đŸ•č FZ Game Jam 2020

Medlem

FÄtt tag i FF7-remaken, nu blir det tyvÀrr paus i kodandet en stund

Medlem
Skrivet av maaex:

FÄtt tag i FF7-remaken, nu blir det tyvÀrr paus i kodandet en stund

Inga distraktioner! SjÀlv har jag t.ex. inte duschat pÄ fjorton dagar...

Medlem

AngÄende rubriken "Sista veckan" pÄ framsidan sÄ Àr det vÀl tvÄ veckor kvar? 17/4 Àr vÀl deadline?

Inaktiv
Skrivet av krabbstek:

AngÄende rubriken "Sista veckan" pÄ framsidan sÄ Àr det vÀl tvÄ veckor kvar? 17/4 Àr vÀl deadline?

Jag blev sjÀlv helt paff nÀr jag sÄg 17/4 Àr mycket riktigt deadline. Visst kÀnns det som att det gÄtt lÄng tid nÀr man mest sitter hemma men nÄgon mÄtta fÄr det vara

Medlem

Jag fick panik igÄr nÀr de sa pÄ FragZone-fredag att det bara var en vecka kvar. Fick slÀnga ut GT:n i vasken och satte mig och tokprogrammerade till mitt i natten.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Jag fick panik igÄr nÀr de sa pÄ FragZone-fredag att det bara var en vecka kvar. Fick slÀnga ut GT:n i vasken och satte mig och tokprogrammerade till mitt i natten.

Öh, det Ă€r alkoholmissbruk det dĂ€r! SlĂ€nga ut sin GT i vasken, inte ok. Om inte annat bör det ge dig en skjuts vad gĂ€ller kreativiteten.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Ambassadör
League of Legends

Jaha. Jag var helt sÀker pÄ att det endast var en vecka kvar. Men ser nu att det inte alls stÀmmer. DÄ ligger jag ganska bra till i tidsmÀssigt. Klockan och veckodagar Àr nÄgot som godtyckligt i Corona-tider

SkÀgg.
10 Chambers
Skrivet av dali:

Jaha. Jag var helt sÀker pÄ att det endast var en vecka kvar. Men ser nu att det inte alls stÀmmer. DÄ ligger jag ganska bra till i tidsmÀssigt. Klockan och veckodagar Àr nÄgot som godtyckligt i Corona-tider

Skrivet av RiddarKatig:

Jag fick panik igÄr nÀr de sa pÄ FragZone-fredag att det bara var en vecka kvar. Fick slÀnga ut GT:n i vasken och satte mig och tokprogrammerade till mitt i natten.

Skrivet av anon_119148:

Jag blev sjÀlv helt paff nÀr jag sÄg 17/4 Àr mycket riktigt deadline. Visst kÀnns det som att det gÄtt lÄng tid nÀr man mest sitter hemma men nÄgon mÄtta fÄr det vara

Skrivet av krabbstek:

AngÄende rubriken "Sista veckan" pÄ framsidan sÄ Àr det vÀl tvÄ veckor kvar? 17/4 Àr vÀl deadline?

Hörrni, förlÄt mig, det Àr jag som Àr helt whack. Var helt sÀker pÄ att det var pÄskveckan kvar.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hörrni, förlÄt mig, det Àr jag som Àr helt whack. Var helt sÀker pÄ att det var pÄskveckan kvar.

Ingen fara skedd Önskar sjĂ€lv jag gick pĂ„ att det var en vecka kvar för skulle behöva lite eld i baken just nu

Inaktiv

Nattens arbete har resulterat i att introt innan sjÀlva spelandet börjar Àr ca 75% fÀrdigt, förutom en del finslip förstÄs.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

https://i.imgur.com/dxrBgyS.gif

Nattens arbete har resulterat i att introt innan sjÀlva spelandet börjar Àr ca 75% fÀrdigt, förutom en del finslip förstÄs.

Gillar den naiva stilen pÄ pixlarna och fullstÀndigt Àlskar att Calle kraschar sin lilla permobil i en kaktus och sen lÄtsar som att INGET har hÀnt.

Medlem

Har troligtvis tagit mig sÄÄÄÄ mycket vatten över huvudet, och om det ens blir spelbart visar sig om tvÄ veckor, men tÀnkte dela med mig av en liten gif frÄn vad jag hoppas blir en mellansekvens. NÀr jag inte jobbar sitter jag slaviskt framför youtube och försöker lÀra mig Unity. TÀnker att oavsett om det blir bra har man lÀrt sig sjukt mycket pÄ de hÀr veckorna

Medlem

Jesus har roligt pÄ korset

Inaktiv
Skrivet av RiddarKatig:

Försöker skapa mig en bild av ditt spel men det Àr inte lÀtt (pÄ ett positivt sÀtt!). SÄg en liten djÀvul(?) stryka förbi nere pÄ bilden, vad Àr grejen med hen?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Försöker skapa mig en bild av ditt spel men det Àr inte lÀtt (pÄ ett positivt sÀtt!). SÄg en liten djÀvul(?) stryka förbi nere pÄ bilden, vad Àr grejen med hen?

Haha, det Àr nog (tyvÀrr) inte sÄ knÀppt som man kan fÄ intrycket av pÄ bilderna jag har postat hÀr. Den lilla djÀvulen Àr en del av en progressmÀtate.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Haha, det Àr nog (tyvÀrr) inte sÄ knÀppt som man kan fÄ intrycket av pÄ bilderna jag har postat hÀr. Den lilla djÀvulen Àr en del av en progressmÀtate.

