Final Fantasy VII – demo ute nu!

Robot
Final Fantasy VII – demo ute nu!

Originalet var inte det slutliga spelet.

#final-fantasy-vii-remake


Medlem

Oj! Blir att ladda hem den i kväll.

Medlem

Äntligen, äntligen, äntligen! Som jag har väntat ! Så fort barnen har somnat i kväll är det dags. Vilken måndagskväll det blir!

Dex
Medlem
Skrivet av Metaman:

Oj! Blir att ladda hem den i kväll.

Bara i USA än så länge dock

Hmm eller inte. Funkade för mig att lägga till det i min "Download List" via Playstation Store så verkar vara ute i Europa också!

Medlem

Hur stor är filen?

EDIT: Ah, såg att den går på 7 giga. Inte så farligt. Hade förberett mig på mer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dex20:

Bara i USA än så länge dock

Hmm eller inte. Funkade för mig att lägga till det i min "Download List" via Playstation Store så verkar vara ute i Europa också!

Innan man loggade in stod det bara "wishlist", men verkar funka sen.


signatur
Dex
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Innan man loggade in stod det bara "wishlist", men verkar funka sen.

Japp jag var lite snabb där. Fungerade att ladda hem. Synd man får vänta till ikväll med att testa det bara. Dumma jobb!!

Testpilot

Går bra att ladda hem från PS Store men rätt segt just nu

Medlem

Det är ju så att man vill sjukskriva sig för att åka hem och spela. Jag har rätt bra ångest över att spelet släpps på långfredagen. Vi som köper fysisk utgåva kommer ju inte att få spelet förrän på tisdagen. Eller tror ni att det skeppas ut redan på skärtorsdagen?

Medlem

"Originalet var inte det slutliga spelet."

Skulle ni inte kunnat utveckla detta med åtminstone en mening?

Menar ni att storyn fortsätter bortom originalversionen?

Redaktör
Skrivet av Mortac:

"Originalet var inte det slutliga spelet."

Skulle ni inte kunnat utveckla detta med åtminstone en mening?

Menar ni att storyn fortsätter bortom originalversionen?

"Final" var inte final.


signatur
Skribent
Skrivet av Mortac:

"Originalet var inte det slutliga spelet."

Skulle ni inte kunnat utveckla detta med åtminstone en mening?

Menar ni att storyn fortsätter bortom originalversionen?

Tror artikel refererar till Final Fantasy 1, som skulle bli sista spelet Square gjorde innan de stängde ned studio (därav namnet).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Äntligen, äntligen, äntligen! Som jag har väntat ! Så fort barnen har somnat i kväll är det dags. Vilken måndagskväll det blir!

Samma här! Natta barn, hitta nån krimserie till frugan, sätta sig framför pron!

Medlem
Skrivet av Johlor:

Tror artikel refererar till Final Fantasy 1, som skulle bli sista spelet Square gjorde innan de stängde ned studio (därav namnet).

Doh! Jaha, ok. Jag får ta på mig dumstruten. Tack för klargörandet.

Medlem

Spelade igenom demot, tog ungefär 45 min. Jag gillar det, ser snyggt ut och det är kul och se det i ett modernt perspektiv. Längtar tills det kommer ut.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Hade köpt det om det var ett helt spel, men orkar inte vänta mellan de olika delarna så kommer vänta tills allt är släppt

Medlem

Spelade igenom demon i går kväll. Det var en stor och fin stund. Jag har bara två negativa synpunkter:

1. Att demon tog slut. Jag vill spela vidare.
2. Att originalets ljudeffekter inne i menyerna är borta. För nostalgins skull borde så klart de ljudeffekterna ha varit kvar.

Grafiken är mycket övertygande, stridssystemet väldigt underhållande och musiken låter strålande. Jag får nog spela igenom demon en gång till, det kändes nästan overkligt i går att helt plötsligt kunna spela det här spelet som jag drömt om i så många, många år.

