Enligt Hasbro kommer Baldur's Gate III till early access i år

Robot
Enligt Hasbro kommer Baldur's Gate III till early access i år

Men betyder "early access" verkligen vad vi tror det gör?

#Baldurs-gate, #Hasbro, #Larian-studios, #nyhetstips


Medlem

ett av de spelen jag ser mest fram emot på länge!!!! Höga förhoppningar efter DoS2

Medlem

När jag hittade det här inatt och satt och funderade över det så kom jag på en hemsk tanke. Med tanke på Stadia nyheten och vad dom säger om early access på investerarmötet....
Tänk om det blir Early Access men exklusivt på Stadia?

Jag kom in på dom tankebanorna när jag mindes att spelet först avtäcktes på Stadia-eventet och med alla dom bitarna så började jag fundera på om det kanske fanns en deal med Google för att pusha Stadia. Early Access endast på Stadia men fulla releasen på "alla" stores.

Medlem
Skrivet av waeress:

När jag hittade det här inatt och satt och funderade över det så kom jag på en hemsk tanke. Med tanke på Stadia nyheten och vad dom säger om early access på investerarmötet....
Tänk om det blir Early Access men exklusivt på Stadia?

Jag kom in på dom tankebanorna när jag mindes att spelet först avtäcktes på Stadia-eventet och med alla dom bitarna så började jag fundera på om det kanske fanns en deal med Google för att pusha Stadia. Early Access endast på Stadia men fulla releasen på "alla" stores.

Inget mig emot, men vill helst inte ha någon early access överhuvudtaget bara en release, vill inte tröttna på det innan dom släppt det

Medlem

Personligen vill jag inte spela spel i early access, för som tidigare nämt känns det knasigt att spela en ”halv” produkt och eventuellt tröttna pga dess brister eller liknande. Men det positiva är ju att dom är på gång med spelet! Och early access betyder, förhoppningsvis, att dom kommit en bit på vägen.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Personligen vill jag inte spela spel i early access, för som tidigare nämt känns det knasigt att spela en ”halv” produkt och eventuellt tröttna pga dess brister eller liknande. Men det positiva är ju att som är på gång med spelet! Och early access betyder, förhoppningsvis, att dom kommit en bit på vägen.

Andra får gärna spela early access och rapportera alla buggar tills jag sätter tänderna i hela spelet och utan buggar. Men nej, vill inte tröttna innan release! Gjorde jag med WoW typ

Medlem
Skrivet av waeress:

När jag hittade det här inatt och satt och funderade över det så kom jag på en hemsk tanke. Med tanke på Stadia nyheten och vad dom säger om early access på investerarmötet....
Tänk om det blir Early Access men exklusivt på Stadia?

Jag kom in på dom tankebanorna när jag mindes att spelet först avtäcktes på Stadia-eventet och med alla dom bitarna så började jag fundera på om det kanske fanns en deal med Google för att pusha Stadia. Early Access endast på Stadia men fulla releasen på "alla" stores.

Om jag ej minnes fel så är BG3 endast till Stadia och PC

Medlem

Frågan är ju varför ett spel med den historian och som redan bygger på ett välgrundat regelverk ska behöva gå igenom early access, känns seriöst som samtliga inblandade företag borde ha tillräckligt i kassan för att köra en traditionell release. Känns som de skapligt utnyttjar early access konceptet. De kan väl betala sin QA personal som alla andra.

Medlem

Känns i allmänhet fel med rpgs i early access och bg3 i synnerhet.
Jag vill djupdyka i en värld i 50 timmar utan att komma upp för luft.

Medlem
Skrivet av robbis:

Inget mig emot, men vill helst inte ha någon early access överhuvudtaget bara en release, vill inte tröttna på det innan dom släppt det

Skrivet av superlim:

Känns i allmänhet fel med rpgs i early access och bg3 i synnerhet.
Jag vill djupdyka i en värld i 50 timmar utan att komma upp för luft.

Spela inte early access då?

Medlem
Skrivet av LeftOver:

Spela inte early access då?

Nej vi gör ju inte det. Det får ni göra åt oss

Medlem
Skrivet av robbis:

Nej vi gör ju inte det. Det får ni göra åt oss

Wat? Jag påstod aldrig att jag planerar att spela early access. Poängterade enbart det märkliga med att gnälla över något som du inte behöver göra (eller som ens påverkar dig överhuvudtaget).

Medlem

Någon som vet om spelet kommer vara isometrisk eller 1st person/3rd person?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Frågan är ju varför ett spel med den historian och som redan bygger på ett välgrundat regelverk ska behöva gå igenom early access, känns seriöst som samtliga inblandade företag borde ha tillräckligt i kassan för att köra en traditionell release. Känns som de skapligt utnyttjar early access konceptet. De kan väl betala sin QA personal som alla andra.

Det har ju minst sagt varit ett vinnande koncept för Larian hittills; Båda Divinity: Original sin utvecklades med spelarinput från early access och det gjorde dem till en av vår tids mest hyllade rollspelsutvecklare, vilket i sin tur är den direkta orsaken till att de nu utvecklar BG3. Båda DOS har ju till och med fått communitymods mm. integrerade efter releasen så spelarna har i högsta grad fått vara delaktiga i spelens utformning.
Wizards of the coast vill naturligtvis att BG3 får samma klass som DOS2 så det vore underligt om de ville bryta utvecklingsprocessen som fick dem att nappa.

Medlem
Skrivet av Nilos:

Någon som vet om spelet kommer vara isometrisk eller 1st person/3rd person?

En rätt kvalificerad killgissning säger nog isometrisk vy med tanke på att det är Baldurs Gate RPG och att Larians två senaste DUNDERsuccéer har varit av den sorten.

Inaktiv

Vill helst inte ha Early access. Problemet med EA är att man kommer behöva vänta ett år eller mer medan alla andra spelar spelet. Kommer inte kunna hålla mig så länge så kommer spela igenom en halvfärdig och buggig produkt.
Förstår inte riktigt heller varför det behövs EA för ett singleplayer-RPG.
Oftast släpper man ett spel i EA för att tjäna pengar under tiden man utvecklar spelet.

Medlem

@Renfis: Ah, tack. Då blir det inget för mig.

Medlem

Stadia på twitter:

"THREE🦑MORE🦑DAYS

Tune in to the Stadia YouTube channel this Thursday where we'll be hosting the Baldur's Gate livestream for the worldwide gameplay reveal of #BaldursGate3"

Kopplingarna till Stadia är ganska många. Oavsett om det blir exklusiv early access där eller inte så kommer early access garanterat att finnas på Stadia.

https://twitter.com/googlestadia/status/1232063910385090560

Medlem

Bilden...den är inte från BG3 va?

1
Skriv svar