Haha det du just sa gjorde det knÀppare

Medlem
Skrivet av iramirion:

Haha det du just sa gjorde det knÀppare

Va? MÀter du inte din progress i djÀvular?

Det gÄr tio djÀvular pÄ en satan, och tio oknytt pÄ en djÀvul.

Inaktiv
Skrivet av RiddarKatig:

Va? MÀter du inte din progress i djÀvular?

Det gÄr tio djÀvular pÄ en satan, och tio oknytt pÄ en djÀvul.

ÄndĂ„ mer logiskt Ă€n jĂ€nkarna 👍

Ambassadör
League of Legends

Humble bundle har just nu en bundle med ikoner om nÄgon Àr i behov av det.

Inaktiv

@dali: Grymt! Kan ju vara en riktigt tidssparare, inte minst med tanke pÄ att vi börjar komma in pÄ upploppet nu!

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@dali: Grymt! Kan ju vara en riktigt tidssparare, inte minst med tanke pÄ att vi börjar komma in pÄ upploppet nu!

Ja, hur ligger ni andra till? SjÀlv hÄller jag pÄ med sista bossfighten sÄ det kÀnns rÀtt bra. Planen Àr att bli helt klar över pÄsk och sen lÀgga till en del onödiga men roliga effekter sista tre-fyra dagarna.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Ja, hur ligger ni andra till? SjÀlv hÄller jag pÄ med sista bossfighten sÄ det kÀnns rÀtt bra. Planen Àr att bli helt klar över pÄsk och sen lÀgga till en del onödiga men roliga effekter sista tre-fyra dagarna.

Jag Àr typ klar med allt nu som jag hade tÀnkt göra, sÄ nu lÀgger jag sista tiden pÄ lite buggrÀttningar och att lÀgga in mer assets o smÄ saker

Ambassadör
League of Legends
Skrivet av RiddarKatig:

Ja, hur ligger ni andra till? SjÀlv hÄller jag pÄ med sista bossfighten sÄ det kÀnns rÀtt bra. Planen Àr att bli helt klar över pÄsk och sen lÀgga till en del onödiga men roliga effekter sista tre-fyra dagarna.

Jag hÄller pÄ med dialogsystem just nu. Det Àr det sista jag planerar att lÀgga till. Efter helgen planerar jag att fylla ut det jag har med innehÄll sÄ som musik och "djupare" dialog.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Ja, hur ligger ni andra till? SjÀlv hÄller jag pÄ med sista bossfighten sÄ det kÀnns rÀtt bra. Planen Àr att bli helt klar över pÄsk och sen lÀgga till en del onödiga men roliga effekter sista tre-fyra dagarna.

Fixade precis main menu och host/join game och server browser. SÄ nu kan man spela med varandra men det finns fortfarande inte direkt nÄgot att göra, förutom att skjuta pÄ varandra, nÀr man vÀl joinat nÄgon annans server sÄ jag har en hel del kvar. TÀnkte implementera CTF

Medlem
Skrivet av maaex:

Fixade precis main menu och host/join game och server browser. SÄ nu kan man spela med varandra men det finns fortfarande inte direkt nÄgot att göra, förutom att skjuta pÄ varandra, nÀr man vÀl joinat nÄgon annans server sÄ jag har en hel del kvar. TÀnkte implementera CTF

Multiplayer var ambitiöst mÄ jag sÀga. Ska bli spÀnnande att se.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Multiplayer var ambitiöst mÄ jag sÀga. Ska bli spÀnnande att se.

Kör Unreal sÄ fÄr mycket gratis! men jag misstÀnker att jag inte kommer hinna fÀrdigt.. FF7 kom ivÀgen

Inaktiv
Skrivet av maaex:

Kör Unreal sÄ fÄr mycket gratis! men jag misstÀnker att jag inte kommer hinna fÀrdigt.. FF7 kom ivÀgen

Noooo! En vecka till klarar du Heja heja!

Medlem

Vi börjar nÀrma oss deadline. Now what? Ska vi slÀnga upp vÄra bidrag pÄ https://itch.io/ och lÀnka till dem hÀr?
Jag tror jag Àr typ klar.

Inaktiv
Skrivet av Latahunden:

Vi börjar nÀrma oss deadline. Now what? Ska vi slÀnga upp vÄra bidrag pÄ https://itch.io/ och lÀnka till dem hÀr?
Jag tror jag Àr typ klar.

Det lÄter som en bra ide! Jag tycker huvudsaken att man kan ladda ner det sÄ vill man anvÀnda itch.io, dropbox, google drive eller annat sÄ Àr det tillÄtet förutsatt att jurryn enkelt kan komma Ät spelet.

Medlem

Jag Àr klar med mitt spel, kommer inte ha tid att jobba mer innan deadline sÄ lÀgger upp det nu

Jag ville göra nÄgot galet och försökte "bryta mot reglerna" lite genom att istÀllet för att göra det första man tÀnkte pÄ med en Rocket Launcher sÄ tÀnkte jag att jag kunde göra det lite omvÀnt med att man spelar som mÄnen och planeten man Àr pÄ Àr en Rocket Launcher. Sen ska man hitta calle kloner.

Största utmaningen i detta projektet var att fÄ till Mario Galaxy gravitationen runt de tvÄ planeterna. Det Àr nog det jag lagt mest tid pÄ, plus att fÄ kameran att bete sig nÄgorlunda som man vill. Det finns fortfarande buggar med kameran och spelaren men sÄ blir det nÀr man bara har 3 veckor

Enjoy!

https://mortim88.itch.io/moon-searching

Skriv svar