Xbox Game Pass Mars - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass Mars - Part 1

Nu har vi fått den första laddningen spel för mars månad till Xbox Game Pass! Självklart är releasen av Ori and the Will of the Wisps det stora kortet, men vi får också basket med NBA 2K20 och tågsim med Train Sim World 2020 och lite annat smått o gott.

Halo: The Master Chief Collection på PC har fått sitt andra tillskott efter Halo: Reach i och med släppet av Halo: Combat Evolved Anniversary till samlingen. Dags att bita tag i sagan där den en gång började!
Bleeding Edge som har release den 24:e mars kör ännu en beta-helg och State of Decay 2 får sin feta Juggernaut-edition.

Vill ni kolla in förra månadens skörd så hittar ni den första delen här och andra delen här.

Nya titlar:

NBA 2K20 (5 mar, konsol)

Train Sim World 2020 (5 mar konsol, tba PC)

Ori and the Will of the Wisps (11 mar, konsol+PC)

Pikuniku (12 mar konsol, tba PC)

The Lord of the Rings Adventure Card Game (ute nu konsol, 5 mar PC)

Mother Russia Bleeds (5 mar, PC)

Halo: Combat Evolved Anniversary (MCC PC, ute nu!)

Det händer också annat trevligt de närmaste veckorna på Xbox Game Pass. Bleeding Edge har sin andra beta som är tillgänglig för alla med XGP-prenumeration den 13-15 mars. State of Decay 2 släpper sin Juggernaut Edition som är lite av en remaster, också det den 13 mars. Sea of Thieves kommer med en ny content update den 11 mars med bland annat en ny Tall Tale!

Som vanligt lämnar några spel tjänsten, för den här gången, i mitten av månaden. Lichtspeer Double Speer Edition, Deus Ex: Mankind Divided, Shenmue 1&2 och Thimbleweed Park.

Xbox Game Pass

#xbox #xbox-game-pass #pc #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Trevligt! Mycket trevligt! Mother Russia Bleeds är lätt värt en genomspelning. Jag tyckte betan av Bleeding Edge lovade gott. Den gjorde mig faktiskt glatt överraskad. Men kronan på verket är nog trots allt gamla kära Halo!

Ambassadör
Xbox

@maq777: Ja Bleeding Edge var skojsefriskt, ser fram emot att spela mer.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Bokat in spelkväll när Bleeding Edge kommer ut?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Bleeding edge var ruskigt bra. Ori är ju självklart för alla som ens gillar platform bara lite. State of decay 2 juggernaut är ju fantastiskt intressant, kan få även folk som inte "fattade" 2an att spela mer.

Medlem

Ori är absolut störst denna månad. Det lär bli helt fantastiskt. Bleeding Edge blir också skoj att testa igen om jag får tid. Övriga är mest att jag kommer testa om jag verkligen har tid över.

State of Decay 2 kör jag gärna igen, men tycker inte om att mina gubbar kan dö egentligen. Alltså permadöd. Nåja får ge det en till chans och försöka klara ut det med någon settlement.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DKvarn:

@Mortaigne: Bokat in spelkväll när Bleeding Edge kommer ut?

Det måste vi!


signatur

Jump in.

Avstängd

Verkar som att Sony börjar dra ifrån även här med dom månatliga spelen.

Hur nån kan vara hypead över bleeding edge är även bortom mitt förstånd.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Verkar som att Sony börjar dra ifrån även här med dom månatliga spelen.

Hur nån kan vara hypead över bleeding edge är även bortom mitt förstånd.

Instämmer. Inte något som lockar alls här...

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Instämmer. Inte något som lockar alls här...

Aj då. Då har Microsoft sannerligen misslyckats. Bara att packa ihop och lägga ner. Synd.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Aj då. Då har Microsoft sannerligen misslyckats. Bara att packa ihop och lägga ner. Synd.

Knappt överdrivet. Blev du arg för att jag inte gillade mars månads utbud eller? 🙄

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Knappt överdrivet. Blev du arg för att jag inte gillade mars månads utbud eller? 🙄

Jag vill bara upplysa om att Game Pass inte är en sk "månadstjänst". Spelen kommer finnas tillgänglig längre än så. Utbudet är dessutom över 100 spel. Något av dessa borde väl passa herr ungdom?

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag vill bara upplysa om att Game Pass inte är en sk "månadstjänst". Spelen kommer finnas tillgänglig längre än så. Utbudet är dessutom över 100 spel. Något av dessa borde väl passa herr ungdom?

“Herr ungdom”? Varför så kaxig attityd?
Blev du också kränkt över att jag inte tyckte mars månad bjöd på något spännande?
Jag påstod heller inte att det var en månadstjänst?
Dessutom så har jag game pass så jag är väl medveten om vilka spel som finns.
Snacka om att anta fel på allt. Hilarious!

Avstängd
Skrivet av maq777:

Jag vill bara upplysa om att Game Pass inte är en sk "månadstjänst". Spelen kommer finnas tillgänglig längre än så. Utbudet är dessutom över 100 spel. Något av dessa borde väl passa herr ungdom?

Nu jämförs alltså de månatliga tillskotten mellan psnow och gamepass. Psnow, Där utbudet dessutom är över 800 spel.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Blev du också kränkt över att jag inte tyckte mars månad bjöd på något spännande?

Nope, jag blev inte det minsta besviken eller kränkt. Jag passade bara på att bumpa trådarna jag tycker om!

Medlem

Ser verkligen fram mot Ori, verkar hur grymt som helst. Annars är det väl inget av de nya spelen som lockar. Men det gäller för Microsoft att inte tappa momentum nu i konkurrensen med PS Now. Känns som det släpps många bra spel där just nu.

Medlem

Angående läckra Bleeding Edge, hittade en bra artikel:
https://metro.co.uk/2020/03/06/bleeding-edge-hands-preview-in...

De har även visat upp en ny karaktär och en ny bana sedan senaste betan. Ser fram emot den där spelkvällen.

"one of the most promising multiplayer games on any format this year. It will also prove again what good value Games Pass is and how important it, and services like it, may be in the future, in terms of nurturing and promoting new franchises, instead of just the same old sequels."

Ambassadör
Xbox

@Ribcage: Nice!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar