Larian teasar - Baldur’s Gate III-gameplay kommer 27 februari

Robot
Larian teasar - Baldur’s Gate III-gameplay kommer 27 februari

Snart får vi se hur spelet ser ut in action!

#baldurs-gate-3, #gameplay


Fragtjuv

Det ska helt klart bli intressant att se vad de har fått ihop. Jag trodde faktiskt att det aldrig skulle komma en tredje del i den här fantastiska rollspelsserien.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Frilansare

@joelthor100:

Spännande också vilka muskel Larian verkar ha nu, med en 350 man stark studio. Med tanke på kvaliteten på tidigare titlar, med helt andra resurser. Blir kul på torsdag!

Medlem

Gått väldigt fort, hoppas det inte är slarvigt ihopbyggt. Hade snarare förväntat mig att det skulle komma tidigt 2021.

Testpilot

Pepp pepp.

Hoppas på strider väldigt liknande Divinity 2. Jag hade superkul särskilt med att använda miljöerna emot fiender.
Det enda tråkiga var att det lätt spårade ur till att ha all mark fylld med necrofire och att bless var såpass dyr spell att använda.

Medlem

BG, vilken super serie!! Fantastiskt glad just larian fick uppdraget. Efter divinity serien finns inget bättre val

Medlem
Skrivet av cryxis:

Gått väldigt fort, hoppas det inte är slarvigt ihopbyggt. Hade snarare förväntat mig att det skulle komma tidigt 2021.

Tycker det är helt rimligt med en liten gameplay teaser redan nu, varför skulle det vara för fort?

Frilansare
Skrivet av cryxis:

Gått väldigt fort, hoppas det inte är slarvigt ihopbyggt. Hade snarare förväntat mig att det skulle komma tidigt 2021.

Inget releasedatum är bekräftat.

Gnällkuk
Skrivet av cryxis:

Gått väldigt fort, hoppas det inte är slarvigt ihopbyggt. Hade snarare förväntat mig att det skulle komma tidigt 2021.

Skrivet av Harakiri:

Pepp pepp.

Hoppas på strider väldigt liknande Divinity 2. Jag hade superkul särskilt med att använda miljöerna emot fiender.
Det enda tråkiga var att det lätt spårade ur till att ha all mark fylld med necrofire och att bless var såpass dyr spell att använda.

Skrivet av IMSG:

Tycker det är helt rimligt med en liten gameplay teaser redan nu, varför skulle det vara för fort?

Eftersom det gått så pass fort och ryktas släppas redan i år skulle jag gissa att det är väldigt likt Divinity-spelen. Det finns väl ingen info om exakt när de fick licensen för spelet av WoC, men 2016-2017 någon gång. De höll ju fortfarande på att slutföra D2 då, så de kan inte ha avvarat allt för mycket resurser tills det var släppt tänker jag.

Så, drygt 2,5 år på BG3 känns som väldigt liten tid att hinna med så mycket om de inte redan hade en glasklar plan och kanske i smyg utvecklat spelet utan licens parallellt. Spekulationer, men känns som det till stor del är reskin av D2 där de lagt den största tiden på att komponera story.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av cryxis:

Gått väldigt fort, hoppas det inte är slarvigt ihopbyggt. Hade snarare förväntat mig att det skulle komma tidigt 2021.

Var ju tänkt som en lanseringstitel till Stadia? så spelet har väl inte rushats fram utan känns ju snarare som de tar sin tid med det

Medlem

Apropå något helt annat, såg i samband med denna nyhet när jag kände mig lite nostalgisk att PS store ska ha 550 kr för Neverwinter Nigths och samma för BG 1&2.

Hur tänkte dem då?

Gnällkuk
Skrivet av Rydell1986:

Apropå något helt annat, såg i samband med denna nyhet när jag kände mig lite nostalgisk att PS store ska ha 550 kr för Neverwinter Nigths och samma för BG 1&2.

Hur tänkte dem då?

Casha in på nostalgin? :> Kan ju vara så att de strax efter 27:e också "råkar" ha en kampanj med nedsatt pris till typ 50-75% ;>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Frilansare
Skrivet av Rydell1986:

Apropå något helt annat, såg i samband med denna nyhet när jag kände mig lite nostalgisk att PS store ska ha 550 kr för Neverwinter Nigths och samma för BG 1&2.

Hur tänkte dem då?

Det är väl remaster-versionerna? Men ja, ändå!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Det är väl remaster-versionerna? Men ja, ändå!

Absolut det ju det, Men de ligger ju för 130kr st på steam. Men såg att de faktiskt inte var speciellt gamla på PS Store. Men borde väl gå ner i pris snart hoppas jag.

Fick ett ofantligt sug på Neverwinter Nights och spelar personligen helst på konsol.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

De höll ju fortfarande på att slutföra D2 då, så de kan inte ha avvarat allt för mycket resurser tills det var släppt tänker jag.

Så, drygt 2,5 år på BG3 känns som väldigt liten tid att hinna med så mycket om de inte redan hade en glasklar plan och kanske i smyg utvecklat spelet utan licens parallellt. Spekulationer, men känns som det till stor del är reskin av D2 där de lagt den största tiden på att komponera story.

Att dom började så tidigt innebar att dom kunde göra pre-production (design, börja skriva osv) medans DOS 2 gjordes klart, för personerna som jobbar med det har inte mycket att göra när spelet ska poleras och buggfixas.
Sen ska dom använda nyaste versionen av motorn dom har till DOS så även där hade dom mycket arbete klart.

