Valve Index kommer i lager igen

Robot
Valve Index kommer i lager igen
Medlem

Quest och Rift S är också slut överallt. Verkar finnas några Quest 128GB kvar hos Oculus själva, men that's it.

Kul att Alyx verkar driva så pass mycket försäljning av VR-utrustning. Hönan-eller-ägget-situationen runt VR kanske börjar släppa lite.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Hann få mitt Index innan jul. #feelsgoodman

Också kul (men en tidsfråga) att intresset för VR ökar.

Redaktör
Skrivet av sebrock:

Hann få mitt Index innan jul. #feelsgoodman

Också kul (men en tidsfråga) att intresset för VR ökar.

Låter som att du är nöjd med Index. Lust att dela snabba åsikter om plus och minus?


signatur
Medlem

Fick min Index i höstas (minus kontrollerna som jag tänker grabba på Måndag) och jämfört med min gamla Vive så finns det bara fördelar. Högre upplösning, sitter bättre, det inbyggda ljudet är suveränt. och IPD ljusteringen är ett måste om man som mig behöver ha mindre än 60 samtidigt som vänner vill ha nästan 70.

Äntligen kan jag ha ett VR-headset som primär skärm när jag spelar Elite Dangerous (det bästa vr-spelet som finns). Med Viven var det en cool upplevelse, men då det inte gick att läsa texten så var den inte så användbar, med Indexen är detta inget som helst problem.

jag har suttit och lirat i 8 timmar i sträck utan obehag.

Har man inte testat en grym rymdsimulator med hotas och vr så har man verkligen missat något.

Föredrar sittande spelande framför "aktivt" Men skall ändå bli intressant att testa Alyx när det kommer.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Funderade innan att köpa endast Index kotrollerna (Knuckles) då jag är nöjd med ursprungliga HTC Vive (speciellt efter inköp av RTX 2080). MEN efter vad jag läst och sett på YTube så har Index kont. stora kvalitetsproblem. Dvs drifting uppkomer inom 3 mnd och man måste skicka tillbaka skiten för att få nya. HTC har katastrofal customer service men å andra sidan har jag aldrig haft problem med de fast de är 2 år gamla. Ta i träd!

Medlem

Det kanske vore bäst för både Valve och VR marknaden ifall dom sköt upp Alyx release typ en månad för att hinna ikapp med försäljningen av hårdvara.
Men dom kanske är säkra på att Alyx är så bra så att tycket på hårdvaruförsäljningen kommer hålla i sig.

Schysst eller smart av Valve att tänka på VR i ett större sammanhang och inte bara för att sälja sin egen hårdvara.

Geeks Gaming

Så himla sugen på index. Men har verken pengar eller platsen för de xD

Medlem

Vill så gärna beställa på måndag men tyvärr håller man på o bygger helt ny dator Så blir o beställa nästa gång istället

International
Man of Mystery

Ska försöka lägga en beställning. Tar nog ett fullt kit så jag kan sälja mitt gamla Vive komplett med basstationer och allt.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Ero
Medlem

+10 J***a tusingar!? För att spela ett spel? Fyfan...


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Ero:

+10 J***a tusingar!? För att spela ett spel? Fyfan...

Ett spel? Du verkar ha koll


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ero
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ett spel? Du verkar ha koll

Stenkoll. Så du menar att Half-life-spelet inte drar upp hypen för VR-kit?

Vilket annat spel anser du vara nog bra att locka till köp?
Dynga allihopa!


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Ero:

Stenkoll. Så du menar att Half-life-spelet inte drar upp hypen för VR-kit?

Vilket annat spel anser du vara nog bra att locka till köp?
Dynga allihopa!

Bemödar mig inte ens att svara ett sånt bittert och ignorant inlägg 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ero
Medlem
Skrivet av Molotov:

Bemödar mig inte ens att svara ett sånt bittert och ignorant inlägg 👍

Varför inte då? Jag tycker det som kommit ut är ren dynga. VR har en lång bit att vandra innan det ev. blir intressant för mig. Lär ju inte hända än på ett tag.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Ero:

Varför inte då? Jag tycker det som kommit ut är ren dynga. VR har en lång bit att vandra innan det ev. blir intressant för mig. Lär ju inte hända än på ett tag.

För att du är bitter att half life släpps till VR och inte till pannkaka, det genomsyrar hela attityden.
Fortsätt du knappra på tangentbordet och klicka med musen.
Hur mycket erfarenheter av VR spel har du?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ero
Medlem
Skrivet av Molotov:

För att du är bitter att half life släpps till VR och inte till pannkaka, det genomsyrar hela attityden.
Fortsätt du knappra på tangentbordet och klicka med musen.
Hur mycket erfarenheter av VR spel har du?

