đŸ•č FZ Game Jam 2020

Medlem

NĂ„gon mer som vill att det redan ska bli fredag?
Jag har teamat upp med @Zhin - Planen Àr redan att skapa ett spel med kÀnsla. TÀnk en upplevelse med skratt, grÄt eller skrÀck. Kanske alla tre i ett och samma spel?

Jag kommer agera programmerare (eventuellt grafiker) och Zhin blir manus författare och idé maskin. Om det finns nÄgon som vill joina som grafiker, skicka ett PM

Vad har ni för tankar och förvÀntningar inför jammet? NÄgon idé ni har viljat förverkliga?

Moderator | Testpilot

Nu ser vi till att hÄlla hos till Àmnet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han Àr stygg över alla grÀnser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita pÄ uber" - Joakim Bennet
Det rÄder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Romarriket
MĂ„nen
Dreadnought


signatur

Jag tröttnade pÄ min gamla signatur, men kom inte pÄ nÄgot vitsigt att skriva som inte kÀndes fÄnigt, sÄ det blev den hÀr harangen i stÀllet.

Inaktiv
DAGS ATT RÖSTA!

Nu Àr vallokalerna öppna!
KLICKA HÄR
för att komma till röstningen.

Inaktiv

In och rösta nu alla pigor och pĂ„gar som Ă€nnu ej gjort sĂ„! đŸ•č

Medlem
Medlem

TyvÀrr bara kompetent inom programmering för statistisk analys, borde kanske passa pÄ att lÀra mig lite spelprogrammering i karantÀn sÄ kan jag vara med nÀsta gÄng <3


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Vilken tid slÀpper ni temat pÄ jamet?

Medlem

Tre temaord? Porr, porr, porr...

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Tre temaord? Porr, porr, porr...

Inaktiv
Skrivet av thaDameer:

Vilken tid slÀpper ni temat pÄ jamet?

Jag Àr inte lite klantig! Glömde helt bort att skriva sluttiden för röstningen vilket Àr kl 20:00 ikvÀll och dÄ kommer Àven resultatet för röstningen bli synlig

Medlem

SĂ„:
1. Calle
2. Regler Àr till för att brytas.
3. MĂ„nen eller Rocket Launcher?


signatur

You can't win the game...

Medlem

DÄ Àr vi igÄng dÄ. Kör hÄrt alla! Vore roligt att veta hur mÄnga som Àr med... SjÀlv kör jag solo.

Medlem

Hmm.. ok... Àr det ok att gÄ direkt pÄ punkt 2 (regler Àr till för att brytas) och helt enkelt inte ha med Calle i spelet?

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Hmm.. ok... Àr det ok att gÄ direkt pÄ punkt 2 (regler Àr till för att brytas) och helt enkelt inte ha med Calle i spelet?

Meta! Man kan ju lÀmna in efter deadline ocksÄ.
Man behöver ju inte ha med FZ Calle i spelet.
Det rÀcker ju med att döpa skurken till Calle eller dylikt.

Medlem

Calle kan ju ocksÄ syfta pÄ det spanska ordet för gata. Möjligheterna Àr mÄnga...

AvstÀngd

En Rocket Launcher som skjuter mÄnar, helt enkelt, lite som staven som skjuter planeter i Amid Evil.

NÀ, man har nog lite kreativ frihet dÀr, fÄr se om nÄgon i styrelsen lÀgger in ett veto pÄ om vi ska ha med bÄda eller vÀlja en.

Medlem

Snart klar....
Tar gÀrna emot förbÀttringsförslag!

Medlem

Hmm... Jag har kommit pÄ en sÄ bra spelidé att jag börjar fundera om den Àr för uppenbar som alla kommer göra.

AvstÀngd
Skrivet av 413X:

Hmm... Jag har kommit pÄ en sÄ bra spelidé att jag börjar fundera om den Àr för uppenbar som alla kommer göra.

Tror i slutÀndan att spelen kommer skilja sig enormt mellan varandra Àven om grundtanken Àr liknande, sÄ kör du pÄ med det du kÀnner att du vill göra.

Medlem

Game over-screen. Det gÀller ju att börja i rÀtt ÀndÀ!

Inaktiv

Okej sÄ temat Àr MÄnen, Rocket Launcer, Calle och Regler Àr till för att brytas! Lycka till alla kÀmpar!

Inaktiv
Skrivet av Hordaland:

En Rocket Launcher som skjuter mÄnar, helt enkelt, lite som staven som skjuter planeter i Amid Evil.
https://i.imgur.com/aXVP9xE.jpg

NÀ, man har nog lite kreativ frihet dÀr, fÄr se om nÄgon i styrelsen lÀgger in ett veto pÄ om vi ska ha med bÄda eller vÀlja en.

Trodde först att detta var ditt bidrag och tÀnkte "jÀvlar hen Àr effektiv!!!"

AvstÀngd
Skrivet av anon_119148:

Trodde först att detta var ditt bidrag och tÀnkte "jÀvlar hen Àr effektiv!!!"

Haha om ÀndÄ. Velar fram och tillbaka mellan vad jag ska göra. Fyra veckor Àr ju rÀtt mycket men ÀndÄ inte nog att gÄ fullt ut pÄ.

Medlem

Vi Àr ett team pÄ 3 stycken som Àr med!
Team Trekraften!

Medlem

Nice, ska se om man kan knÄpa ihop nÄgot. VÀrt att nÀmna att Kenney Game Assets Àr gratis i 12 timmar till, riktigt bra assets.

Medlem

@Dvorak

Tack!! Det Àr nice att ha i concept stages. Men det ser Àven ut som man kan anvÀnda det kommersiellt tack vare licensen.

SkÀgg.
10 Chambers

SĂ„ sjukt taggad!

Moderator | Testpilot

Det hÀr ska bli riktigt kul att följa!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han Àr stygg över alla grÀnser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita pÄ uber" - Joakim Bennet
Det rÄder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ska bli jÀkligt kul att följa och att testa spelen sen.

Skriv svar