Dom hade ju även pitchat Baldur's Gate 3 till WotC en gång tidigare, innan DOS 2, så dom hade nog redan mycket förarbete gjort redan då.

Gnällkuk
Skrivet av waeress:

Att dom började så tidigt innebar att dom kunde göra pre-production (design, börja skriva osv) medans DOS 2 gjordes klart, för personerna som jobbar med det har inte mycket att göra när spelet ska poleras och buggfixas.
Sen ska dom använda nyaste versionen av motorn dom har till DOS så även där hade dom mycket arbete klart.

Dom hade ju även pitchat Baldur's Gate 3 till WotC en gång tidigare, innan DOS 2, så dom hade nog redan mycket förarbete gjort redan då.

Ptja, kanske. De har förvisso en jättestudio numer, tycker bara det låter som kort tid oavsett även om man har planen klar. De sa ju att det skulle bli deras största och mest ambitiösa spel så ställer mig ändå lite tveksam när det ryktas komma redan i år.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kanske behöver förtydliga mitt inlägg. Jag tänkte framförallt på att det släpptes ju nyss en teasertrailer bara? Tänker på den videon där en man blir transformerad till en mindflayer. Men men, Juni är ju snart ett år sedan så.

Medlem

Hoppas att de inte går för mycket i samma spår som i Divinity-spelen, utan att man vågar bryta ny mark, framförallt rörande strider och uppdragsdesign.

Har dock fullt förtroende för att detta kommer bli bra. Hype!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ptja, kanske. De har förvisso en jättestudio numer, tycker bara det låter som kort tid oavsett även om man har planen klar. De sa ju att det skulle bli deras största och mest ambitiösa spel så ställer mig ändå lite tveksam när det ryktas komma redan i år.

Ja men det var som sagt ett rykte som sedan dementerades. Nu snackar vi en teaser och det borde man ha material för på två år.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hoppas att de inte går för mycket i samma spår som i Divinity-spelen, utan att man vågar bryta ny mark, framförallt rörande strider och uppdragsdesign.

Har dock fullt förtroende för att detta kommer bli bra. Hype!

Jaa alltså, kollar man på videos med folk som är duktiga på Divinity 2 så är det ett trasigt spel på vissa plan. Många saker i spelet (stats-mässigt) som man tror spelar stor roll fast det inte gör det. Och att man i stort sett kan solo kötta sönder slagkamper med bara frost och poison. Så med det hoppas jag inte att Baldur's Gate 3 är byggt på samma sätt.

Medlem

Realtime with pause tack. Det är det centrala, har verkligen försökt gilla divinity 1 och 2 men det är för slafsigt och för mycket joxx och bös.

Gnällkuk
Skrivet av IMSG:

Ja men det var som sagt ett rykte som sedan dementerades. Nu snackar vi en teaser och det borde man ha material för på två år.

Vad var ett rykte som sedan dementerades? När ryktena om att de fått licensen dök upp 2018 så förnekade de ju det också... Är väl ingen teaser, de ska väl visa upp gameplay?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av cryxis:

Jaa alltså, kollar man på videos med folk som är duktiga på Divinity 2 så är det ett trasigt spel på vissa plan. Många saker i spelet (stats-mässigt) som man tror spelar stor roll fast det inte gör det. Och att man i stort sett kan solo kötta sönder slagkamper med bara frost och poison. Så med det hoppas jag inte att Baldur's Gate 3 är byggt på samma sätt.

Så fungerar ju dock alla liknande rollspel. Både BG1 och BG2 går ju att Soloa om du känner till Metabuildsen och även utan dem så får du så mycket XP tillslut att du ändå blir så pass mycket starkare än dina fiender.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vad var ett rykte som sedan dementerades? När ryktena om att de fått licensen dök upp 2018 så förnekade de ju det också... Är väl ingen teaser, de ska väl visa upp gameplay?

Att spelet skulle släppas redan i år för att det annonserats på Stadia. Ja, men troligen långt ifrån färdig gameplay, ungefär som när man visade upp 45 min av Cyberpunk ett par år innan release.

Medlem

@Joakim Bennet: Observera att Larian har fått mer tid till sin presentation och den kommer att starta en halvtimme tidigare.
https://twitter.com/baldursgate3/status/1229882314588643330

Frilansare
Skrivet av waeress:

@Joakim Bennet: Observera att Larian har fått mer tid till sin presentation och den kommer att starta en halvtimme tidigare.
https://twitter.com/baldursgate3/status/1229882314588643330

Tack! Uppdaterat nyheten.

Medlem

Larians Divinity 1 var ju mer avskalat i jämförelse med 2:an som också var betydligt mer komplext. Älskar spelen och har spelat båda flera gånger. Kan inte tänka mig en bättre spel-studio för att göra BG 3.

Medlem

Hasbro hade möte för investerare igår där dom sa att BG3 kommer att finnas som Early Access i år.

"it was revealed that Baldur’s Gate 3 is scheduled for Early Access later this year, so players will be stepping into the world of mind flayers and Minsc a lot sooner than you might have thought."

https://www.belloflostsouls.net/2020/02/wizards-of-the-coast-...

Audio från investerarmötet finns online. BG3 segmentet startar vid 1:04:30.
https://investor.hasbro.com/events/event-details/investor-eve...

@Joakim Bennet

1
Skriv svar