Half-life 1 var jävligt skoj, tvåan orkade jag inte ta mig igenom. Så nä, jag hade nog ändå inte köpt spelet om det inte var till VR.
Jag har tillräckligt mycket erfarenhet för att veta att det inte är något som tilltalar mig, speciellt inte för 10k.

Men du undviker på att svara på frågor. Varför kan du inte bara nämna några spel som gör det hela värt det?


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Ero:

Half-life 1 var jävligt skoj, tvåan orkade jag inte ta mig igenom. Så nä, jag hade nog ändå inte köpt spelet om det inte var till VR.
Jag har tillräckligt mycket erfarenhet för att veta att det inte är något som tilltalar mig, speciellt inte för 10k.

Men du undviker på att svara på frågor. Varför kan du inte bara nämna några spel som gör det hela värt det?

Jag kan rabbla upp några spel men det ligger ju i det egna intresset också att vilja spela.
Boneworks
Asgards wrath.
The Walking Dead Saints and sinners
SuperHot
Beat saber
Pistol whip
Moss
Gorn
Thrill of the fight
Path of the warrior.
Ja det går väll att rabbla upp hur mycket som helst.

VR behöver inte kosta 10000kr bara för att Valve index gör det som nyheten handlade om.

Samtliga spel tycker jag är roligare i VR än pannkaka. FPS genren har för mig blivigt bara meh medans en Shooter i VR ger så mycket mer och jag är 100% säker ett Valve inte kommer göra en besviken med half life.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Förlåt att jag tjatar men drömmen är att det utannonseras ett nytt X-wing byggt för VR.
Då skaffar jag PC igen och ett VR-kit samt internatskola för barnen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv
Skrivet av Ero:

Half-life 1 var jävligt skoj, tvåan orkade jag inte ta mig igenom. Så nä, jag hade nog ändå inte köpt spelet om det inte var till VR.
Jag har tillräckligt mycket erfarenhet för att veta att det inte är något som tilltalar mig, speciellt inte för 10k.

Men du undviker på att svara på frågor. Varför kan du inte bara nämna några spel som gör det hela värt det?

Eftersom du säger att alla VR-spel som släppts är dynga så undrar jag om det kan vara så att VR helt enkelt inte är något för dig, vilket är helt okej, på samma sätt som vissa gillar kaffe och vissa gillar te.

Medlem

Det kommer alltså snart krylla av vr set på blocket. Werewolfes within är mitt favvo vr spel hittills tror jag.

Medlem

@Ero:

No mans sky i VR är jäkligt schysst

International
Man of Mystery

Önskar att alla kunde sluta tweeta och publicera info om att de släpper indexen ikväll, jag vill inte ha så mycket konkurrens ikväll !


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Min gamla CV1 får räcka ett tag till. Index verkar jävligt nice, men att lägga ut 11500kr på VR känns lite meh.

Medlem

Köpte vid releasen så haft det hemma ett par månader nu.

Medlem
Skrivet av Ero:

Half-life 1 var jävligt skoj, tvåan orkade jag inte ta mig igenom. Så nä, jag hade nog ändå inte köpt spelet om det inte var till VR.
Jag har tillräckligt mycket erfarenhet för att veta att det inte är något som tilltalar mig, speciellt inte för 10k.

Men du undviker på att svara på frågor. Varför kan du inte bara nämna några spel som gör det hela värt det?

orkade inte spela klart Half-Life 2? vad är du för galning. tillbaka till konsollen med dig!


signatur

//monster

Medlem

Försöker nu, men verkar omöjligt att ta sig vidare till betalningssätt

Såg förresten att det kan ta upp till 9 veckor att få levererad!

International
Man of Mystery

@B-itta: Ja, jag bokade ett ex och fick ett mail att jag hade beställt. De kommer tydligen maila när den finns att leverera, 2-4 veckor står det på min order.

Letade mig blind efter kassavagnen..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

@B-itta: Ja, jag bokade ett ex och fick ett mail att jag hade beställt. De kommer tydligen maila när den finns att leverera, 2-4 veckor står det på min order.

Letade mig blind efter kassavagnen..

Lyckades tillslut få iväg en beställning efter ivrig uppdaterande av betalningssätt.
Får vi bara hoppas på att de levereras någorlunda snabbt 2-4 veckor låter väl ok.

Medlem

Beställde ett Valve Index VR Kit, och fick i bekräftelsemailet beskedet "For items that are not available for immediate shipping, we will send you a separate email to confirm your shipping and payment information as the target date arrives. You will have 7 days to complete the transaction at that time." Då var det 7-9 veckor som besked.

Nu står det på deras sajt och även när man är inloggad på sin Steam orderhistorik-sida "Skickas om 4 till 6 veckor." Så tiden har gått ner, antagligen vartefter de beräknar tillgång och beställningar..

12
Skriv svar