Shenmue III var för "nischat" för att dra in stora pengar, menar Lars Wingefors

Robot
Shenmue III var för "nischat" för att dra in stora pengar, menar Lars Wingefors
Medlem

Jag var besviken på storyn och karaktärerna i spelet men annars var allt annat bra. Jag är stor fan av Shenmue men jag tyckte 3:an kunde bli bättre. Shenmue 3 får 6/10 av mig.

Medlem

You don't say
och sen att hugga sina backers (inklusive mig) i ryggen kanske inte var det bästa dom kunde göra heller.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

"Nischat" eller "Dåligt"

Alltså Shenmue var väl "Nischat" eller ja.. "Dåligt"... från början


signatur

subterranean homesick alien

It's not a lake, it's an ocean

Att Shenmue är nischat hade jag kunnat berätta helt gratis. Vi fans var glada att vi fick en fortsättning, men att Shenmue III skulle bli en storsäljare var aldrig realistiskt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Om det nu är så lite. Pusha för flera format. Det ser ut som att kunna köras på en Switch. Där är ett till format. Sedan Xbox One. Skulle få in ett par miljoner $ till.

Medlem

Nischat vette tusan, mer att spelet kändes 20 år gammalt även fast det var släppt 2019. Kunde lika gärna kört de äldre Shenmue än att testa 3:an.

Medlem

Släpper man det exklusivt på Epic Store så är det klart att försäljningssiffrorna påverkas negativt. Mindre plattform och hatad av många.

Själv så körde jag det till PS4 och var väldigt nöjd med spelupplevelsen. Dåligt att det inte drog nytta av PS4 Pro dock, och HDR.

Inaktiv

Kan väl eventuellt stämma i sig. Jag har inte spelat något av de första två så kan inte påstå jag fick något sug att hoppa in i del tre

Medlem

Ifall det sålde lika mycket som ettan respektive tvåan är ju allt som det ska. Alla spel är inte ett Witcher 3, som inledningsvis säkerligen sålde mer än ettan och tvåan ihop, tills folk med lore-intresse köpte dem med för rabatterat pris (som, mig).

1
Skriv svar