Medlem

Jag blev helt golvad av demon. Fick gåshud på armarna och benen av introsekvensen. Jag hade inledningsvis varit orolig över att karaktärerna skulle se för intetsägande ut i jämförelse med sina animeliknande motsvarigheter i originalspelet, men de lyckades fånga deras personligheter väl. Striderna var grymt roliga, bossfighten var extremt välregisserad och musiken var fantastisk. Den här remaken osar budget, men också kärlek till originalspelet, och den känns verkligen som ett renodlat 10 av 10-spel på alla punkter.

Medlem

Det var lite dåligt klippt, fick inget sammanhang vart du var nånstans i spelet. Är dock hypad!!

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Det var lite dåligt klippt, fick inget sammanhang vart du var nånstans i spelet. Är dock hypad!!

Intressant att du tycker så! Är det första gången du spelar Final Fantasy VII? Eller syftade du på själva klippningen i mellansekvenserna?

Medlem

Jag syftade mest på videon i sig, ibörjan vid tåget när han slogs med vakterna och sen så gick han upp för några trappsteg och sen helt plötsligt så är han mitt i stan och går. Antar att de gjorde så för inte spoila handlingen men ändå Själv så är man en Finalfantasy veteran..

Hahaha så jävla dåligt! My bad!!! Har tydligen kollat på en trailer och inte själva demot.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

1. Att demon tog slut. Jag vill spela vidare.
2. Att originalets ljudeffekter inne i menyerna är borta. För nostalgins skull borde så klart de ljudeffekterna ha varit kvar.

Gah! Vill också ha det klassiska blippljudet i menyerna!

Medlem

Tog ner det mest för att tjejen är tokig i Final Fantasy... Kan säga såhär. Hon va okontaktbar, haha! Det är ett gott tecken.

Medlem

Jag gillar det inte. Hatar strids-systemet. Har alltid hatat strider som detta har. Alltså Hack and slash med AI-styrda medhjälpare. Skulle vilja ha turn-based utan random battles. Tänk Chrono Trigger eller Divinity Original sin 2. Random battles var det sämsta med originalet.

Gillar inte ens rena hack and slash som Devil May Cry och liknande. Förstår inte varför man ska omvandla ett JRPG till ett klusterfuck av effekter och attacker. Märks att det är främst utvecklat till er som vill har mer action. Tyvärr vill inte jag det.

Kanske köper det senare när alla delar finns till en låg kostnad.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Ziern:

Gah! Vill också ha det klassiska blippljudet i menyerna!

Hoppas fan att det kommer att gå att välja vilket menyljud man vill ha. Jag kan, om jag ska vara riktigt grinig, även sakna fler klassiska ljudeffekter, t ex när man öppnar en kista eller segerfanfaren och musiken efter en vunnen strid.

Medlem

Jag är positivt överraskad. Känns bättre än jag väntat mig. Ser fram emot spelet och har nu lagt en förbokning efter att testat demot.

Medlem

Gillar inte heller mellantinget till stridssystem, hade föredragit om det antingen var helt fritt hack 'n slash eller helt taktiskt turordningsbaserat. Jag kände mig inte så involverad i striderna som det är just nu.

En annan tanke som slog mig var hur annorlunda jag fantiserat ihop karaktärernas personligheter och känsloyttringar när jag spelade originalet kontra hur de framställs i spelet nu. Allting är bekant men en smula annorlunda.

Inte säker på ett köp, kommer avvakta på detta.

Medlem

Överlag gillade jag demot, tog väl 50min att klara vilket är bra.

Grafik och allt annat tycker jag dom fångat bra, stirderna var okay men känner att det känns svårt att få en överblick över vad som händer + att jag aldrig riktigt fick till det här med dodge och block


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

@Yaarr!: Normal mode är ok för de som gillar action. Synd att classic-mode är svin enkelt och satt automatiskt till Easy. Spelade igenom demot med classic-mode. Var inte riktigt min grej.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Överlag gillade jag demot, tog väl 50min att klara vilket är bra.

Grafik och allt annat tycker jag dom fångat bra, stirderna var okay men känner att det känns svårt att få en överblick över vad som händer + att jag aldrig riktigt fick till det här med dodge och block

Ja, striderna - främst bosstriden - var lite röriga. Men det är väl en fråga om träning/att vänja sig. Jag tyckte iaf att striderna var väldigt roliga, även om jag inte känner att jag har full koll på allt.

12
Skriv svar