(Vissa) PS4-spelare rasande över Horizon Zero Dawn till pc, producent svarar: "Vad i helvete är det för fel på er!?"

Robot
(Vissa) PS4-spelare rasande över Horizon Zero Dawn till pc, producent svarar: "Vad i helvete är det för fel på er!?"

Tidigare Horizon-producent tar PS4-fans i örat.

#guerrilla-games, #horizon-zero-dawn


Medlem

Finns fler.
fanns ju folk som hade en irriterande ton hör på FZ över att PC spelare diskuterade red dead Redemption 2.
Även det obefogade hatet mot VR.
Ja konstigt fenomen som man bara kan skratta åt.
Vad är det att bli arg över att ett spel kommer till fler format?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"Parody account" står det till kontot på Twitter som länkas till, så tror inte det är så allvarligt i det fallet.
Men visst finns det gott om riktiga dårar ute i världen. Så länge de bara går loss på sina egna prylar så kunde jag inte bry mig mindre.

Medlem

Småbarns beteende, löjligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dom blir arga för att värdet på deras konsol minskas när ett tidigare exclusiv spel Playstation kommer till en ny platform.

Det är Spiderman, God of War, Horizon Zero Dawn, Last of Ous och några fler är spel som gör att Playstation har ett bra värde för det har bra spel. När ett spel kan spelas på flera platformar sänks värdet för platformen.

Liknande, men inte exakt samma, är om man blir arg när ens aktier eller fonder tappar värde.

Glädjen när man spelade spelet kommer inte försvinna för det kommer man alltid ha med sig.

Medlem

Och detta handlar om ett spel som kom ut för 3 år sen. Skäms...

Medlem

Så löjligt å pinsamt, skärp er, nördar.

Då är det väll bara en sak att göra, släpp nästa spel exklusivt till PC de tre första åren.

Medlem

Detta är ju klassisk "console war" mentalitet som sprider ut sig. Folk som redan är osäkra individer som vill ha något att stoltsera med liksom.

Sen kan jag tänka mig att vissa kanske blir snea när dom köpt sig en PS4a bara för exklusiva spel och det senare ändå släpps på PC.

Löjligt som fan såklart. Själv skulle det glädja mig om alla spel släpptes på alla plattformar så man får välja själv! Skit i vad andra tycker och skryter om och bara köra på det som passar en istället!

Drömmen förövrigt är ju Bloodborne med 60fps+ på PC i sjukt bra upplösning! Hade ju varit hur fint som helst!

EDIT:

Läste detta i kommentarerna till AP's svar på ursprungliga videon

"He's a true fan of PlayStation and this betrayal will be remembered even though you worked with GG but even you still can't grasp it PC is a plague to consoles it doesn't help the consoles it only destroys them once again my point is spot on."

Sånt jävla skitsnack. Finns mååånga människor som är ointresserade av PC och bara vill ha något lätt(lättare) att spela spel på. Mata in skivan(ladda ner spelet) och bara starta med minimal ansträngning där dom inte behöver hålla med drivrutiner eller valfritt krångel som sker ibland på PC.

Medlem

Får mig att tänka på när Instagram skulle släppas till Android och iOS användarna blev rasande. Människor är inte riktigt kloka.

Dock så är just det klippet som tweeten hänvisade till bekräftat att vara ett skämt.

Medlem

Töntigt och trist.

Självklart är det av värde för ens investering i en konsol/plattform att det kommer exklusiva spel. Samtidigt, efter att spelens exklusivitet har gjort sitt, vad är problemet då? Det är väl bättre att fler konsumenter kan köpa produkten genom släpp på fler plattformar?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Varför svarar han ens på såna här idioter? De är inge o bry sig om.

Ambassadör
Xbox

Åh nej! Fler kan spela samma spel som jag! Sjukt töntigt tänk.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av stege99:

"Parody account" står det till kontot på Twitter som länkas till, så tror inte det är så allvarligt i det fallet.
Men visst finns det gott om riktiga dårar ute i världen. Så länge de bara går loss på sina egna prylar så kunde jag inte bry mig mindre.

Så är det, men problemet är ju att det är många som tycker precis sådär. Det kan man lätt se i kommentarerna. Hänt att en del haft den synen här också gällande RDR2.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Finns ju faktiskt människor, även här på FZa, som blir provocerade utav Konsol vs. PC på riktigt. Det har alltid fascinerat mig hur människor kan skapa bråk om nästan allting, hur obetydliga dom än kan vara. Vi Svenskar är ju fantastiska på det med våra I-lands problem :).

Testpilot

Skönt att man är på FZ där faktiskt de flesta har mentaliteten att plattformen kvittar det är spelet som räknas. Bra spel spelar man oavsett plattform.

Det är ju bättre ju fler plattformar spelen finns på. Jag är särskilt impad över alla spel som portas till switch. Det är ju kanon!

Medlem

Mata inte trollen

Medlem

Jag spelar enbart på konsol och kunde inte bry mig mindre men jag hade nog nästan väntat mig liknande rage från pc-spelare om det var åt andra hållet. Pc master-race och allt det där som är precis lika fånigt.

Jag tvivlar ju starkt på att det blir bättre med högre fps och finare graffe dock..

Medlem

Vilket larv. Dagens spelkultur verkar drivas av idioter rent utsagt. Är väl kul om som bara lirar PC osv får en chans o spela detta eminenta spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Minns att det var mycket sådant beteende runt förra konsolgenerationen (framförallt tidigt 2007/2008), hade uppfattningen att det var på nedgång. Kanske inte.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Finns fler.
fanns ju folk som hade en irriterande ton hör på FZ över att PC spelare diskuterade red dead Redemption 2.
Även det obefogade hatet mot VR.
Ja konstigt fenomen som man bara kan skratta åt.
Vad är det att bli arg över att ett spel kommer till fler format?

Nu är det en himla skillnad på ett efterlängtat spel kommer exklusivt till en plattform flertalet inklusive mig inte klarar av att spela. Testat HTC och äger ett PSVR. Upplevelsemässigt ballt men max i 3,5min innan man kräks och yrar. Dyrt som fan är det också. Att HL Alyx släpps endast till VR är skit och ett svek mot oss som älskar HL. Bara en grej för Valve att sälja hårdvara. Kan tro det är en hämnd för att steamcontroller inte sålde bra. Förhoppningsvis kommer moddar som fixar spelet.

On Topic
Detta är ju makabert. Varför bråka om plattform. Jag har dock turen att äga alla konsoler och även en vettig PC men gammal som man är så uppskattar jag smidigheten i konsol och Xbox står närmast hjärtat pga tjänster och kontrollen. Men spelar nog lika mycket på PS och Switchen också. PC står mest och dammar om inte Farming simulator nerven kliar. Om man älskar spel och gejming så spelar plattformen noll roll


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu är det en himla skillnad på ett efterlängtat spel kommer exklusivt till en plattform flertalet inklusive mig inte klarar av att spela.

....

Om man älskar spel och gejming så spelar plattformen noll roll

Det sagt, det hade inte kommit något HL Alyx om det inte vore för VR. Det är inget tvång eller måste att spela det heller. Jag blir inte upprörd över alla exklusiva konsoltitlar som kommer ut, trots att jag inte fixar att spela flera av dem på just konsol.

Hurpass känslig man är för VR är ju högst individuellt, personligen har jag inga större problem med 3-4 timmar i sträck med smooth locomotion. Och så dyrt är det inte om man redan har en hygglig PC.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag spelar enbart på konsol och kunde inte bry mig mindre men jag hade nog nästan väntat mig liknande rage från pc-spelare om det var åt andra hållet. Pc master-race och allt det där som är precis lika fånigt.

Jag tvivlar ju starkt på att det blir bättre med högre fps och finare graffe dock..

Nu förstår jag inte riktigt. Varför skulle spelet inte bli bättre med högre fps och finare graffe?
Även fast storyn kommer vara densamma bör ju upplevelsen bli klart bättre.
Jag spelade igenom det på gamla ps4an och tyckte det var bedårande. Med en ps4 pro har jag haft för avsikt att dra en new game+ men med en annalkande pc-release kan jag helt klart tänka mig att vänta in den istället.

NuZ
Testpilot
Skrivet av roxkz:

Det sagt, det hade inte kommit något HL Alyx om det inte vore för VR. Det är inget tvång eller måste att spela det heller. Jag blir inte upprörd över alla exklusiva konsoltitlar som kommer ut, trots att jag inte fixar att spela flera av dem på just konsol.

Hurpass känslig man är för VR är ju högst individuellt, personligen har jag inga större problem med 3-4 timmar i sträck med smooth locomotion. Och så dyrt är det inte om man redan har en hygglig PC.

Nej precis för Valve vill sälja tjänster och hårdvara. Inte göra spel vad de än säger. Annars hade vi sett bra spel från dem och inte ett över-monitoriserat kortspel de kan tjäna pengar på. Ja hail Gabe och allt dedär men börjar inse att Valve har gått ner sig. Vilken tur för dig för det är häftigt men funkar inte för många inklusive mig. Men som jag sa. Jag hoppas på mods.

Edit: inte så dyrt? Du vet att en Index kostar lika mycket som 2st PS4pro med 1års plus (24 spel) eller 2st xbone x med 12 månaders Gamepass (200 spel). Tycker det är dyrt. Allt på PC nu är omänskligt dyrt. Tänkte uppgradera mitt 1080 ti men vad 30xx serien kostar kan jag i min spåkula se att det troligen är iaf 1,5st nya generationens konsol och då bara grafikkortet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Vilket larv. Spelet är tre år gammalt.

Medlem

Trist för de vars enda anledning till Playstation är att de tvingas till den pga exklusiva spel. Att de expanderar varumärket är bara bra. Fler kunder till Playstation helt enkelt med såna här drag. Inget att bli sur över. I bästa fall är det cross-buy till och med.

Medlem

Bara för att klippet är ett skämt, så är det typ 100 andra som gnäller som fan över just spelet släpps på pc och Playstation eran är över lr till och med död. Om nu orkar så kan ni gå in själva och läsa. Själv så ser jag äntligen ljuset i tunneln och att det kanske släpper Bloodborne till pc..

Medlem

Läste det sista stycket lite fel först och var tvungen tt kolla om jag verkligen läste rätt;
Sharma "vill tro att det här var ett rop på hjälp", vilket det ju förstås kan vara. Det kan alltid finnas mer i bagaget, så vi hoppas att de arga spelarna tar till sig rådet och väljer galgen.

//LD

Medlem
Skrivet av NuZ:

Edit: inte så dyrt? Du vet att en Index kostar lika mycket som 2st PS4pro med 1års plus (24 spel) eller 2st xbone x med 12 månaders Gamepass (200 spel). Tycker det är dyrt. Allt på PC nu är omänskligt dyrt. Tänkte uppgradera mitt 1080 ti men vad 30xx serien kostar kan jag i min spåkula se att det troligen är iaf 1,5st nya generationens konsol och då bara grafikkortet

Man måste inte köpa en flångny index nödvändigtvis, går bra att plocka upp en Rift S eller något annat headset, finns även begagnat av äldre iterationer.

Medlem

Vafan.. Finns väl nån idiot som blir rasande på gratis milshakes och tummyrubs också... Orka bry sig.. Orka som producent svara.. Orka som FZ rapportera.

SENASTE NYTT!


signatur

subterranean homesick alien

123
Skriv svar