju så jag menade fast jag skrev tvärtom! Det brukar ju heta så iaf Så nästa fråga då, måste man ha kört igenom första spelet för att ta sig an denna lr blir det konstigt då ? Tänkte mest på storyn!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Hellspites:

haha, det var ju så jag menade fast jag skrev tvärtom! Det brukar ju heta så iaf Så nästa fråga då, måste man ha kört igenom första spelet för att ta sig an denna lr blir det konstigt då ? Tänkte mest på storyn!

Det går hur bra som helst att börja här! Nioh 2 utspelar sig ~50 år innan originalet.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Grym recension! Har kört snart 30 timmar, gillar det skarpt! Stridssystemet är otroligt beroendeframkallande.

1
Skriv svar