CD Projekt är Europas näst högst värderade utvecklare

Robot
CD Projekt är Europas näst högst värderade utvecklare
Medlem

Var ligger DICE, Massive, Avalanche och Paradox i listan?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Var ligger DICE, Massive, Avalanche och Paradox i listan?

DICE ingår väl i EA som inte är ett europeiskt företag.
Massive ingår troligen i Ubisoft som nämndes.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Var ligger DICE, Massive, Avalanche och Paradox i listan?

DICE ägs av EA
Massivt ägs av Ubi?

Edit 2a på bollen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Frågan är om man ska köpa cdpr-aktier innan släppet eller ej.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Frågan är om man ska köpa cdpr-aktier innan släppet eller ej.

Eller spara ihop till en tidsmaskin och åka tillbaka och köpa redan för 8 år sedan

Men jag skulle slå till!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

DICE ingår väl i EA som inte är ett europeiskt företag.
Massive ingår troligen i Ubisoft som nämndes.

Ah tusan också jag tänkte inte på det x(.

Gnällkuk

Hade ju varit kul att se snittvärdet per spel, om vi ganska orättvist tänker att varje spel är värt lika mycket för företagen, undrar då vad snittvärdet hade varit för Ubis spel kontra CDPR? ;>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Frågan är om man ska köpa cdpr-aktier innan släppet eller ej.

Köp nu om du är intresserad av att investera i cdpr. Är du ute efter snabba klipp finns säkert andra alternativ men det är ett helt annat förhållningssätt än vad jag personligen har till aktier


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om större spel som t.ex Metro, Dying Light osv, hade släppts på gog på release så hade jag köpt mina alla mina spel på där.
Tyvärr kommer det nog aldrig ske så läng gog är DRM-free.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Frågan är om man ska köpa cdpr-aktier innan släppet eller ej.

Tror du är i fel forum för att fråga. Många här trodde på Starbreeze tidigare och personer som var tidiga till leken tjänade pengar och alla som kom efter nyhetens behag tappade mycket.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd

Nä jag vet inte. Om Cyberpunk 2077 infriar bara en del av förväntningarna så kommer det att bli hus i helvete eftersom det är så otroligt hypat.

Medlem

@Zidious G: Vet inte hur det är hos andra aktörer, men hos Avanza är minimum-courtage omkring 800 kr för köp på den polska marknaden, så det ska till en större summa för att det ska vara "värt". Det finns dock Warranter att tillgå om du är insatt i det.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Så går det när styrelsen är gamers själva.

Inte uppstoppade handelsmän ifrån Harvard.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Jag tänker på Finska mobil spel företagen och Svenska mobil spel osv ? vad ligger dem på ?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Undra hur mycket GOG.com bidrar till det hela...
Det är ju inte direkt Steamstorlek, men GOG är ju en fantastisk butik som jag misstänker har många, likt mig, lojala kunder som tickar in slantar också.

Medlem

@Evilof: "Today CDPR announced its annual report for 2018, confirming some alarming financial trends for its DRM-free games store..... GOG only made around 30,000 PLN of profit in 2018, or about $7,800 in current USD conversion rates. "

Så tror inte GOG bidrar med så mycket till deras värde tyvärr

Medlem
Skrivet av RowsA:

@Evilof: "Today CDPR announced its annual report for 2018, confirming some alarming financial trends for its DRM-free games store..... GOG only made around 30,000 PLN of profit in 2018, or about $7,800 in current USD conversion rates. "

Så tror inte GOG bidrar med så mycket till deras värde tyvärr

Gog bidrar med "inget". Folk tror det och CDP ljuger lite här var om hur mycket mera Witcher som säljs på gog, men i slutändan så lär det vara i alla fall 1000x mer försäljning på steam.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar