Hideo Kojima prisas för sin livsgärning, får tunga Bafta-priset

Robot
Hideo Kojima prisas för sin livsgärning, får tunga Bafta-priset

Shigeru Miyamoto och Gabe Newell är tidigare pristagare.

#bafta, #death-stranding, #hideo-kojima, #metal-gear-solid, #nyhetstips


Medlem

Modest Pelican borde få fredspriset för att han räddar afrikanska barn från att dö av vätskebrist. Det är sant! Subscribea till Modest Pelican på Youtube!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Modest Pelican borde få fredspriset för att han räddar afrikanska barn från att dö av vätskebrist. Det är sant! Subscribea till Modest Pelican på Youtube!

Wut?

Medlem

Håller faktiskt på att lira Kojimas "Death Stranding" på PS4. Det tog många timmar innan jag fastnade men det hände till slut. Nu sitter jag klistrad framför skärmen och planerar mina sträckor o delar ut paket o binder ihop UCA kartan. Det blev roligare ju längre man kom i spelet då man hela tiden får nya prylar att använda som gör resorna effektivare. I början undrade jag va fan jag precis hade köpt men jag fortsatte ge spelet en chans för att inte slänga 570:- i sjön o till slut kom jag in i spelet.

Hoppas Kojima Productions ger sig på ett matigt skräckspel som nästa projekt. Det är ju lite skräck element i Death Stranding (lite) men jag skulle vilja se något i stil med Silent Hill eller Resident Evil fast mera skräck.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Håller faktiskt på att lira Kojimas "Death Stranding" på PS4. Det tog många timmar innan jag fastnade men det hände till slut. Nu sitter jag klistrad framför skärmen och planerar mina sträckor o delar ut packet o binder ihop UCA kartan. Det blev roligare ju längre man kom i spelet då man hela tiden får nya prylar att använda som gör resorna effektivare. I början undrade jag va fan jag precis hade köpt men jag fortsatte ge spelet en chans för att inte slänga 570:- i sjön o till slut kom jag in i spelet.

Hoppas Kojima Productions ger sig på ett matigt skräckspel som nästa projekt. Det är ju lite skräck element i Death Stranding (lite) men jag skulle vilja se något i stil med Silent Hill eller Resident Evil fast mera skräck.

Det är många som säger att det krävs lite tid för att komma in i det. Jag kanske gav upp för tidigt. Körde ett par timmar men kände aldrig något sug för att ta mig an nästa etapp. Tvingade mig att köra lite till men tyckte det bara kändes jobbigt. Men får se, kanske ger det en ny chans någon gång.

Medlem

Var samma för mig egentligen. Började bli lite lack på spelet men då så fick man saker som underlättade leveranserna och sen kom olika fordon och verktyg. Efter det så blev jag helt besatt av att laga vägar så nu när jag blev färdig med det så vips, har man lagt nästan 50h på spelet

Älskar det och har inte varvat det än utan samlat stjärnor och vapen. Är på Chapter 5 nu...

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Det är många som säger att det krävs lite tid för att komma in i det. Jag kanske gav upp för tidigt. Körde ett par timmar men kände aldrig något sug för att ta mig an nästa etapp. Tvingade mig att köra lite till men tyckte det bara kändes jobbigt. Men får se, kanske ger det en ny chans någon gång.

Skrivet av R3b0rn:

Var samma för mig egentligen. Började bli lite lack på spelet men då så fick man saker som underlättade leveranserna och sen kom olika fordon och verktyg. Efter det så blev jag helt besatt av att laga vägar så nu när jag blev färdig med det så vips, har man lagt nästan 50h på spelet

Älskar det och har inte varvat det än utan samlat stjärnor och vapen. Är på Chapter 5 nu...

Ja det krävs ganska mycket tid att komma in i spelet. Ca 20 timmar för egen del. Nu är jag uppe i över 60 timmars speltid (62 H). De där olika fordonen gjorde mycket att få 3D printa ut. Även den där släden man kan ha paket på är jäkligt effektiv. Sedan gillar jag power legs, speed legs och All Terrain legsen som man SKA ha på de snöiga bergen. De odöda BT's man stöter på är dryga men finns effektiva vapen som de där blodgranaterna. Kul med olika sorters skor man kan printa ut även o allt tar slitage i spelet så det blir ett survival spel.

Ligger på episod 9 just nu och det har kommit tuffare fiender...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Var också tveksam i början när jag köpte spelet, men när man kom till andra kartan så blev man ganska beroende. Är uppe i 125 timmar nu 😁

Medlem
Skrivet av ChriL:

Var också tveksam i början när jag köpte spelet, men när man kom till andra kartan så blev man ganska beroende. Är uppe i 125 timmar nu 😁

Håller med.

Mitt bästa tips till de som inte börjat spela eller ramlat av, är att INTE lägga krut på sidouppdrag innan man är på chapter 2, eller kanske helst 3, för man kan alltid komma tillbaka och fixa upp stjärnor/rykte/connections i efterhand, och det går mycket, mycket fortare att göra när man har utrustning och fordon ifrån senare chapters i spelet.

Oj, det blev en lång mening.

TL;DR
Vänta med sidoquests tills du låst upp bättre grejer i säg chapter 2-3 - det finns inga missables, bara sjukt ineffektiv logistik!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar