Shigeru Miyamoto menar att Nintendo tvättat bort sin "barnsliga" stämpel

Robot
Shigeru Miyamoto menar att Nintendo tvättat bort sin "barnsliga" stämpel

"Har jobbat hårt på våra prioriteringar."

#nintendo, #nintendo-switch, #shigeru-miyamoto


Medlem

Har en dotter som nyss fyllt 1. Lite tidigt än att köpa en konsol till henne men har alltid tänkt att när det är dags så blir det ett Nintendo. De kommer alltid ha den där barnvänliga stämpeln för mig, min första konsol när det begav sig var ju ett n64.

Vill ju gärna kunna sitta och spela med henne också och även där så tänker man Nintendo. Känns som att de andra konsolerna håller på att fasa ut local coop.

Medlem
Skrivet av purjo:

Har en dotter som nyss fyllt 1. Lite tidigt än att köpa en konsol till henne men har alltid tänkt att när det är dags så blir det ett Nintendo. De kommer alltid ha den där barnvänliga stämpeln för mig, min första konsol när det begav sig var ju ett n64.

Vill ju gärna kunna sitta och spela med henne också och även där så tänker man Nintendo. Känns som att de andra konsolerna håller på att fasa ut local coop.

Barnvänligt och barnsligt är väldigt olika saker. Jag håller med om att Nintendo brukade ha en lite mer "barnslig" stämpel men att det är barnvänligt är det inget fel på överhuvudtaget. Nintendo har ett bra utbud nu som passar betydligt fler än bara barn dock. Gillar balansen de har nu!

Medlem

Jag håller inte med. Stämpeln är kvar.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag håller inte med. Stämpeln är kvar.

Samma här. Nintendotitlar har en tendens att vara barnsliga, med målgrupp barn. Inget att skämmas för, Nintendo. Det är er målmarknad bara.


signatur

I drank what?

Medlem

tyvär moto sama Nintendo har mycket jobb för sig för att kallas det du vill att den ska kallas, det är en barn vänlig konsol med flesta spel riktade åt den yngre marknaden.

Medlem

jag håller mig inte särskillt uppdaterad med vad som släpps till switch utöver deras klassiska serier, men ibland loggar jag in på nintendo game store bara för att se om jag missat något, och ofta får jag känslan av att jag sitter och bläddrar genom "netflix kids" eller nåt. som vuxen barnlös man i (snart) 40-årsåldern känns det ofta som att jag verkligen inte har nåt där att göra.

kan inte påstå att jag får samma känsla när jag browsar psn store eller microsoft store osv.

Inaktiv

Kanske borde fråga fler Herr Miyamoto. Barnstämpeln är kvar och känns om något större, inte borttvättad.
Inget fel med det men att leva med felaktiga illusioner är sällan bra.

Medlem

Som sagt. Det är stor skillnad på barnvänlig och barnslig. Statistiken ger Miyamoto rätt. Men det är klart att era åsikter också räknas. Som just åsikter. Inte fakta.

Medlem

Anledningen till att jag INTE spelar Nintendo är just för att de känns för barnsliga. Skönt som någon form av "varannan vatten", men inte spel som jag verkligen ser fram emot.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Nintendo är ju mer "barnsligt" nu än någonsin.
Speciellt med tanke på hur mycket dem sänkt svårighetsgraden på sina spel över åren. Lite till frustration ärligt talat, då dem underskattar hur duktiga unga spelare är idag.

Medlem
Skrivet av Dr904:

Nintendo är ju mer "barnsligt" nu än någonsin.
Speciellt med tanke på hur mycket dem sänkt svårighetsgraden på sina spel över åren. Lite till frustration ärligt talat, då dem underskattar hur duktiga unga spelare är idag.

Nja, tyckte zelda breath of the wild hade en tuff svårighetsgrad. Det svåraste sen Zelda 2.

Medlem

Nja, kan jag inte påstå. De är mer barnslig idag än någonsin.

Medlem

När man tänker barnspel så tänker man ju inte Xbox eller Playstation i första hand iallafall, trots deras utbud riktade till den yngre publiken.

Nintendo är synonymt med Mario, och det kommer nog aldrig ändras.

Medlem

Som sagt. Barnslig och barnvänlig är helt olika saker.

Tycker nintendo har ett brett utbud och mycket barnvänliga titlar. Barnsligt är det dock inte


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av Dr904:

Nintendo är ju mer "barnsligt" nu än någonsin.
Speciellt med tanke på hur mycket dem sänkt svårighetsgraden på sina spel över åren. Lite till frustration ärligt talat, då dem underskattar hur duktiga unga spelare är idag.

Exakt så tycker jag med! Det är ingen utmaning längre för klara main storys. Jag har aldrig varit en completionists så jag vet inte riktigt hur det är att klara allt 100 procent. Gillar inte repitivt spelande men att klara själva main storys är helt klart enklare och utformat för toddlers att klara av känns det som. Det är inte någon utmaning längre och barn klarade svårare spel förr så varför inte idag också? Svårt att tro att barn blir dummare.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Nja, tyckte zelda breath of the wild hade en tuff svårighetsgrad. Det svåraste sen Zelda 2.

1 titel kan knappast utgöra alla nintendo spel. Botw tycker jag inte var direkt svårt. Men det spelet är open world och man kan grinda upp sin level och ha det relativt enkelt eller gå snabbt frammåt och ha det betydligt svårare. Sen ökade nivån av svårighet också det är kul spel och ett av de få jag uppskattat av nintendo på senare tid

Medlem

Skulle väldigt gärna se lite mer "mognare" spel från Nintendo men inte på bekostnad av det barnvänliga.

1
Skriv svar