Väljer du flärd eller stats i rollspelsutrustning?

Medlem

Beror på vilket spel det är. Är det helt ospelbart utan rätt stats på gearet så får ju statsen ta förtur men jag föredrar ju att gearet ser ut som jag vill. Men tack och lov så är ju transmog ett alternativ i en del spel


signatur

Good Night, Good Luck

Frilansare

Väljer lätt utseendet. Men en snygg rustning kan också vara ett varsamt hopplock, så kräver absolut inte full set för att något ska funka. Men kravet är att min karaktär inte ser ut som en mupp i cut scenes. Som någon annan nämnde kan man i undantagsfall byta till någon ful kruka i en kritisk strid.

Jag tar hellre aldrig på mig för snygg rustning tidigt i ett spel, om rollen inte tillåter det. Som i Ass Creed Odyssey när Kassandra hittar värsta ceremoniella utstyrseln innan huvudäventyret ens kommit igång. Samma problem med snygg rustning man får som bomus vid köp och annat. Tar aldrig på den tidigt om det inte passar rollens utvecklingskurva. Analt!

Medlem

Bryr mig inte om stats så mycket i single player. Blir det jobbigare så kan det t.om vara roligare. Så, alltid stil före stats. Ska jag dö så vill jag dö i snygga kläder.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skrivet av Joakim Bennet:

Jag tar hellre aldrig på mig för snygg rustning tidigt i ett spel, om rollen inte tillåter det. Som i Ass Creed Odyssey när Kassandra hittar värsta ceremoniella utstyrseln innan huvudäventyret ens kommit igång. Samma problem med snygg rustning man får som bomus vid köp och annat. Tar aldrig på den tidigt om det inte passar rollens utvecklingskurva. Analt!

Samma här, utrustningen ska passa karaktären i den situation karaktären befinner sig.

Därför sitter jag och stör mig på Amicias utstyrsel när jag spelar A Plague Tale på grund av den helt irrelevanta rustningsdelen över armbågen, som hon får av en fattig kvinna. En rustningsdel som i sig själv förmodligen kostat en eller två årslöner för kvinnan.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Samma här, utrustningen ska passa karaktären i den situation karaktären befinner sig.

Därför sitter jag och stör mig på Amicias utstyrsel när jag spelar A Plague Tale på grund av den helt irrelevanta rustningsdelen över armbågen, som hon får av en fattig kvinna. En rustningsdel som i sig själv förmodligen kostat en eller två årslöner för kvinnan.

Det tänkte jag aldrig på när jag spelade, men du har ju helt rätt. En väldigt irrelevant rustningsdel när jag tänker efter. Hehe, bra iakttagelse!

Medlem

Det beror på spelet. Om det är lätt utan att behöva tänka på stats, om man ser sin char i spelet antingen i tredjeperson eller cut scenes, eller om man bara kör i förstaperson. Sedan är det lite beroende på vilken klass man kör och om spelet har olika kläder för olika klasser. Är man t ex wizard/sorc och därmed har en robe så täcker ju den även benen och behovet av att finna matchande kläder minskar. Bäst av allt är om det finns cosmetic slots typ som LotRO där man kan lägga vilka kläder man vill (och deras stats räknas inte) "ovanpå" som syns istället för de man har equipat "på riktigt" och som ger statsen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Stats nästan uteslutande. Finns vissa undantag som tex i TES: Oblivion. Låg level hjälmarna är så inihelvete fula att jag hellre är utan än att spela med dom på.

Ja, läderhjälmen, jag kollar på dig!
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Felderscroll...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Stats. Utan undantag.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Det beror nog på spelet lite. Just i witcher 3 där man är väldigt synlig i cutscenes valde jag bort vissa items på grund av utseendet men kan inte minnas jag att gjort det i något annat spel, så stats.

Skägg.
10 Chambers

Nöjda nu? Både bra stats och sådär lite shabby chick med mycket läderdetaljer.


signatur
Medlem

Bästa stats sen transmoggar man det att se snyggt ut såklart

Om spelet mot förmodan inte har möjligheten att ändra utseende på sitt gear så går jag självklart efter stats.
Jag spelar min gubbe för att bli bättre och mäktigare för att i slutändan ta mig an så svåra fiender som möjligt.
I det fallet är utseende inget viktigt öht.

Stats > Utseende

Backloggens befriare

Beror ju helt och hållet på spelet. I t.ex. The Witcher 3 så är utseende rätt viktigt, och jag tycker inte statsen är så överdrivet viktiga, då striderna mest handlar om tajming. I ett spel där statsen är viktigare så får de förtur. Så länge det inte är gräsligt att titta på, men det tycker jag sällan.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Har nästan alltid kört stats före looks i alla spel. Midmaxing är roligt, men det föl platt i Skyrim. Iron-rustningen är så snygg, medans Daedric verkligen är mallplacerad imo. Vilket suger om man vill ha bästa skyddet, dps eller vad man nu föredrar. Nu går det ju att bryta sönder hela Skyrim med alchemy, smithing och enchanting, men det ger inte samma känsla som att ha "rätt" bästa equipment.

Relik 📜

Uppskattar vad Bungie ändrade med Destiny 2 här i höstas, att man kan få vilken rustning som helst att funka med blandade egenskaper. Då blir det enklare att kombinera bästa av två världar..


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av emilakered:

Uppskattar vad Bungie ändrade med Destiny 2 här i höstas, att man kan få vilken rustning som helst att funka med blandade egenskaper. Då blir det enklare att kombinera bästa av två världar..

Men vilket läger tillhör du annars? Om du inte kan kombinera?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Gnällkuk

Alltid stats, i den mån det finns så kanske jag kör transmogify på föremål. Däremot känns det meningslöst att tänka på utseende eftersom du hittar ersättningsprylar i takt med att du levlar upp, det är först när du kommer till end game som jag tycker att det kanske finns någon poäng med att tänka på utseende, men föredrar att klyva fienderna till krögarpytt än att dansa runt i en vacker skrud och peta på dem med en pinne tills de dör av tristess.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nöjda nu? Både bra stats och sådär lite shabby chick med mycket läderdetaljer.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1419698?key=26da7b1595a36ac3128...

Ser ut som du kommer direkt från (Häx)Karlar i trikåer WE ARE MEN, MEN IN TIGHTS!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar