Provflyg nya Comanche i veckan

Robot
Provflyg nya Comanche i veckan

Nedlagda helikoptern lyfter igen.

#comanche, #releaselistan


Medlem

Den köpte jag back in the days bara för att kartongen var så snygg

Inaktiv

Delta Force hade varit kul å se en ny version på.

Skribent

Är det någon som vet vad som egentligen hände med Novalogic? De var ju on the top of the game vad gällande spel med militära teman, men sen slutade de göra spel och bara försvann?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Lite "AirWolf" musik i bakgrunden, så blir det här bra!

Frilansare

"Han gjorde helikoptern för sin wingman".

Medlem

Grymt spel för sin tid. Inriktningen på den här nya lockar tyvärr inte. Och ja, Delta Force var också grymt för sin tid. Kanske vi kan se en renässans för flygspel på samma sätt som rymdspelen kommit tillbaka på sistone (Något gott kom ur Star Citizen i alla fall).

Medlem

Vissa saker är lustiga, jag tänkte precis förra veckan hur John Severinsson gav mig en nyckel till Comanche över ICQ för många många år sedan. Lustigt att det kommer en nyhet om just detta gamla spel nu. Även om det så klart inte är samma.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Vissa saker är lustiga, jag tänkte precis förra veckan hur John Severinsson gav mig en nyckel till Comanche över ICQ för många många år sedan. Lustigt att det kommer en nyhet om just detta gamla spel nu. Även om det så klart inte är samma.

Ständigt denna John Severinson!


signatur

Kul på den tiden det begav sig Kanske något för unga att upptäcka?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Multiplayer, blägh.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag hade både Comanche och Delta Force.
Mysko det där med Voxel-grafiken.


signatur

autograph

Medlem

Så himla besviken på att de valde o göra en jädrans arena mp av Comanche. De hade chansen att återuppliva helikopter arkadsim.

Comanche helikoptern var inte ens utvecklad för luftstrid så var man valde att göra så här fattar jag inte. Även med den dramatiska musiken och explosionerna så såg spelet helt dött ut. Inga markmål eller liv överhuvudtaget i omgivningen...😐

Medlem
Skrivet av Johlor:

Är det någon som vet vad som egentligen hände med Novalogic? De var ju on the top of the game vad gällande spel med militära teman, men sen slutade de göra spel och bara försvann?

De tappade folk pga dålig ledning(sägs det) och de spenderade sina år på 2000talet med att mestadels släppa junk spel, försökte tydligen stämma Microsoft och Activision men misslyckades fatalt och pengarna tog slut. Rättigheterna till spelen köptes senare av THQ så nu sitter vi här igen med ännu ett dåligt THQ sponsrat spel.

Medlem
Skrivet av Komured:

De tappade folk pga dålig ledning(sägs det) och de spenderade sina år på 2000talet med att mestadels släppa junk spel, försökte tydligen stämma Microsoft och Activision men misslyckades fatalt och pengarna tog slut. Rättigheterna till spelen köptes senare av THQ så nu sitter vi här igen med ännu ett dåligt THQ sponsrat spel.

Har också för mig att de någon gång under de sista åren åkte på dryga böter då det uppdagades att de hade piratkopierat typ all mjukvara de använde internt.

Skribent
Skrivet av Komured:

De tappade folk pga dålig ledning(sägs det) och de spenderade sina år på 2000talet med att mestadels släppa junk spel, försökte tydligen stämma Microsoft och Activision men misslyckades fatalt och pengarna tog slut. Rättigheterna till spelen köptes senare av THQ så nu sitter vi här igen med ännu ett dåligt THQ sponsrat spel.

Ah! Tack för info, intressant


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar