Ytterligare corona-konsekvenser: Valve Index-produktionen påverkas

Robot
Ytterligare corona-konsekvenser: Valve Index-produktionen påverkas

Troligen inget drömläge inför Half-Life: Alyx-releasen.

#corona, #half-life-alyx, #valve, #valve-index


Medlem

Från och med nu kommer alla förseningar skyllas på Corona viruset

Fruktansvärt tråkigt för spelvärlden...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Från och med nu kommer alla förseningar skyllas på Corona viruset

Fruktansvärt tråkigt för spelvärlden...

Tror det är tråkigare för kineserna som påverkas, folk släpps ju inte in i fabrikerna. Tror du de får betalt medan de sitter isolerade?

Medlem

inte okej, permbanna kina i allt för all framtid!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

inte okej, permbanna kina i allt för all framtid!

Hur menar du nu? 🤔


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tror det är tråkigare för kineserna som påverkas, folk släpps ju inte in i fabrikerna. Tror du de får betalt medan de sitter isolerade?

Ta inte mitt inlägg så allvarligt det är en tragisk katastrof, det vet vi alla.

Medlem

Värt att nämna är att både Oculus Quest och Rift S är åter i lager så har man inget VR inför Halflife så är det nog läge att skaffa ett. Risk att det tar slut igen gissar jag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Finns i alla fall en positiv sak med COVID-19.

Men ja, det här är trist för alla involverade.

Man måste ju som sagt inte ha en Index för HL:A. För min del får Rift CV1 hänga med det här året också.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Inte HL VR!! Nu måste vi göra något åt det här. Vi måste starta en namnlista för att visa Corona att han måste lägger ner.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Finns i alla fall en positiv sak med COVID-19.

Jäklar. 25% mindre koldioxid utsläpp från Kina pga detta?! Det är ju helt sjukt positiv siffra, något som ingen miljökonference i världen hade klarat av att få ner. Synd bara att det är av fel orsak 🙄


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

det är tråkigt för alla kinseser. Men kan säga rätt åt alla företag som har sin produktion i kina bara för det är billigare än på hemma plan.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ta inte mitt inlägg så allvarligt det är en tragisk katastrof, det vet vi alla.

Haha


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Från och med nu kommer alla förseningar skyllas på Corona viruset

Fruktansvärt tråkigt för spelvärlden...

Nu blir hårddiskar och internminnen dyrare igen. Annars är det ju bränder, översvämningar och elfel som trissar upp priserna.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Vore skönt om vi hade möjligheten att kanske inte förlita oss på produktion i Kina på den skala som vi gör... Förstår varför det är på det viset men lite obehagligt oavsett.

Avstängd
Skrivet av Duke_Gamer:

det är tråkigt för alla kinseser. Men kan säga rätt åt alla företag som har sin produktion i kina bara för det är billigare än på hemma plan.

Jovars håller jag med. Samtidigt är det inte för att det är billigare utan för vad konsumenterna (vi) är villiga att betala.

Medlem

Företagen som flyttade sin produktion till Kina för att spara pengar får bita i det sura äpplet. Man kan ju hoppas att de flesta tar sig en funderare kring i fall det är så smart att göra sin produktion beroende av ett land som Kina.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jovars håller jag med. Samtidigt är det inte för att det är billigare utan för vad konsumenterna (vi) är villiga att betala.

En konsument vill sällan betala mer än vad man behöver oavsett vart ifrån varan kommer.

Visst, det finns vissa medvetna konsumenter som köper ekologiska varor, ingen barnarbetskraft osv, men majoriteten av konsumenter går på pris och kvalité vilket tyvärr sällan går hand i hand med det bästa för miljö - och arbetskraften.

Vi pratar om närproducerat men det gäller tydligen bara maten vi äter. Kina å andra sidan försöker bli helt oberoende av varor som producerats utanför Kina. Om det finns något vi bör ta efter här i Europa så är det väl just den grejen. allt bör tillverkas så nära som möjligt för just ekonomisk och miljöaspekt i det långa loppet anser jag.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

På jobbet har vi beställt nya datorer och det är rätt bråttom. Men de har blivit fördröjda Dell av samma anledning.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jovars håller jag med. Samtidigt är det inte för att det är billigare utan för vad konsumenterna (vi) är villiga att betala.

Jo men det är ju billigare också jag menar lönerna dom betalar ut är ju tusan i mig skam summor och skulle aldrig funka här i detta landet.

Avstängd
Skrivet av Duke_Gamer:

Jo men det är ju billigare också jag menar lönerna dom betalar ut är ju tusan i mig skam summor och skulle aldrig funka här i detta landet.

Precis. Och lönerna som skulle behöva betalas ut skulle innebära högre priser i slutändan för oss kunder som ingen av oss skulle välja att betala nu när vi redan har billigare alternativ. Det är en olycklig situation som majoriteten av världens ekonomi har satt sig själv i.

Medlem

Ja det är ju verkligen en olägenhet för oss i väst, detta virus.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Precis. Och lönerna som skulle behöva betalas ut skulle innebära högre priser i slutändan för oss kunder som ingen av oss skulle välja att betala nu när vi redan har billigare alternativ. Det är en olycklig situation som majoriteten av världens ekonomi har satt sig själv i.

Ja tyvär är det så bara leva med det.

1
Skriv svar