Vad spelar du i karantän?

Medlem

Karantän och karantän... det mesta rullar på som vanligt för egen del än så länge men just nu lirar jag Doom och Mount and Blade 2 om jag kör själv. Och Call of Duty Modern Warfare med polare.

Medlem

Dungeons & Dragons med mina vänner som vanligt. (Fast digitalt över Roll20.net)


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Moderator | Testpilot

Final Fantasy VII Remake och Dragon Quest XI. Tydligen hade jag tänkt sitta i karantän till nästa år.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Resident Evil 3 (classic) och Death Stranding.


signatur

I'm like you, I have no name.

It's not a lake, it's an ocean

Inte så mycket karantän här då jag jobbar i stort sett som vanligt. Den lilla tid jag har ägnas huvudsakligen åt det mästerliga Yooka-Laylee and the Impossble Lair. Jösses, vad jag älskar detta spel. Nu när värmen börjar komma lite smått kommer även Forza Horizon-suget smygande. Och så ska jag köpa Resident Evil 3.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

My man/woman!

Nu blir det mycket frågor:

Hur långt har du kommit? Vad kör du för builds på karaktärerna? Har du något från "Draconian mode" på slaget - och i så fall vad?

Skall börja med att detta är det första Dragon Quest spel jag tar i, så är rätt så grön på serien
Just nu testar ja mest mig fram vad som funkar med de olika karaktärerna, visst spelat ca 56 timmar och sitter nu fast på ett riktigt as till boss, draken Tatsunaga uppe i berget Huji.
Draconian mode, det får du gärna förklara vad det är? *Ursäkta känner mig lite dum*


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Thommie85:

Skall börja med att detta är det första Dragon Quest spel jag tar i, så är rätt så grön på serien
Just nu testar ja mest mig fram vad som funkar med de olika karaktärerna, visst spelat ca 56 timmar och sitter nu fast på ett riktigt as till boss, draken Tatsunaga uppe i berget Huji.
Draconian mode, det får du gärna förklara vad det är? *Ursäkta känner mig lite dum*

Det var mitt första också! Började spela en hel del äldre titlar i serien som är nästan lika bra.

Draconian mode är ett sätt att göra spelet svårare. Exempelvis kan du göra så att alla NPC:er ordagrant snackar skit så det blir svårare att förstå var man ska få, man kan inte köpa vapen, fiender slår hårdare och tål mer och diverse annat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Frilansare
Skrivet av Morti:

Jag köpte The Banner Saga trilogin och kör igenom första spelet atm, riktigt bra faktiskt Älskar storyn och att man kan spela det rätt avslappnat.

Gillar även alla val och konsekvenser man får ta. Hade önskat lite mer djup i själva striderna men kanske blir bättre i nästa 2 spel. Än så länge är allt annat runt omkring tillräckligt bra för att spela ändå

Åh, bra karantänspel! Kom på att jag har trean kvar!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det var mitt första också! Började spela en hel del äldre titlar i serien som är nästan lika bra.

Draconian mode är ett sätt att göra spelet svårare. Exempelvis kan du göra så att alla NPC:er ordagrant snackar skit så det blir svårare att förstå var man ska få, man kan inte köpa vapen, fiender slår hårdare och tål mer och diverse annat.

Okay, spännande.
Får se när man är klar med spelet, om det är så att man tar tag i de äldre spelen


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

väntar på valorant

Medlem

Läst igenom lite och en spontan tanke som slog mig är att jag nästan verkar vara den enda som nötar Resident evil 3 remake, lite synd. Nu är det Resident evil resistance som står på tur.

Medlem

Jag hade tänkt att det skulle bli Cyberpunk 2077, jag tycker jag brukar kolla fz åtminstone varannan dag och alltså inte missa några större nyheter, så jag var under intrycket att det skulle släppas nu i april. Så jag hade köpt ny pc-plattform och ny gaming-tv vars inköpstid jag valde att förlägga just nu, tack vare att jag trodde jag skulle timea det till det spelsläppet.

Medlem

Warcraft 3 Reforged & Black Mesa här Väldigt impad av Black Mesa!

Mycket CS Source blir det på kvällarna med. Får mycket stryk

Jobbar dagtid hemifrån så det blir främst på kvällarna istället för TV-tiden. Främst för att jag precis köpt ny speldator för hutlösa summor så måste få nytta av den. Det är Cyberpunk som datorn är investerad inför

Medlem

Nu har det blivit mest gamla Mega Man-spel. Både vanliga serien och X.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Just nu blir det en hel del CoD: Warzone på Xbox One. Har även spelat spel som Sunset Overdrive och Wolfenstein: The New Order från Games Pass.

Medlem

Varför sätter ni er i karantän om ni är friska

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Varför sätter ni er i karantän om ni är friska

Karantän är en metod för att minska sprittspridning och belastning på sjukvården. Jobbar hemifrån och har inget emot det.

Medlem

När nu hela vår Jord stannar hemma kan vi ställa oss frågan.

Vilka generationer kommer att uppleva mest tristess i Coronatider?

1.) De äldre, som ständigt skulle vara ute och fara. De som släpade sina barn till tråkiga stugsemestrar om sommaren, och till flera timmars IKEA-shopping om dagarna under hösten och vintern, när barnen helst ville vara hemma och spela TV-spel.

2.) De yngre, som växte upp med TV-spel, och därmed trivdes med att ofta sitta hemma. (själv brukade jag när jag var liten, förutom att spela TV-spel, läsa, rita, leka med leksaker, se på TV, alltså hemaktiviteter)

Medlem

Köpte Thief på rea för 3 veckor sen och nu 3 timmar in börjar det ta sig. Jag tokgillar Dishonored och tror inte detta når upp dit (vad jag hört) men för 30 kr så känns det värt att testa.

Skriv svar