Är Half-Life: Alyx början på något stort?

Sida 2 av 2
Holy_hell
2020-02-29 14:36

Den här videon tar upp samma saker som trådskaparen nämnde i starten. Väldigt intressant och har många poänger.

https://youtu.be/-I0zVX7FlvA

mack1zz
2020-02-29 16:42
Skrivet av grollo_92:

Nej jag har bara HTC Vive så kan inte uttala mig om index kontrollerna men de verkar nice. Har ej spelat Boneworks men funderar starkt att ta mig an det i helgen som förspel (pun intended) till HL:Alyx. Jag har också hört att Boneworks inte är supernice med Vives kontroller men spelet i sig verkar bra så får se hur det känns.

Som sagt skulle gärna vilja ha Index men för mig som har Vive känns Index och de andra VR-headsetsen på marknaden som VR 1.5 och inte VR 2.0 som jag väntar på

Index kontrollerna känns dock som vr 2.0 kan varmt rekommendera. Att de har analoga spakar underlättar väldigt mycket även för spel som inte är optimerat för index.

grollo_92
2020-02-29 16:45
Skrivet av mack1zz:

Index kontrollerna känns dock som vr 2.0 kan varmt rekommendera.

Det är min uppfattning också från vad jag läst/hört/sett om Indexkontrollerna men isf skulle jag bara köpa dom separat och avvakta till ett mer högupplöst headset.

Molotov
2020-03-11 06:31
Haddock
2020-03-12 18:51

https://nordic.ign.com/half-life-alyx-pc/34620/preview/half-l...

IGN gillade det skarpt!
Tillabaka till väldesignade korridorspangare istället för alla "randomiserade/procedurgrafoider" öppna "levande" världar som alla spela slänger sig med i dagens tider.

Sida 2 av 2