Tjej-V i Cyberpunk 2077 får uppdaterad look, och "eget" omslag

Robot
Tjej-V i Cyberpunk 2077 får uppdaterad look, och "eget" omslag
Medlem

Blir nog båda, lite mer variation genom olika genomspelningar

Medlem

Ända sen FemShep var överlägset bättre än den manliga varianten så har jag tagit för vana att köra som kvinna där valet ges.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har inga egentliga preferenser, men ifall jag känner en gemenskap med karaktären och dess utveckling tror jag nog att det manliga könet går före. i ett ARPG som Diablo så spelar det mindre roll.

Ambassadör
Xbox

Man ser väl knappt sin karaktär ändå...

Men kvinnligt blir det nog, lite som @Dunder resonerar.


signatur

Jump in.

Medlem

blir en fråga för hur jag känner när jag väl sätter igång spelet har inget imot varken eller så länge det passar in på spelet i fråga ^^

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Man ser väl knappt sin karaktär ändå...

Men kvinnligt blir det nog, lite som @Dunder resonerar.

Dom har ändrat så att alla videosekvenser är first person så man kommer aldrig se sig själv.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av jehuty:

Dom har ändrat så att alla videosekvenser är first person så man kommer aldrig se sig själv.


signatur

Jump in.

Medlem

Brukar väl vara så att de på FZ väljer kvinnliga karaktärer medan resten av. världen kör manliga. Kommer ihåg att det var så på både mass effect samt assassins creed


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kör alltid som man i första genomspelningen. Har lättare med inlevelsen i rollspel när jag spelar en karaktär med mitt eget kön.

Medlem

Jag väljer oftast den röstskådis som tilltalar mig näst. I AC Odyssey sprang den kvinnliga i cirklar runt den manliga skådisen, så det var ett lätt beslut.

Kan bli så att jag väljer kön beroende på vilken spelstil jag tycker är roligast.

Medlem

Vet inte än... Får nog se vilken jag får mest feeling för när det är dags att välja.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av jehuty:

Dom har ändrat så att alla videosekvenser är first person så man kommer aldrig se sig själv.

Känner själv att det är röstskådespeleriet som är det viktiga, och då spelar det ju mindre roll vilket perspektiv det utspelas i.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Beror dels på om man ser sin char eller inte och dels på om det är ett spel där man skall leva sig in i spelet och "vara" spelets huvudperson eller bara styra honom/henne. Om det är meningen att man skall "vara" huvudpersonen så har jag svårt att leva mig in i det om man inte kan få en char som är hyfsat lik den man är IRL. Annars så spelar det mindre roll, jag t ex älskade Kassandra i AssCred: Odyssey. Men andra saker spelar också in som vilken typ av spel det är. Om det är en realistisk WWII shooter så passar en kvinnlig infanterist inte så bra. (Vilket allt snack om BF:V visade... ett spel som inte ens sade sig vara speciellt realistiskt från början.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Om det är 3:e person så kör man ju med bruden!


signatur

Meep!

Medlem

Den mest bäst voice acting. I Assassins Creed Odyssey så är det omöjligt att spela som killen då han är så otroligt dåligt voicad jämfört med tjejen som är väldigt bra!

Medlem

Lirar alltid som snubbe när jag får ett val i spel. Enda gången jag valde en kvinna före man var i DisHonored 2 då hon hade helt nya krafter som inte Corvo hade.

Detta spel lär det iaf bli fler än 1 genomspelning av och min andra omgång väljer jag nog den kvinnliga V. Första varvet som manliga V helt klart.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Röstskådespeleriet är det absolut viktigaste för mig, allt annat lika väljer jag det manliga alternativet.

Mass Effect 1-3 - Femshep
Mass Effect Andromeda - Male
AC: Odyssey - Fem

Etc.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Man såklart.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Som några redan har sagt hänger det mycket på röstskådespeleriet. Kunde inte spela Fallout 4 som man efter att jag spelat som kvinna. Så mycket bättre inlevelse.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Man kan köra med kvinnligt utseende fast manlig röst om jag minns rätt.

Medlem

Båda. Vet inte vilken jag börjar med dock.

Medlem

Beror på röstskådespeleriet, ville exempelvis spela kvinnlig karaktär i Mass Effect men var tvungen att byta på grund av den undermåliga, stela skådespelerskan.

Inaktiv

Kommer mest sannolikt att spela som man första gången men blir det en sväng till så kommer jag spela som flickan

Medlem

Nya defaultdesignen ser urkass ut. Den förra var mer stilren och cool och snygg.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag kör nog alltid som man under första genomspelningen av ett RPG. Första varvningen är lite av en self-insert för mig, så då blir det en manlig människa (när spelet har olika raser).

Röstskådespelandet har nog aldrig påverkat. Kan inte minnas något spel där jag tyckt det var någon större skillnad mellan könen. Inklusive då Mass Effect och Odyssey som så många nämner här.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Beror på röstskådespeleriet, ville exempelvis spela kvinnlig karaktär i Mass Effect men var tvungen att byta på grund av den undermåliga, stela skådespelerskan.

Du måste skrivit fel här? Det är ju Mark Meer som är undermålig och stel och Jennifer Hale som är fantastisk, framförallt som renegade Shepard.

Medlem
Skrivet av purjo:

Kör alltid som man i första genomspelningen. Har lättare med inlevelsen i rollspel när jag spelar en karaktär med mitt eget kön.

Jag brukar spela med mus och tangentbord, att använda könet verkar krångligt.

Medlem

Tråkigt att man inte får se sig själv, men som jag förstår det så kan man iaf ha en spegel i hemmet där man kan spegla sig? Jag är iaf alltid brud i spel.

Medlem

Som man, alltid.

12
Skriv svar