Steam link (app/hårdvaran) och spel från Windows store med kontroll

Geeks Gaming
Steam link (app/hårdvaran) och spel från Windows store med kontroll

Hej alla

Min nuvarande familjesituation (i.e småbarn) gör att jag tyvärr inte kan sitta framför datorn utan istället köra spel via steam link till antingen tv:n eller mobilen.
Det fungerar jättebra för mig förutom när jag vill köra spel som ligger på andra klienter än steam.

Jag har inga problem att få in dessa i steam så de kan starta via steam link men att köra med kontroll är lite värre, speciellt spel från Windows store 😩
Epic, origin mfl fungerar hyfsat mestadels.

Ta Minecraft som exempel. Jag får igång spelet, kan navigera i menyer osv med kontrollen men väl inne i spelet kan jag inte röra mig/är begränsad till att hoppa, placera ut och se mig omkring.

Har provat en hel drös med olika kontrollkonfigurationer genom Link:en utan framgång.
Någon som har några tips? ❤️

Medlem

För minecraft win 10 så rekommenderar jag att helt enkelt köpa det till telefonen,
har du en stor värld på PC så kan du antingen importera den eller bara starta upp datorn med minecraft afk och hoppa in i världen från telefonen.

Annars är det väl svårt att råka samla på sig en mass spel på windows store?
Skaffar man gamepass är det en annan sak, men då är en xbox svaret för 95% av spelen.

Geeks Gaming

@pacc: Nja, inte så viktigt med just Minecraft. Det var mest ett bra exempel

Som du säger så är det surt att det inte fungerar just pga gamepass.
Håller på att laborera med ”GloSc” för att se om jag hittar någon lösning

Medlem

Jag har krånglat med det där också. Inte lyckats nå vidare med spel från andra klienter via Steamlink.

En sak som slog mig nu, är att ha en andra dosa kopplad direkt till datorn för att styra icke-steam spelen...kanske funkar. Kan testa min teori när jag kommer hem ☺️


signatur

no remorse

Medlem

En sak som funkar för mig ned en liten annan setup är att impotera alla spel från alla tjänster i GOG launcher och sen lägga till den launchern i Steam.
Det löser även problem med att vissa windowsspel (gamepass) som man inte hittar EXE-filer på går att starta smidigt.

https://www.gog.com/galaxy

1
Skriv svar